• copl2

Vuxenpoäng!

Fyll på listan över sånt som ger vuxenpoäng! Mina barn (ungdomar) står på gränsen till vuxenlivet och vi skämtar en del om detta. Sånt som vi anser ger vuxenpoäng är bl.a.

Dricka kaffe
    Äta svamp
    Konversera
    Se på TV-nyheterna

...och mycket annat. Vad har ni?

• Svar på tråden Vuxenpoäng!
  • Halkatla

Hm. Jag är 45,8 år enligt testet (36 till vardags), och 27,4% fjortis enligt fjortistestet. Enligt min beräkning (45,8 år är en 27%-ig ökning från 36) så borde jag landa på ungefär 36 år i slutänden i alla fall.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • strawberri

Jag är 31 på testet :O så 7 år äldre... Får låta bli att gifta mig i maj helt enkelt ;)

• LinnV

Enligt testet är jag 34,3 år men är 21 år bara egentligen.  Drömmer

• M C

Jag sparade ut håret nu i höst, tuppkammen jag haft i 4 år eller så är borta. Många vuxenpoäng på sånt! Nu ska jag göra testet!

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C

Japp, över 50 tagg blev det enligt testet. Det blir lätt så när man har villa o familj.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Ecthalia
    copl2 skrev 2010-12-27 19:01:13 följande:
    Fyll på listan över sånt som ger vuxenpoäng! Mina barn (ungdomar) står på gränsen till vuxenlivet och vi skämtar en del om detta. Sånt som vi anser ger vuxenpoäng är bl.a.

Dricka kaffe
    Äta svamp
    Konversera
    Se på TV-nyheterna

...och mycket annat. Vad har ni?
    Haha. Här hemma brukar vi skämta om det där också.. men det är lite andra saker på vår lista.

Skaffa ICA kort Betala sina egna räkningar Tvätta och för att det ska ge vuxenpoäng måste det innefatta Sortera efter färg, Använda olika tvättmedel för vit och kulör, Vika och definitivt att STRYKA sina skjortor Skaffa bil och ta ansvar för allt som det innebär Skaffa hus med allt vad det innebär Skaffa barn Börja PENSIONS SPARA !!! Det ger mycket poäng Laga maten själv,... Frukost, Lunch och Middag Ha middagsbjudningar Ta med sig lunchlåda till jobbet HA ETT JOBB! eller Studera, där jobb ger mer poäng för att man kommer nämare pension Våga ha täckbyxor på stan för att det är kallt. Praktiskt tänkande är vuxet!! Studielånet Bostadslån Amortering Vanligt sparkonto på banken Ansvarsfulltkörande i trafiken Använder sig av reflex Använder sig av reflexväst ... hmmm.. listan kan göras väldigt lång... :)
  • Ecthalia

Uppskattad ålder : 46.3 enligt det där testet Haha Jag blev inte femtio, men jag hade faktiskt en kris så sent som för någon månad sedan.

• Ecthalia

Jag är 28... så det blev en rejäl ökning för min del

• Putte11

"Så mycket bättre" gav rätt mycket poäng om man satt bänkad, eller hur?

• Neasmamma

Din ålder borde vara 39.2 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse... Det va som fan, kommer snart ikapp mamma då ;) fast jag är ju egent bara 22 =D

• April barn

Ojoj din uppskattade ålder 39,6 . Jag är 18 .. Drömmer

• Snabeldrake

44.2 år??? Men jösses. Bara sådär 19 år fel, men ändå.

Gnäll inte om du inte är villig att förändra situationen.
  • Ionea

Det där med pensionssparande är verkligen mycket vuxenpoäng! Och givetvis det praktiska tänkandet - man klär sig ordentligt varm/svalt osv när man går ut istället för snyggt :)

Här kan man skriva något fyndigt om man är smart.
  • Stampan

När jag läste allt det här började man undra var man skulle hamna men bara på 36år och jag är 32, rätt ok om man jämför med andra... Hatar iofs kaffe och kan inte hålla en enda blomma levande fast däremot gift m barn...kanske jämnar ut sig...

Svar på tråden Vuxenpoäng!