Inlägg från: skomakarfrun |Visa alla inlägg
  • skomakarfrun

BF september 2011

velvet skrev 2011-03-09 15:20:45 följande:
    Är det någon här som har börjat fundera på namn? Tungan ute
    tjejnamn är klart men jag har på känn att det är en pojk i magen och där har vi inget självklart namn. Just nu lutar det åt en Carl, men även Charles eller Sigvard finns med på listan. Jag gillar även Leopold och Leonard, men sambon är inte lika förtjust i dem. Mitt efternamn blir det iaf.
    Blir det en tjej blir det en Eleonora, sambon hoppas på en tjej bara för att han gillar det namnet så mycket.

Idag är det v 14, helt sjukt vad tiden går fort. Längtade så efter vecka 13 men efter det så har inte tiden lika stor betydelse längre så då fokuserar man väl inte lika mycket och då flyger den fram.

Livmodern ger sig tillkänna dagligen, molvärk. Jag hoppas det inte är någon fara, för jag tycker bara att det är mysigt.
    Tror den växt rätt mycket den senaste tiden för nu går inte byxorna ihop längre när jag sitter ner. Gummiband i magen. Ska försöka undvika mammakläder ett tag till, Har inte just gått upp något, snarare gått ner ett kg fram tills nu så kläderna sitter bra förövrigt.
    lilla ärtan, stanna där du är
  • skomakarfrun
    Tekla78 skrev 2011-03-09 17:47:38 följande:
    Hej, hej. Då hoppar jag också av denna tråden då. Var på gynakuten på SÖS idag och fick ett tråkigt besked. Embryot slutade växa i v 7 och läkaren såg inget tickande hjärta tyvärr.

Alla sköterskor/barnmorskor jag pratade med innan var helt cool-lugna eftersom de tyckte det var helt normalt med blödningar och inget jag skulle oroa mig för. Ingen jag pratade med tyckte att jag skulle utesluta sex i framtiden (alltså när de fortfarande trodde att jag var gravid) och de jag pratade med misstänkte alltså inte missfall.

Så hoppas jag inte skrämt er till att inte ha sex, för det hade alltså inget med mitt missfall att göra.
    Blir skrapning på fredag...

Jag är såklart jätteledsen, men det går upp och ner. Trots allt har jag en superfin son som sitter här i soffan bredvid mig. Jag och maken är överens om att försöka igen så snart det går. Så småningom hoppar jag in i en ny tråd!

Lycka till allihop och kram på er! Kanske kikar in lite då och då och tittar på lite fler ultraljudsbilder ;)
    neeej vad tråkigt, en massa styrkekramar och hoppas ni snart blir gravida med en frisk krabat...
  • skomakarfrun
    Sofiafia82 skrev 2011-03-10 20:41:14 följande:
    Idag fick jag tid till RUL och det blev den 6/4. Kommer då vara i v 18+1.
    samma dag som mig =) nu längtar vi eller hur Skrattande
  • skomakarfrun

Idag har jag jinxat min graviditet. Hade bestämt mig för att inte köpa något förrän efter RUL men idag var jag på "säljträff" för Me and I och då blev jag ju nästan tvungen att köpa något. Det blev ett par unisex-harlemsbyxor. MEN jag såg till att det var så lång ångerrätt så skiter det sig så kan jag lämna tillbaka dem. RUL om 3.5 vecka...

Jag känner mig nästan inte gravid längre. Men känner av livmodern någon gång per dag så det stillar min oro. Sen är jag sjukt svullen på kvällen så då ser jag gravid ut. Har även lite ont i bröstvårtor.. så helt symptomfri är jag inte.

Hoppas det fortsätter såhär så att jag inte får några spökveckor på riktigt innan RUL för det kommer nog inte mina nerver palla...

Men annars mår jag tipptopp, inget illamående och ingen trötthet. Däremot har jag svårt att äta mycket mat på kvällen, har gått ner 1 kg sen inskrivning. Men snart vänder nog även det... =)

• skomakarfrun

jag har inga cravings, eller iaf inget jag inte kan stå emot. Ibland är jag mer sugen på vissa saker än andra gånger.
    Men inget speciellt och inget som jag inte kunde sukta efter redan innan grav.

Jag har bara avsmak för saker, fortfarande. Börjar bli lite tröttsamt.

• skomakarfrun

Min mage har krympt, men med tanke på att det inte var bebismage utan svullna tarmar antar jag att jag ska vara glad, men jag bli bara orolig. 3 v kvar till RUL ojojoj vad jag och sambon längtar. Jag hoppas så att allt är bra där inne.
    Idag går jag in i v 15, imorgon har det gått 100 dagar, om 40 dagar är det halvvägs. Vad tiden går fort endå!

Hoppas alla har det bra och styrkekramar i massor till dig Eveliina.

• skomakarfrun
    MelindaBjörk skrev 2011-03-16 17:53:47 följande:
    En till med rikliga slemmiga flytningar.. usch!! har kännt av små spänningar men vet inte om det kan vara sammandragningar redan =/ vecka 13 (12+3) är väl ändå för tidigt?
    hur känns sammandragningar??, jag har också spänningar i livmodern men tolkar det som att den växer.. trodde sammandragningar kändes som kramper typ..
  • skomakarfrun

ja

Två Barns Mamma skrev 2011-03-16 18:35:27 följande:
    Sammandringar jhade jag tidigt både förra gången och nu med, de ska inte göra ont dock.. men magen bli juh spänd..
    jaha, jag har bara molvärk så då är det nog inte sammandragningar, tids nog får jag veta hur det känns antar jag Flört
  • skomakarfrun

jag tror att jag känner min livmoder nu, är i v 15 och den är några (typ 5 cm ovanför blygdbenet) däremot så känns det konstigt när jag trycker på den, det ilar nästan. Är det normalt?
    Jag känner av min livmoder varje dag, att den ömmar och molar, är det normal?
    Känns ju inte direkt som några spökveckor. Jag känner ju att något händer i kroppen, men nu bli jag orolig att något är fel för det verkar på vissa av er som att ni inte känner något?

• skomakarfrun

idag är det onsdag vilket betyder ny vecka... v 16 nu då. Prick två veckor kvar till RUL. Kände och såg min livmoder jättetydligt imorse innan jag gick på toa. Den har verkligen växt de senaste veckorna. Hoppas det inte är tvillingar bara, fick för mig det här om dagen och blev alldeles orolig. Men säkert helt i onödan, finns inget som tyder på att det skulle vara två, men nu när jag slutat oroa mig för att bebis skulle vara död, oroar jag mig för annat.
    Summan av all oro är tydligen kostant...

Idag ska vi kolla på bil, behöver en med stort bageage som rymmer en Edge Duo och hundbur för två mellanstora hundar...

Svar på tråden BF september 2011