Inlägg från: Ellebellebi2010 |Visa alla inlägg
  • Ellebellebi2010

BF september 2011

Ang. ultraljud o få reda på kön:
    Någon som VET hur de brukar ställa sig till att berätta kön om den ena föräldern inte vill veta? Min man vill eg inte veta och jag kan tänka mig att bära vetskapen själv, men låter de den ena föräldern gå ut om den inte vill veta, eller nekar de båda föräldrarna infon då?? OM de nu kan se. 

• Ellebellebi2010
    skomakarfrun skrev 2011-04-03 10:33:16 följande:
    Ellebellebi, man kan ju be dem skriva pojke/flicka på en lapp och säga att man vill öppna under "högtidliga former", har för mig att Alex Schulman gjorde så. Iaf enl hans blogg...
    Tack för svaret!
    Ska prova med det  
  • Ellebellebi2010

Min lill* i magen är oftast vaken sen kväll eller på förnatten, nästan aldrig under dagen. Ultraljud på torsdag här!

• Ellebellebi2010

Även mitt rul gick bra, men min lill* ville inte visa sina delar så det blir en överraskning!

• Ellebellebi2010

Hur länge kan en ofarlig sammandragning vara? Och under hur lång tid kan man ha sammandragningar utan att kolla upp det? Hade under nästan en timme ikväll, gick över efter vila dock!

• Ellebellebi2010

Flisan: Jag var ju på jobb, och vi är mindre personal fred-lörd-sönd så det var väl lite överansträngning. Antar att man inte kan bli sjukskriven bara helgerna?!

• Ellebellebi2010

Ang. längd: Jag såg att några här skrivit att deras små nu var 18-19-20 cm i magen? Hur mättes detta? CRL plus femur-måttet? Min bebbe var inte alls så lång. Ni som vill berätta, hur mkt vägde era i magen nu?

• Ellebellebi2010

Sofia: Jag ska sluta läsa apparna nu! I 18+4 vägde min 213 gr o så står det i appen att de brukar väga runt 350 gr 2 dagar senare.. Knepigt!

• Ellebellebi2010

Cicci89: Jag jobbar också inom vården, men kommer att sjukskriva mig om det inte fungerar! Även jag har lågt liggande placenta, ska på kontroll i vecka 32 för att se hur den ligger då. Jag oroar mig dock inte för blödningar, utan antar att det kommer att gå bra

• Ellebellebi2010

Anna4: Ja det är inte alltid enkelt, men jag kommer att sjukskriva mig en vecka själv om jag känner att jag måste.. Och hoppas att jag kan få min husläkare med på noterna. Jag kommer att gå på gravpenning 60 dagar innan bf!

Svar på tråden BF september 2011