Inlägg från: Jennypenny83 |Visa alla inlägg
  • Jennypenny83

BF september 2011

Två Barns Mamma skrev 2011-05-04 08:03:08 följande:
    Hej, skulle kolla en sak om någon vet detta, Hör tt man inte ska flyga utomlands när man e gravid.. i såå fall om detta stämmer vilken vecka ska man inte åka i då?
    Vi flyger till Mallorca på lördag, då är jag 22+1. Det är viktigt att du kollar med de olika flygbolagen, men har du en problemfri/ lågrisk graviditet är det sällan något problem.
  • Jennypenny83
    Melinda och Melvin skrev 2011-05-05 20:33:48 följande:
    (Äckelvarning)

Fått färgad flytning i trosskyddet Förvånad ljusbrunt typ.. luktar starkt! Vad tror ni??? kan det vara nått farligt??? Rynkar på näsan

Inget jag tror du behöver oroa dig för... Skulle kunna vara svamp, ändrad bakteriemiljö mm. Om det fortsätter likadant, ska du ju så klart kolla upp det.

Är det fler av er som är lätretliga? Jag tål ingenting just nu och det påverkar tyvärr mitt jobb. Vi har dessutom haft oerhört mycket att göra och jag har fått mer och mer ont i fogarna denna veckan. Idag kändes det som nålar/ knivar som skar i höften och omkring svanskotan. Då hade jag ändå inte kört på så många hembesök... Sen frågade jag min chef om vi kunde ha ett snabbt möte imorgon, då frågade hon om det var något annat jag ville prata om, för hon hade lagt märke till att jag verkade annorlunda/ ledsen. När min kollega sen kom och frågade hur jag mådde, så började jag storgråta. Absolut utan anledning, förutom att jag var varm, trött och hade ont och mest bara ville hem... Jösses vad hormoner kan ställa till det...

• Jennypenny83
    betula skrev 2011-05-05 21:37:35 följande:
    Är det någon som har nån bra sida (länk?) där man kan se hur olika babyskydd har klarat sig i krocktest? Insett att det är dax att seriöst börja fundera på vilket babyskydd vi vill ha.
    Ohh ja var vad det nu jag kollade när jag köpte ny stol i vintras... Jag googlade jättemycket. Min syster sa att jag skulle kolla på stolar som var "plus-godkända". Hmmm jag får ta och fundera lite.... Annars tror jag trafikverkets hemsida är ett bra ställe att börja.
    Någonstans här på FL finns en tråd om just bilbarnstolar, med all info samlad. Det heter något i stil med - framåtvänd/ bakåtvänd? - här finns fakta.
  • Jennypenny83

Hej tjejer!

Nu är vi hemma efter en underbar vecka på Mallorca. Det var verkligen vad jag behövde, men oj vad fogarna gjorde ont efter resan dit... Men vila, värme och en snäll sambo som sprang efter sonen vid poolen gjorde susen :)

Är nu i v. 24, helt otroligt vad tiden går fort! Jag pratade med min chef precis innan semestern och gjorde nya avtal om hur jag ska jobba framöver. Börjar på nya rutiner imorgon, hoppas hoppas det kommer gå bra, annars blir det nog tyvärr sjukskrivning för min del. och det vill jag verkligen inte....

Hoppas det går bra för alla här inne, har inte orkat eller hunnit läsa ikapp för hela veckan :)

• Jennypenny83
    lawendel skrev 2011-05-15 21:28:20 följande:
    Hoppar in här! Bf 2:e sept! V. 25 nu eller 24+1
    Välkommen :)
  • Jennypenny83

Åhh vad duktiga ni är som fixar och trixar i hemmen :) Jag är glad bara jag kan hålla rent och tvätten blir ordnad haha... Husmor blir jag aldrig tyvärr...

Den nya rutinen på jobbet som jag skulle börja på idag, fick jag glömma allt om. Nu var det ganska lugnt ändå, men jag fick köra hembesök på eftermiddagen + akutbesök som vanligt.
    Dessutom såg jag att jag fortfarande skulle jobba kväll torsdag och sen jobba i helgen. Känns inte som min chef lyssnat alls på vad jag sa och vad vi bestämde innan min semester. Blir så trött på sånt. Sen frågade hon ändå om jag inte trotts allt kunde ta söndag, för det var jättesvårt att hitta någon som vill jobba då. Jo men visst kan jag ta söndag, sen sjukskriva mig pga fogarna och inte kunne gå på en vecka?! Nej tack...

Lillebror sparkar på med full kraft nu, så himla mysigt! Hade nästan glömt hur häftigt det egentligen är :) Dessutom är han inte tilräckligt stor för att det blir obehagligt eller gör ont, så jag njuter av det i fulla drag när han går igång!

• Jennypenny83

Vad hopplöst egentligen att det ska vara så olika och att man egentligen inte vet hur länge man behöver jobba... Stressigt för en själv, men även arbetsgivaren ju.

Har tack och lov aldrig upplevt det systemet eftersom jag bor i DK och gjorde även förra graviditeten. Här är det husläkaren som sjukskriver en, det ifrågasätts aldrig av kommunen, som betalar refusion (heter de så?) till arbejtsgivaren. Facket förhandlar sig fram till hur många veckor innan BF man får gå ifrån, innom DSR, som är facket för sjuksköterskor, är det 8 veckor. Så jag har sista passet i vecka 28, då är jag hemma med full lön :)

• Jennypenny83
    Liz skrev 2011-05-17 21:49:57 följande:
    Åhh vad skönt för dig ! Det lätt ju som ett bra system Skrattande

Ja det fungerar verkligen kanon! Alla vet vad som gäller från dag ett i graviditeten och allt kan planeras, så det ex. inte påverkar semestern.

Avundas inte er andra Flört

• Jennypenny83
    mumia skrev 2011-05-18 21:00:59 följande:
    Tycker ni det är OK att saga "tjock" om magen??
    Jag personligen tycker det låter bättre att prata om "stor mage" eller "nu är du ordentligt rund" eller dylikt.
    Jag har tagit mycket illa vid mig idag när jag kom till jobbet och en kollega (USK ute på avdelning på SÄBO som jag är SSK vid) utropar högt och på ett chockartat sätt "men guuuud vad TJOCK du har blivit!!!"
    Fruktansvärt otrevligt!!!

Och särskilt idag då jag redan var nere och deppad. Ja jag tycker inte alls det är lika mysigt att vara gravid denna gång. Förra gången var allt en enda långt lyckorus och jag kände mig bara vacker och älskade magen. Den här gången känner jag mig nere, fasar över att jag redan gått upp 10 kg, känner mig fet och ful och längtar bara till allt är över.
    ...och så kommer hon och vrålar det rakt i ansiktet sen! Fan!

Absolut en otrevlig kommentar, förstår att du blev ledsen. man vill ju liksom inget annat än att vara glad och stolt över bulan på magen. Som USK borde hon dessutom veta bättre/ reflektera över konsekvenserna av att säga så.

Du är heller inte ensam om att ha gått upp 10kg redan, det har jag coskå och därmed bra på väg komma upp på mina 25+ som förra gången. Däremot har det inget att göra med om man varken är fet eller ful. Gravida kvinnor är vackra oavsett, stå på dig och var stolt över dig själv! Vet att det är lättare sagt än gjort.

Har själv ångest ibland när jag tittar i spegeln eller har tagit på mig kläder och man bara känner sig som ett stort tält...

Efter semestern blev mina fogar ju lite bättre, men i natt kunde knappt sova för att jag hade ont i den ena höften (den som innan hela tiden har varit smärtfri) och idag kunde jag knappt gå upp för källartrappan... 2 dagars jobb, så lite skulle det alltså till innan eländet kom tillbaka med full kraft :( Jobbar som SSK innim hemtjänsten. Nästa vecka ska jag sitta inne på en klinik, så då slipper jag iaf bilen.

Svar på tråden BF september 2011