Extremt rädd för att dö
Hej. vet inte om det är rätt sida att skriva om detta men måste skriva av mig samt se om någon annan känner som jag.
ska försöka fatta mig kort. Allt börja förra januari då jag drabbades av en panikångestsattack som resulterade i ambulansfärd till sjukan. Efter tiden gick blev min ångest värre och jag gick hos en psykolig. Mitt i allt detta bestämde jag mig att åka till norge för att jobba, vilket jag gjorde. Var där i 3 månader och blev frisk från min ångest. Har mått jätte bra hela hösten till nu för exakt tre veckorsen, då jag fick det värsta telesamtalet i mitt liv. Min vän sedan 13år hade gått bort. Hon somna in över tagentbordet 25år gammal. Ingen vet varför detta kunde hände på en sån ung "frisk" kvinna. Obduktionen tar 5 veckor vilket inte gör det hela lättare. Mitt i min sorg som kom som en chock trodde jag att min panikångest ändå inte skulle göra sig till känna, lite naivt tänkt kanske. För en vecka sen vakna jag upp mitt i natten av ett ryck. Jag trodde jag höll på att dö. Mådde illa,skaka och det kändes som jag höll på att försvinna. Efter detta har jag blivit så extremt rädd för döden. Jag tror HELA tiden att min tid är kommen. Jag tror att jag ska dö som min vän gjorde. Jag tänker tankar som "varför ska jag boka upp mig på tisd, jag lever ju inte då!"osv..Jag vågar inte sova då är paniken som störst, jag vågar inte somna då jag är rädd för att jag ska dö i sömnen. Jag är rädd för döden som den vore ett konkret föremål, som en fobi. Jag mår så extremt dåligt över detta. Det känns verkligen som jag ska och håller på att dö..och även just nu i skrivandes stund. Jag kollar pulsen hela tiden för att kontrollera att hjärtat inte ska stanna. Jag har kontaktat min psykolog och ska träffa henne den 3 jan. Men är det någon annan som känner igen sig? eller håller jag på att dö? snälla lugna mig...:(