Extremt rädd för att dö
Du lider av panik och dödsångest! Det gjorde jag med innan jag började på sjuksköterskeutbildningen. Jag med av det i flera år och kom till slut fram att det var osäkerheten som orsakade detta. Jag kände mig inte ens säkert i min egen person. Med tiden som gick träffade jag en underbar man som gav mig hoppet om den lyckliga livet. Livet ugn rädsla. Jag fick en enorm energi för att kämpa för mitt liv. Det gick bra på utbildningen och jag blev mer och mer säker på mig själv. Sen började jag träna, proffscykla. Jag utsatte min kropp och den klarade av mkt. Vilket jag trodde aldrig på då jag hade så ofta hjärtklappning och mådde dåligt, så som att jag " skulle dö". Svag, svimfärdig, osv. Jag bekämpade till slut ångesten och fick enorm stark tro på sig själv. Tänk gärna på din barndom, på föräldrarna, där kan svaret ofta hittas.
Det som hänt din kompis är otroligt tråkigt att höra om, men varför skall du lägga så mkt energi på att vara rädd? Det hjälper inte. Du kan inte förebygga saker och ting genom att du kollar din puls. Jag gjorde likadant och ibland fick jag ont på halsen, där halsartär sitter. Inget av det kan hjälpa. Du måste bekämpa dessa tankar. Det är inte lätt men när man " står på sin vakt" så är risken att du drabbas av panikångest av lilla minsta sak och den blir häftigare. Kroppen är på spänn hela tiden.
Jag har en bra tips på en väldigt bra bok. Maila mig så mailar jag titlen tbx. Har den nämligen inte med mig.
Min mail: marikabialas@yahoo.se
Stor kram från en som genomlidit samma