Inlägg från: Sofiafia82 |Visa alla inlägg
  • Sofiafia82

BF september 2011

VeronicaNyberg: Kollade nyss på videon, söööt! Såg inte att det var en pojke. Kunde man se det enligt det ultraljudet?

• Sofiafia82
    VeronicaNyberg skrev 2011-04-05 22:58:02 följande:
    Bm sa att det var det, men jag vet inte om jag tror på det :P
    Var det här från RUL-undersökningen? Lät barnmorskan säker eller sa hon bara att hon trodde? Annars får du väl göra ett köns-ul också så vet du mer säkert :)
  • Sofiafia82

När man tittat på bilderna så ser det ut som 3 streck och det sägs ju då vara flicka... fast jag har ingen direkt koll på vart strecken ska sitta eller hur de ska se ut osv...
    Det kan ju som sagt vara elefantblygdläppar Flört

• Sofiafia82

Har varit på ultraljudet idag och ville inte veta kön. Ändå så säger hon som kollar tex "nu vänder han på sig" och "vad busig han är som inte vill vara still". Ibland sa hon även bara "bebisen". Tror ni hon menar att hon såg att det var en pojke eller säger de ofta han?
    Jag tror iof sig att det är en pojke och tycker man ser det ganska tydligt på mina bilder från kub-testet, men då var jag bara i v 13 så man vet ju inte säkert.
    Blev tillbakaflyttad från den 5/9 till den 9/9, som jag hade som bf enligt senaste mens. 5/9 flyttades bf till efter kub-testet.
    Köpte 3 bilder som jag lägger upp nån dag när jag scannat in dem!

• Sofiafia82

Ni som gjort rul vad fick ni för mått? Min bebis mått i vecka 17+4:

BPD (huvudet): 41 mm
    AD (bukdiameter): 39 mm
    Femur (lårbenet): 24 mm
    Vikt: 159 g

• Sofiafia82
    melwin11 skrev 2011-04-06 17:07:29 följande:
    Sofiafia82: Hade Rul igår var då i 17+2.. .Måtten var:
    BPD: 39 mm
    AD: 39mm
    FL: 24 mm

Vikt vet jag inte
    Nästan samma
  • Sofiafia82
    Mamma Tes skrev 2011-04-06 21:13:02 följande:
    Jag tror inte det behöver betyda något att hon sa så. Då vi gjorde RUL med dottern så säger sambon att han hörde BM säga han vid några tillfällen, jag var så fokuserad på bebben så jag hörde inte. Ut kom i alla fall våran lilla flicka så jag tror att det var bara nåt hon sa. Tror inte ens att hon TRODDE att det var en pojke, det bara kom ut så.
    Jag har googlat lite om det här nu och det verkar som om de flesta barnmorskor säger "han" om foster. Så verkar det ha varit för de flesta som gjort ul utan att vilja veta kön. Därmed är jag inte lika säker på att det betydde nåt längre :)
    Hon frågade i början om jag ville veta kön eller inte för annars skulle hon inte lägga ner tid på att kolla efter, sa hon. Hon visste nog inte heller vad det var för kön.
  • Sofiafia82
    skomakarfrun skrev 2011-04-07 12:37:31 följande:
    jag har moderkakan i framvägg och känner inget som känns som en bebis, nu vet jag inte riktigt hur det känns heller. Men hon som gjorde RUL sa att jag nog kunde räkna med att få vänta några veckor till. Jag är i v 18 nu... så räknar inte med att känna något förrän efter 20 veckor eller så.. trist men nu vet jag ju att allt är bra med barnet så nu får sparkarna komma när de kommer..
    Jag har också moderkakan i framvägg tyvärr så jag får också vänta snällt på kickarna.
  • Sofiafia82
    betula skrev 2011-04-07 15:44:41 följande:
    Min moderkaka satt oxå i framvägg, men jag har känt sparkar på sidan av livmodern ibland när jag har händerna emot. Dock bara på mornarna då livmodern är lite mer framträdande när jag ligger på rygg och det är enkelt att hitta sidorna på den.
    Jag tycker också jag känt sparkar på sidorna nån gång då och då. Det har bara hänt några enstaka gånger dock och inte så frekvent som man hade hoppats på
Svar på tråden BF september 2011