• Mliic

BF september 2011

Här är en till som undrar!

• Mliic

Åhh jag har RUL i morgon och jag läängtar sååå=)
    Idag ska jag jobba första dagen på 2 veckor, har varit sjukskriven i 2 veckor. Har en massa skit med rygg och fogarna så nu är det 50% som gäller, förhoppningsvis går det bra! inte så kul att gå hemma redan nu!

Jag blir så avis på alla som känner av bebisen hela tiden både i och utanpå.. Jag vill med=) men jag känner bara ibland.

Vet inte om jag har moderkakan framvägg eller bak! var så mycket annat att tänka på på KUB-testet så jag glömde fråga.
    Är liksom i v 19= 18+4 och tycket att jag borde känna mer än jag gör!=(
    Är det bara jag som känner så "sent"?

• Mliic
    Mliic skrev 2011-04-07 12:19:01 följande:
    Åhh jag har RUL i morgon och jag läängtar sååå=)
    Idag ska jag jobba första dagen på 2 veckor, har varit sjukskriven i 2 veckor. Har en massa skit med rygg och fogarna så nu är det 50% som gäller, förhoppningsvis går det bra! inte så kul att gå hemma redan nu!

Jag blir så avis på alla som känner av bebisen hela tiden både i och utanpå.. Jag vill med=) men jag känner bara ibland.

Vet inte om jag har moderkakan framvägg eller bak! var så mycket annat att tänka på på KUB-testet så jag glömde fråga.
    Är liksom i v 19= 18+4 och tycket att jag borde känna mer än jag gör!=(
    Är det bara jag som känner så "sent"?
    menar såklart livmodern hahaha=)
  • Mliic
    Mliic skrev 2011-04-07 12:27:10 följande:
    menar såklart livmodern hahaha=)
    alltså, min gravidhjärna gör uppror.. Jag korrigerar igen till Moderkakan=)
  • Mliic

Har varit på UL idag:) allt såg jätte bra ut:) och vi ska få en liten tjej, hon var nästan säker men man kan ju aldrig vara 100. Är så glad!!

Och ni som har magar som krånglar! Min har varit kass, hård som sten. Blev tipsad om INOLAXOL av min BM. Det är som grovkornigt pulver som du strör över fil eller så. Jag brukar blanda med lite vatten och shota så går det snabbt att få ner:) det hjälper verkligen och det kan jag verkligen rekommendera!!

• Mliic

Igår bokade vi tid på tittut kliniken i Stockholm:) gjorde ett 3D UL där sist med och det är ju lite kul att ha och jag tror det blir kul för barnen i framtiden!
    Kostar lite men det är det värt tycker jag:)

• Mliic

Jag kan hålla med om att 3D bilderna ser lite läskiga ut=) men får man till en bra bild så är det ju jäkligt coolt!
    Sen att det är sin egen bebis gör ju att det blir extra spännande och fränt!
    + att jag som vill göra ett till UL för att försäkra mig om könet helt så är det perfekt.
    2:a juni är det dax=)

• Mliic

Har inte känt bebis utanpå förut men ikväll har hon levt rövare när jag tittat på hockey:) tror hon är en riktig FBK:are :)

• Mliic

Jag slår väl alla rekord i vikt upp gång hittills:) 7 hela kg på 20v äter inte speciellt mycket onyttigt men rör inte på mig särskilt mycket heller pga ryggvärk och foglossning! Var hos BM idag och hon tyckte inte det var konstigt alls, hon sa att jag bara har mage och att det var fullt normalt! Vissa går ju upp mer i början och sen stannar av och andra allt i slutet! så ni som nojar kan ju vara lugna nu:)
    Äh jag gick upp 24 sist och vägde mer sist i v 20 så jag är glad ändå. Jag mår bra förutom fogarna och bebis mår bra, det är det viktigaste!
    Eller hur?

• Mliic

Grattis till er som har gjort era UL idag:)

Vi beställde en vagn idag med, det blev en hel röd brio happy, jätte fin är den:)
    Hade först tänkt att köpa en Emmaljunga men sen blev det en brio i alla fall!!
    Har ni sett den där brio vagnen som är inspirerad av Kronprinsessan Vicroria med små hjärtan på insidan av suffletten? Såå fin men min sambo vägrade så jag fick backa:)

Svar på tråden BF september 2011