Inlägg från: Anonym (spargris) |Visa alla inlägg
  • Anonym (spargris)

Köpstopp hela 2011

Linda5 skrev 2011-01-08 13:33:38 följande:
    Vill bara tipsa alla om att "Många bäckar små...." Har levt med väldigt tight budget under många år och var tvungen att hålla igen. När vi skulle köpa hus så skrattade banktjänstemannen ut oss och sa att vi inte hade ekonomi till en hyresrätt. Detta fick oss att verkligen vända på varenda tanke om pengar och vi fick tillslut köpa hus men med hög kontantinsats. Nu har vi betalat av hela huset. Flera av våra vänner ber om hjälp att få pengarna att räcka till trots att dom har betydligt högre inkomster än vi. Även en 10:- hamburgare blir tillslut stora pengar.
    Några tips:
    Handla ALDRIG kläder på Kappahl till fullpris de skickar ju ut 25-30% rabatt varje vecka utom barnbidragsveckan.
    Måndag morgon säljer många affärer varor från helgen med kort datum bunkra o frys.
    Efter jul säljs julmaten ut frys till påsk.
    Plocka bär o svamp på hösten underbart familjenöje.
    Ät frukt o grönsaker efter säsong.
    Handla aldrig hungrig.
    Tack för alla tips! Gillar förvisso sällan Kapp-ahls kläder föredrar Lindex och de brukar också ha superbra rabatter. Snart är det dags för deras 2 för 1 på rean! Även Åhlens har bra rabatter ibland! Ska försöka ta mig till matafären på måndagar och fynda som du skrev!
  • Anonym (spargris)

VÄLKOMNA ALLA NYA I TRÅDEN, SÅ ROLIGT ATT DET HELA TIDEN ÄR NYA SOM POPPAR UPP I TRÅDEN!

Igår hade vi en rätt billig dag 105 kr till mat och lite lördagsgodis! Idag blir det skridskoåkning med mellanbarnen och de har faktiskt börjat med gratis skridskoutlåning vilket är bra då jag inte hittar mina skridskor! Åkningen är utomhus i vår Folkets park så det bloir ett helt gratisnöje då jag har busskort!! Sen går vi till vår butik och fikar, dit är det bara 300 meter från parken. Perfekt!

• Anonym (spargris)
    Anonym (spara också) skrev 2011-01-09 11:57:43 följande:
    Kanske finns tråd om detta någonstanns som jag inte hittat, men är det någon här som vet om COOP börjat med sin rea och på vad? Åker förbi där idag och tänkte ev. kika på skor till barnen, de brukar ha bra priser.
    Slutet av februari brukar jag göra bra fynd på Coop´s skoavdelning, bl a Kavat till halva reapriset!
  • Anonym (spargris)

La ut en del auktioner på tradera igår så nu hoppas jag att det trillar in lite bud i veckan!! Har bara bud på en annons än så längeRynkar på näsan

• Anonym (spargris)
    Anonym (spargris) skrev 2011-01-09 17:01:05 följande:
    La ut en del auktioner på tradera igår så nu hoppas jag att det trillar in lite bud i veckan!! Har bara bud på en annons än så längeRynkar på näsan
    fast nu är det på 2 auktioner! yes!
  • Anonym (spargris)
    trasslig skrev 2011-01-09 20:36:30 följande:
    TS - Fy vad KUL med en som jag kan relatera mig till! Vi ska också SUPERSNÅLA och lägga undan 10.000 i månaden till vårt handpenning-till-framtida-hus-konto. Och dessutom betala av våra krediter (vi har på ca 25,000 totalt).

Till saken hör att jag är studerande och får barn nr 2 i vår så då blir inkomsten antagligen ännu lägre. Dock jobbar min man heltid och får ut en bra lön så det går bra men vi måste snåla.

*pepp till alla härinne som ska vara sparsamma detta år*
     Välkommen till tråden! Här hjälps vi åt att fixa ett ekonomiskare (konstigt ord) liv!! Alla råd små som stora är välkomna!
  • Anonym (spargris)
    Kina79 skrev 2011-01-10 13:34:55 följande:
    Ett tips om man inte vil lägga pengar på amingströjor är att ha ett tajt linne under de vanliga tröjorna. Det har jag haft hela amningsperioderna förutom en amingströja på rean.

Då drar man bara upp tröjan och ner linne o BH över bröstet. Inget syns
    Det är perfekt, så har jag också gjortl Jättebra när man är ute nånstans och behöver amma!
  • Anonym (spargris)
    tvillingarna svensson skrev 2011-01-10 18:00:32 följande:
    Har nu löst mitt "dilemma" ang serien Nord & Syd som jag började kolla på, behöver nu del 2, men har ju köpstopp :P Så jag regestrerade mig på lovefilm & lånade hem den gratis i 14 dagar
    Duktig du är!!!Skrattande
  • Anonym (spargris)
    Jessika82 skrev 2011-01-10 19:30:17 följande:
    Hade ett presentkort på H
    Vad är H?
  • Anonym (spargris)
    Anonym (Gneta) skrev 2011-01-10 22:38:57 följande:
    Usch å fy!
    Va motigt :(
    Men det måste vara för längre tid än en månad va`?

Nån som har kollat det där med elbolag som kan rekomendera en billig?
    Fick erbjudande om att gå tillbaka till Fortum häromdagen. Lät bra iaf.
    Inköpspris under 3 månader å sen enl marknad.
    Jag nappade på erbjudande från GodEl för ett tag sen men tror inte de är så
    billiga egentligen- Nån som har koll?

Nu har jag lyckats hålla 0:an i 3 dagar 
    men imårrn är det dax för båda tankning å veckohandling så... ;S

Vi har godel och betalar mellan 350-600 i månaden och sen tillkommer ungefär 250 kr i månaden till Eon i nätavgift!
Svar på tråden Köpstopp hela 2011