Inlägg från: Jennypenny83 |Visa alla inlägg
  • Jennypenny83

BF september 2011

She is Me skrev 2011-04-24 10:27:03 följande:
    Halvtid idag 140 dagar kvar :) vårt hus är sålt och allt börjar se ljust utom fogarna dock fixar jag jobbet än så länge värre med flytten...
    Grattis till halvtid :)

Kul att vi är några stycken som har RUL på torsdag, blir en spännande dag hihi..

Vi hade fårskinnsfäll i vår lift, fungerade jättebra. Speciellt när det är så kallt på vintrarna. Sonen kommer nog få behålla den i sin vagn, och liten kommer ha åkpåse.
  • Jennypenny83

Jolala och Louisidora: Välkomna i tråden :) jag fattas fortfarande RUL, har den på torsdag är då v. 20+6. LÅNG tid att vänta!

Trivsamma forandringer: Hoppas de har ringt tillbaka nu med positivt besked! Väntetiden är bland det jobbigaste som finns...

Jag hade en hemsk dag på jobbet, så stressig... Framåt eftermiddagen var jag helt slut i både kropp och huvud, ville bara gå och lägga mig i en mörk sval hörna. Bäst som jag satt och tyckte synd om mig själv började liten sparka och busa rundor i magen, snacka om humörlyft! :) 

• Jennypenny83
    Louisidora skrev 2011-04-26 17:56:46 följande:
    Jennypenny83: Tack! Du har ju fått vänta ännu längre än mig.. Men snart är det torsdag! Skall ni ta reda på könet?
    Ja vi kommer fråga om det går att se. Det gjorde vi med sonen också, han visade upp sig så fint. Men det kräver att det är lätt att se, det är inget de använder extra tid på. Blir spännande :) Däremot kommer vi inte betala för privat UL om det inte går att se, så viktigt är det heller inte men jag är ganska praktisk och vill förbereda. Tyckte dessutom det var lättare att knyta an till livet i magen när jag visste att det blev en han, inte bara en "den".
  • Jennypenny83

Grattis på födelsedagen Melinda och til kommande bröllop!

Mumia, vad roligt med lyckat RUL! Förstår att du svävar ;) jag hade också moderkaka i framvägg med sonen, han var ganska lugn av sig också, så då kände jag ganska sent och aldrig speciellt hårt. Tror på hela graviditeten att han bara lyckades med en fullträff mot lungorna, så jag tappade andan. Annars var det mest utåt sidorna jag kände.

Kul med så många RUL nu!

Trivsamma forandringar, hoppas de ringer tidigt imorgon. Snart, snart kommer magen :)

• Jennypenny83
    v i r r a skrev 2011-04-26 20:24:41 följande:

Kikar in och ser hur det går för er och magarna! (Jag hängde här ett tag i början men för oss tog graviditeten slut.) Roligt att se era magar i magtråden också!! Själv väntar jag på att börja försöka bli gravid igen.

Lycka till alla!

Tack för omtanken virra! Hoppas du mår bra och att ni snart lyckas igen. Så jag säger lycka till till dig också! :)
  • Jennypenny83
    Louisidora skrev 2011-04-26 20:47:55 följande:
    Okej, nej det förstår jag, jag är bara så nyfiken! Trodde aldrig att jag skulle orka vänta tills imorgon, men de tre veckorna från att jag fick min tid till RUL och tills nu gick faktiskt fort.. Kanske mycket tack vare påsk och en massa annat skoj! Beundrar verkligen de som inte tar reda på könet! Hur gammal är din son? Jätte fina inbjudningskort Melinda! Man kanske skulle slänga in en vigsel innan bebisen kommer, kan ju inte bli annat än inspirerad ;) Vad roligt mumia, hoppas att kag skriver ett liknande inlägg imorgon!
    Sonen är 17 månader, han är född nov-09. Syskonet kommer ca ett år tidigare än vi hade planerat, men ack så välkommet :)
    Lycka till på RUL imorgon, något avundsjuk hihi..
  • Jennypenny83

Trivsamma forandringar: UNDERBART att läsa!! Fint att du försöker njuta mer av graviditeten nu, den är så kort och sedan saknar man den. Inga UL eller prover kan ju ge garantier, det gäller ju för alla, din risk blev ju bara så mycket lägre nu :) Hurra!

GRATTIS till lyckade RUL!! Imorgon är det äntligen vår tur :)

• Jennypenny83

Grattis till er som gjort RUL i dagarna. Vi hade tid igår.
    Sonen får en lillebror, så det var som vi trodde. BM frågade innan UL om vi hade några frågor, så sa jag att vi vill gärna ha med oss några bilder och veta könet om hon kunde se. Det var sbolut inga problem, men könet kunde vi ta till sist.
    När hon sen satte den där grejen till magen, så var det första som man så på skärmen två ben som stretade åt varsitt håll och en tydlig pung + snopp i mitten haha... Det var så uppenbart, så hennes kommentar blev bara, "ja ni ser ju nog själva, va?".  Vi behåller BF efter ultraljud i v. 12 dvs. 9/9, hon sa att han låg på medelkurvan eller något över i vikt (433gram v. 20+6).

När vi väntade sonen kunde vi bara hitta ett pojknamn vi båda två gillade lika mycket, så nu får vi nog tänka till ordentligt för att hitta ett passande namn till Axels lillebror. Det ska ju fungera både på svenska och danska...

• Jennypenny83
    Flisan79 skrev 2011-05-01 11:27:52 följande:
    Någon fler som känner bebis nästan uppe vid revbenen? (ja revbenen längst ner då vill säga) Jag känner bebis nästan så högt på höger sida och min livoder är nog lite skumt formad för jag får minnen av att det var så förra grav med och att när de sen mätte magen funderade jag på att säga till att den gick högre upp på höger sida än vad de mätte i mitten men sket i det. Känns iaf som väldigt högt upp. Kan ju vara för att min överkropp inte är så lång. Hara tex midjan direkt under revbenen.
    Jag hade ont i de nedre revbenen, ungefär som ett ömt blåmärke förra graviditeten. Har endast kännt det en gång fram tills nu (v.22), det var på kvällen när jag hade slängt i mig alldeles för mycket mat ;) För mig handlar det om trycket uppåt hela tiden, är magen riktigt spänd eller hård, hjälper det lite att lägga lite tryck neråt. Lidde kluddigt, men hoppas du förstår vad jag menar :)

Lillebror verkar vara av samma temperament som storebror, det är ungefär samma rörelsesmönster nu som då. Ingen överaktiv bebis och med moderkakan i framvägg blir det ofta väligt dova sparkar. 
  • Jennypenny83
    MissMarilyn skrev 2011-05-02 18:50:55 följande:
    Hej allihopa!

19+6 idag och jag känner inte alls mycket.
    Någon liten svalning eller vad man ska kalla det när jag sitter framåtböjd..

Någon mer som har det såhär?

Tycker inte att jag växer så mycket heller...
    Har god lust att ringa barnmorskan imorgon o försöka få en tid... men jag är inte så found of min barnmorska tyvärr...

Hur skulle ni gjort?

(Blir extra nojjig då en bekant som var i nästan samma vecka som jag, tror hon var en vecka mer fick missfall i förra veckan =( =( )
    Förstår din oro, men som andra sagt det: är så ovanligt med missfall så sent.
    Det viktigaste är att din bebis följer samma rörelsesmönster, dvs. inte går från jätte aktiv till att ligga stilla. jag har en lite "lat" bebis i magen, som rör sig då och då under dagen, känner oftast dova sparkar eller en svalning, som du själv beskriver. Under båda av min agraviditeter har jag först kännt tydligt från efter fulla 20 veckor.
    Du kan alltid be BM om att få lov att lyssna på hjärtljud, evt. mäta SF-mått, för att säkerställa att allt är ok. Oron efter din bekanta borde vara indikation nog för det. Stressar du, så stressar bebis också!
Svar på tråden BF september 2011