Inlägg från: Lillywhite |Visa alla inlägg
  • Lillywhite

BF september 2011

SannaMac, TessanG mfl: lider verkligen med er! :(

Själv måste jag nog erkänna att jag har en ganska lätt graviditet (bortsett från gråtmildheten och att ena sekunden vilja skrika ut hur LYCKLIG jag är till att ögonblicket efteråt uppleva allt som totalt mörker!)

Kämpa på tjejer! Snart är våra små här!

• Lillywhite

My My: håller tummarna för att allt ser bra ut för er!

Jag var hos bm idag och mitt sf-mått har inte heller ökat. Så fått en tid för ultraljud imorgon 15.30... Får se om man blir med bebis strax därefter kanske. ;)

• Lillywhite

Var på tillväxtultraljud idag pga mitt låga/avvikanden sf-mått.
    Visade sig att min tös mår utmärkt m en ungefärlig vikt på ca 3,1 nu (kunde inte mäta huvudet riktigt då hon sjunkit ner så djupt) och beräknas väga ca 3,8 om hon kommer 7 september som hon är beräknad.

DOCK! (alltid är det ngt! ;)
    Låg hon i vidöppet läge- hon ligger alltså och tittar mot min mage istället för ryggrad... Nån av er som inte är förstföderskor som fött fram ett barn så? Man blir ju inte direkt lugnare av att googla det! :S Hua! Glad att hon verkar må bra iaf!
    Hon KAN ju vända sig sa bm men eftersom hon är så långt ner nu tvivlar jag- får nog helt enkelt ställa in mig på detta...

• Lillywhite

Lider med alla stackars mammor som inte får sova om nätterna! :( Jag sover inte alls bra men kan å andra sidan vila hela dagarna utan jobb/barn sedan tidigare!

Snacka om att man längtar efter bebis nu!

Haft min första natt med molande värk- glömt av hur mensvärk känns men nu fick jag mig en liten nostalgitripp. ;)
    Därefter slog hjärtat dubbelslag efter att jag blödde efter att jag varit och kissat! ...insåg dock med besvikelse att jag fått ett litet sår på ena inte blygdläppen. :/ ;)

Drygt två veckor till bf nu!

• Lillywhite

Idag hämtade jag ut en TENS-apparat hos sjukgymnasten.

Provade den precis här hemma och Venus blev HELVILD! Lät den sitta på i nån minut sen blev det alldeles för obehagligt med alla knuffar o vilda rörelser därinne!

Nån som känner igen detta? Ville gärna ha TENS som ett alternativ under början av förlossningen men inte om bebisen blir stressad av den! :S

• Lillywhite

Betula: min sjukgymnast sa att jag skulle ha den på lägre frekvens när värken slutat och trycka på ökad styrka när värken kom- så enligt henne skulle man ha den konstant på under hela perioden man behagar använda den- men med olika styrkor.
    Men som du säger- hon behöver ju inte vara stressad bara för att hon rör sig aktivt. :)

• Lillywhite

Kien : Min sjukgymnast sa att man utan problem kunde sätta den på magen! :P
    (Dock satte jag dom i ryggslutet)

• Lillywhite

Rättar mig in i ledet med er som haft "mensvärk" inatt! Haft en molande konstant värk sedan två dagar tillbaka som inte stört mig- fortsatt till 4 imorse då den blev bra mkt mer påtaglig och klingade dessutom av efter ca en minut, håll på så ca var tionde minut sedan dess... Ingen fara på taket då det inte gör jätteont- hoppas att detta är ett tecken på ngt! :)

Håller tummarna för er alla!

• Lillywhite

Mensvärken vid halv fem inatt var början till mitt värkarbete!

Klockan 13.04 tittade vår Leah ut efter en superfin förlossning! Ligger nu på BB hotellet och njuter av vår sovande dotter!

• Lillywhite

Berätta lite kort för er om denna fantastiska förlossning!
    Hade regelbundna värkarn från sjutiden imorse- klickade dom var tredje minut redan då! :O
    Ringde förlossningen som sa att jag var välkommen in om jag ville- valde att stanna hemma fyra timmar till- var då 2-2,5 min mellan och jag kräktes hemma.

Kommer in och får ctgkurva i 20 min därefter en undersökning: "Men vännen! Du är öppen 10 cm! O du är förstföderska? BRA jobb hemma! Var har du pappan?!"

Ringde sambon som kastade sig iväg från jobbet o hann precis t kryststadiet där jag hade två superbra sköterskor/bm som såg till att jag inte forcerade och fick inte en enda bristning!

Hann inte med ngn smärtlindring men kände aldrig heller ett behov! (hade mer lr mindre bestämt mig för EDA)

Leah fick full pott direkt och skrek så fort munnen var ute! :P

Lilltjejen kom i 38+0 och vägde 3210 och 48 lång.

Kämpa på tjejer snart har ni era bebisar också!!!

Svar på tråden BF september 2011