• Tjockmagen

Köpa hus!!!

Hejsan!
    Jag och min sambo köpte hus för ett år sen ungefär, och vi har upptäckt både det ena och det andra som inte riktigt överensstämmer med den information vi fick när vi köpte huset. Inga större tragedier, men ändå. Men vi gick inte genom mäklare. Jag såg annonsen på Blocket och säljaren hade sen en juridisk byrå som mellanhand. Det visade sig senare att representanten för byrån och säljaren var barndomskamrater och de upplysningar vi fick var ibland direkt felaktiga (till förmån för säljaren naturligtvis!)

Det är många som annonserar på ex. Blocket, och det kanske för det mesta fungerar bra, men jag tror att man generellt får mer kött på benen om man går genom en mäklare. Så om du skulle hitta ert drömhus, se till att dubbelkolla allt som går att kollas för att vara så säker som möjligt. Sen håller jag med den som skrev inlägget tidigare att man får räkna med att man hittar negativa saker med huset. Det är lite som att köpa grisen i säcken.

Om vårt köp var bra kan jag kanske svara på om tio år, men trivs gör vi i varje fall!

Svar på tråden Köpa hus!!!