Flisan79 skrev 2011-03-01 19:35:52 följande:
Sen angående oro. Det som förvånat mig mest är just den oro man kan känna. Innan man blir gravid tänker man ju bara på att bli gravid och att man kommer bli så lycklig när det väl händer. Men oron kom för mig som ett slag i ansiktet, spec vid första barnet. Och inte nog med att man oroar sig hela grav utan sen när ungen kommer ut, då blir det ännu värre haha. Ibland undrar jag varför jag utsätter mig för detta. Att få barn är en livslängd av oro. Bara att vänja sig

det är så jag har tänkt, att det inte är någon idé att oroa sig för MF och MA för barnet kan lika väl dö sen och det kan dö vid förlossning och det kan dö när dt kommit ut och det kan bli en knarkare och ta en överdos osv osv. Man KAN inte oroa sig för allt då går man under. Det har hjälpt mig hit, men nu slog oron mig, just de att jag pga mitt tidigare resonemang faktiskt inte kan "pusta ut" nu. Att jag aldrig kommer kunna pusta ut.
Jag vill ju njuta men är så realistisk av mig och är en riktig pessimist som alltid räknar med att saker ska gå åt helvete, för att skydda mig från när det väl gör det.
Fasen har gått i terapi och terapeuten sa att jag skulle ha en positiv inställning, att saker går bättre då, försöker verkligen men det är såååå svårt...
=(