Inlägg från: Sofiafia82 |Visa alla inlägg
  • Sofiafia82

BF september 2011

N e m i skrev 2011-04-08 15:45:36 följande:
    Idag har vi varit på RUL! Bm sa att det lilla livet som har flyttat in såg fin och hel ut. Glad Vi fick bf 9/9. Ett par dagar senare, men det var lite vad jag räknat med. Hon tyckte att det såg ut som en flicka, då hon inte såg någon "pojkstjärt" utan veck. Jag är jätteglad och lättad! Hjärta Sambon filmade skärmen med mobilen, så vi kan titta på det igen.
    Jag har också bf 9/9
  • Sofiafia82
    N e m i skrev 2011-04-09 09:39:07 följande:
    Blev du också flyttade vid rul?
    Det blir ett enkelt datum att komma ihåg iaf! Flört
    Egentligen hade jag (enligt senaste mensen och ägglossningen) bf 9/9. Sen på kub i v 13 flyttade datumet till den 5/9 och nu på rul tillbaka till den 9/9 igen Glad Vi får väl se om de behagar ploppa ut då!
  • Sofiafia82

Nemi: Ja våra bebisar är lika :) tur att vi inte föder på samma sjukhus nu när vi har samma bf och liknande bebbar... då kanske de råkar bli förväxlade ;)
    Jättegulliga kläder du köpt! Jag har också köpt en del kläder redan, men letar efter nån mysig overall den kan ha när man åker från bb och första två månaderna där på hösten när det inte är jättekallt men ändå lite kyligt. Nån lurvig fin overall borde duga bra. Har du sett nån sån (om du nu förstår hur jag menar Glad)  i nån affär? Har sjäv bara sett dem i större storlekar.

• Sofiafia82
    N e m i skrev 2011-04-09 20:46:47 följande:
    Ja precis, vilken skräck! Förvånad
    Jag köpte till sonen, nu 2,5, en brun "nalle-päls" overall med höstmönstrat bomullsfoder i på Lindex. Har sett liknande där efter det, så kolla där kanske? Jag ska plocka fram den snart o titta på, då den kommer till användning igen! Gillar babykläder med luva med öron på, det är så sött!
    Tom imorgon har Lindex 25% på babyavd.
    Tyvärr är jag i Köpenhamn nu i helgen så jag hinner inte shoppas på rean :(
    Har fått en sån gullig fluffig jacka med luva och öron på av min lillebror som han köpt till bebisen. Jättesöt! Fast det är iof sig inte en heloverall utan tvådelat... typ fleecebyxor i beige och sen jackan i brunt. Eftersom jag inte vet om det blir en kille eller tjej så vill jag inte köpa en rosa fluffig overall direkt heller :) Har sett en jättefin i ljusrosa men ville inte köpa den om jag nu får en kille.
  • Sofiafia82
    MissMarilyn skrev 2011-04-10 09:40:50 följande:
    Jag har köpt en Molo overall.
    Den är lagom den första månaden kanske 2 mån beroende på vad det blir för väder =)
    Vi hade ingen i stl 56 sen innan utan bara 62 och upp...

Den här krabaten kommer ju födas cirka 1-2v innan storebror fyller 2 så knytet kommer att kunna ärva mycket av storebror! Smidigt! =)
    Är Molo märket på overallen? Vilka affärer säljer såna overaller?
  • Sofiafia82
    Ellebellebi2010 skrev 2011-04-10 10:36:07 följande:
    Ang. längd: Jag såg att några här skrivit att deras små nu var 18-19-20 cm i magen? Hur mättes detta? CRL plus femur-måttet? Min bebbe var inte alls så lång. Ni som vill berätta, hur mkt vägde era i magen nu?
    Min vägde 159 gram i v 17+4. Fick inte reda på längd på hela bebisen eller crl. Bara huvudmått, femur och bukdiameter.
  • Sofiafia82
    Ellebellebi2010 skrev 2011-04-10 12:06:56 följande:
    Sofia: Jag ska sluta läsa apparna nu! I 18+4 vägde min 213 gr o så står det i appen att de brukar väga runt 350 gr 2 dagar senare.. Knepigt!
    Min bebis är enligt "normalvärdena" lite underviktig, men å andra sidan kan de inte ta reda på den exakta vikten genom mätningar utan det är ju endast en uppskattning. Om nåt hade varit konstigt hade de ju sagt det liksom. Så oroa dig inte i onödan :)
  • Sofiafia82

Lillagreizn: Så otroligt irriterande med sabotage! Förstår att du är riktigt arg över detta. Får väl försöka trösta dig med att bilen iaf stod kvar :)

• Sofiafia82

Till alla er som vill vara säkra på vad det är för kön på bebisen ni väntar - gör 3D-ul! Då ser man ju jättetydligt så slipper ni tveka sen. Jag vill inte veta kön så jag har inte tagit reda på det, men fått göra både kub och rul i 3D (inte hela tiden utan hon växlade liksom) och man ser väldigt tydligt ju.

Svar på tråden BF september 2011