• Analoga

När plockar du bort julen?

Har upptäckt att så många börjar plocka bort julen redan nu, INNAN nyår. I mitt tycke VÄLDIGT TIDIGT! Själv har jag grejerna kvar till trettonhelgen passerat, men så tar jag inte fram några julgrejer (förutom adventsstakar och stjärnor) förrän till Lucia.

Hur gör Ni? Lämna gärna en kommentar och skriv också när ni tog fram julpyntet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När plockar du bort julen?
  • vivianne

Tjugondag knut dansas granen ut!

Och den kläs väldigt trditionsenligt på lillejulafton.

• ump

Brukar bli efter nyår, med i år blir det redan imorgon då jag har bf om en vecka. Vill ha bort allt innan dess..

• lövet2

Vi pyntar kvällen före julafton och plockar bort julen på Tjugondag Knut. Granen brukar vi dock ta bort tidigare, beroende på hur den mår ...

• karinagumman

då lillen är knappt ett och vi inte skulle fira julafton hemma och inte är sååå överdrivet intresserade så bestod vår julprynad av julgardiner och lite mer ljus och sån trekantig ljusstake i fönstren... så det behåller vi nog till trettonhelgen minst...

hade vi haft gran och tomtar hade kanske de fått va med så länge... jag vet inte

Oskar ~ mammas favorit ~ född 12/1 2010
  • Elli47

Annat  - när jag blir less vilket kan variera mellan nyår och trettondag. Just nu känner jag mig inte less på julgrejorna faktiskt även om det mesta varit framme sen 1.a advent!

• Jullesmamma

Annat;
    Adventsljusstakarna som sattes upp 1:a advent sitter uppe till 20:nde dag knut, granen som kom in dagen före julafton åker ut imorgon... Resten någonstans däremellan!

• Lillajagmedstorahjärtat

Försöker ta bort innan barnens födelsedagar, som är i första halvan av Januari, ena fyller år på 20:dag Knut och en innan dess, så har aldrig haft julen inne speciellt länge... ;)

• Bling1975

Allt riktigt juligt åker ut innan nyår för då tycker jag inte det passar men mina vita stjärnor kan bli kvar lite väl länge och samma med belysningen i träden på tomten. Jag gillar extra ljus när det är så mörkt.

Stitch längtar efter Lilo
  • Mollzor

Brukar vänta tills efter nyår, men slängde ut granen idag för den började barra så mycket.. håller på och städar inför nyår, för jag struntade i julstädningen, så då är det likabra att slänga ut den. så man slipper dammsuga tre ggr till innan fredag.. och då åkte resten av julgrejerna med samtidigt, utom stjärnorna i fönstret.

• ELI79

Jag tar fram julsakerna ett par dagar innan julafton (förutom adventsljusstakarna då) och ta bort dem innan nyår! Gillar inte en massa skit hemma ljusstakarna är fina men i övrigt så kan det lika gärna vara! ut med granhelvetet

• w123
    Kimpiaff skrev 2018-01-05 13:01:14 följande:

tretton dag knut

När är det?
  • Stårschan
    w123 skrev 2018-01-05 13:38:55 följande:
    När är det?
    På onsdag kanske, mittemellan trettondagen och tjugondedag Knut. Flört

Hemma hos oss ryker julpyntet den dag mellan trettondagen och tjugondedag Knut som andan råkar falla på.
Svar på tråden När plockar du bort julen?