• jenita

Köpa hus!!!

Hej hej. Det är så att jag och min man funderar på att skaffa oss ett hus. Skall vi anlita en mäklare eller inte? Hur vet man om mäklaren är pålitlig och inte visar oss "dåliga hus"?
    Själv har jag aldrig bott i hus och vet inte alls vad man skall kolla över när man planera att köpa hus?
    Någon som har bra tips, eller någon som vill varna för vissa mäklare???

• Svar på tråden Köpa hus!!!
  • jenita

Okej, nu fattar jag! Tack för de skitbra tipsen... Men vad kostar en besiktningsman tro? Och var hittar man såna? Helt lost som sagt!

Jo att det alltid finns nåt som man inte tycker om med huset, det har jag räknat med, men det jag inte vill råka ut för är att i slutändan stå där med fukt i golv eller nåt annat som kräver massa reparationer...

• jenita

Tack så hemskt mycket för tipsen, och Jess69, smart drag där att anlita deras egen besiktningsman... Kasnke vi skall byta försäkringbolag när vi flyttar då?hihihi

När jag ändå har eran uppmärksamhet! så kan jag ju fråga vilket som är det bästa alt billigaste sättet att värma upp huset... Jag har tidigare bott med en familj som värmde upp huset med olja, och enligt honom så var det jättedyrt!

• jenita

Okej

Med era tips så kommer jag att kolla varenda vrå i hela huset när det är dags för visning!hahaha, men som ni sagt man kan ju inte vara säker... tack för tipset på konsumentsidan...
    Nu skall jag ut på internet ock leta hus en stund, får se vad som finns idag...

Skall även be min man läsa dessa inlägg sedan när han vaknar! Han är ganska godtrogen om man säger så,eller heter det så när man litar blint på människor! iallafall så tror han alltid det bästa om människor, så med andra ord så e det bra att han har MIG!!!HAHAHAHA som inte litar på många! hahaha

• jenita

Japp, jag skall testa alla maskiner som ingår i huset... Jag har en kusin som är "mögelexpert" eller vad man skall kalla det, tänkte fråga om han kunde följa med när det är dags! Smart va!

Svar på tråden Köpa hus!!!