Inlägg från: Cornellia |Visa alla inlägg
  • Cornellia

BF september 2011

She is Me skrev 2011-01-26 16:57:41 följande:
    Cornelia: Rul görs mellan v 16-19 skulle de de tycka att fostret är för litet får du komma tillbaka och göra ett nytt. Men var det inte din BM som tyckte du var längre gången? El blandar kjag ihop allt nu
    Jo, hon tycker juh att jag är en vecka längre än vad jag är.

Jag hade fått för mig att RUL gjordes mellan 18-20 men då är det väl normalt då
  • Cornellia
    skomakarfrun skrev 2011-01-26 17:11:51 följande:
    okej, attans då, jag som hade hoppats att du hade nåt knep för att få VUL, jag får vackert vänta till vecka 16-17 då... men det känns konstigt att de inte kollar upp att man ens är gravid. Man ska behöva vänta nästan halva graviditeten.. jaja hoppas de kommande två månaderna går fort... Tungan ute
    Tricket är väl isf att ringa till gyn, boka en tid för vul (vi hade ingen remiss eller så), och betala 300 spänn.
  • Cornellia
    malar87 skrev 2011-01-27 14:43:24 följande:
    Har ngn av er börjat små kika lite på vagn?
    För mig har det varit klart sedan långt innan jag plussade.
    En lila Teutonia spirit blir det till oss. Går den inte in i bilen så får vi köpa större bli
  • Cornellia
    malar87 skrev 2011-01-27 14:59:28 följande:
    Skönt att redan bestämt sig
    Jo, men det tog nog ett halvår med ordentliga marknasundersökningar
  • Cornellia
    nasj skrev 2011-01-27 15:05:14 följande:
    Vi har en ny teutoni spirit,jag gillar den men det finns en nackdel,den välter väldigt lätt,så häng ingen skötväska på styret,annars är jag nöjd,den är smidig,snygg och den har handbroms vilket är ett grymt grymt plus!
    Det ser jag som en självklarhet med en trehjuling

Det enda negativa jag sett med den är just handbromsen, den känns som om den är i vägen och inte har någon riktig funktion?
  • Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-01-27 16:45:42 följande:
    Det där med fyra riktiga hjul tänkte vi också på så vi köpte en Brio happi när första dottern kom. Det har jag aldrig ångrat, speciellt när jag sett andra fastna i snön med sina små svängbara hjul. Den håller än så nu blir det tredje barnet i den vagnen.
    Brio happyn verkar vara väldigt skön, underbar fjädring. Synd att man inte kan ha babyskydd på dem, hade man kunnat det skulle vi nog ha skaffat en sådan.
  • Cornellia
    Leilaz skrev 2011-01-28 21:20:20 följande:
    Var på VUL igår, v 8 och det lilla hjärtat tickade på så fint Hjärta

Nån mer som har ont i magen? Alltså inte "bebismagen" och äggstockarna och sånt utan vanliga magen. Har ont nästan hela tiden, både när jag äter och när jag inte äter Rynkar på näsan. Börjar fundera på om det är nåt annat än bebiskrämpor...
    Jag har oxå ont i magen, super jobbigt.
  • Cornellia
    b93 skrev 2011-01-29 18:01:24 följande:
    jag mår faktiskt inte så dåligt.. :s nästan lite orolig för det. men jag sover otroligt mycket, kan sova mer än 12-14 timmar per dag. Och m jag har varit ute och handlat eller varit ute och gått så kan jag sussa gott i soffan när jag kommer hem, det är inte jag lixom... :)

Sen hatar jag OST! Jag får kväljningar så fort jag tänker på ost, men har kommit på att jag älskar yoghurt! Är inte så sugen på sötsaker, mest bara läsk och chips... :) ofta hungrig, men aldrig någon lust att stå och laga mat, det är jobbigt. :(

Nu har jag en fråga till er..... är jag idiotisk som inte har gjort ett graviditetstest? jag VET att jag är gravid, och tycker inte att jag behöver betala ett test för ett veta svar....... snälla döm mig inte! :p
    Du kan ju göra ett test på MVC annars.

Ungen kommer nog ut även om du inte har testat dig.
  • Cornellia

Är det bara jag som har ont i magmusklerna? har så himla ont, som riktigt jävlig träningsverk ungefär, men hela tiden, det enda sättet att lindra det är att trycka ut magen så mycket det bara går, ser skitkonstigt ut.

• Cornellia
    hanna elise skrev 2011-01-30 16:23:53 följande:
    Någon som vet om det finns några bra appar för Android ?
    (för övrigt har min HTC åkt i golvet flera gånger, det gör inget, bara att sätta ihop igen ) Flört
    Jag har libero gravid app.
Svar på tråden BF september 2011