Inlägg från: Mamma Tes |Visa alla inlägg
  • Mamma Tes

NornaB: Lättöl. Hur tänker du nu? Den innehåller ju också alkohol. Jag håller mig då till alkoholfria öl.

• Mamma Tes

Hanna Elise: vad konstigt att läkaren sa så om antihistaminer. Är det en allergolog? Jag har pratat/träffat läkare på Allergimottagningen här i Gbg vid 2 tillfällen och dom säger att alla antihistaminer är ok att ta under graviditet. Själv tar jag nifoxef, samma som telfast. På mvc har dom ingen kunskap alls om det.

• Mamma Tes

Frelin: Gekås har GRYMT fina påslakanset! När jag var där nyligen såg jag så fina i vitt med fina mönster på i svart. Tex en söt ko. Dom såg så exklusiva ut, såg inte alls billiga ut om man säger så!

• Mamma Tes

Jag köpte ammingsbehåar då jag väntade dottern och tog den storlek jag då hade. Det är ju individuellt hur mycket brösten växer men mina växte kappt nåt. Sen fick jag aldrig igång mjölkproduktionen ordentligt och dottern blev aldrig mätt bara på mig. Gav upp ammingen efter 7 veckor... :-/

• Mamma Tes

jessii87: Jag bor också i Gbg som du vet Våran dotter föddes i nov och till henne hade vi åkpåse och kläder efter väder. Oftast en tunn overall, typ fleece. Det funkade jättebra så kommer att köra på det i vinter med till nytillskottet. Det är fördelaktigt då man går i affärer och så och runt på stan. Då behöver man bara öppna åkpåsen och dra ner dragkedjan på den tunna overallen då man kommer inomhus. Om barnet ligger i tjock overall och/eller massa kläder så blir barnet lätt för varmt då det inte är lika lätt att öppna upp. Det ska man se upp med! Man klär oftast barnen för mycket än tvärt om.

• Mamma Tes

MissMarilyn: Vi funderar också på en UJ duo Men vi ska köpa från England. Får en sprillans ny för 6700 inkl frakt.

• Mamma Tes

Lattelower: den vikten är inte lite. I vecka 32 väger bebisen cirka, kom i håg, cirka 1500 g. Sen kan det ju skilja mycket på bebisar då dom kommer ut. Kan ju vara skillnader på KILON. Dessutom är viktuppskattningar inte mycket att lita på. Vet många som gjort TUL i slutet av grav för det befarades bli jättebebis eller liten bebis men ut har det kommit helt normalviktiga små. Så tankarna kring vikten kan du släppa, jag lovar dig!

När jag var gravid med dottern så hände det ofta, just i vecka 30-32 att jag kände jättelite rörelser vissa dagar så det är inte heller så konstigt. Bebben kan ha gottat till sig bak mot din rygg och sparkar däråt och då känner du inte sparkarna.

• Mamma Tes

Frka11: Vad konstigt. Hon menar inte som min BM då... Nu är jag i v 28 (27+1) och min BM säger då 27 eller 27+. Inte att jag är i v 28..?

Svar på tråden BF september 2011