Inlägg från: Anonym (spargris) |Visa alla inlägg
  • Anonym (spargris)

Köpstopp hela 2011

Har nu i dagarna bestämt att 2011 ska vi snåla och betala skulder. Ska bara köpa det som vi absolut behöver. Har avsatt 500 kr/månad för kläder och skor till mig och tre barn. De ska också räcka till födelsedagspresenter och barnkalaspresenter. Min tanke är att försöka hålla igång tråden och uppdatera den med vad vi köpt och om vi klarar budgeten. Vill gärna ha fler som gör samma och som kan tipsa om billiga grejer eller sajter med bytesmarknader. Vi kan också utbyta recept med billig mat. Hänger du på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-28 14:31
    Tänkte bara uppdatera med traderabjudningen som jag skrev om. Jag vann auktionen men det blev bara 13 kr och inget porto så det var ju okej men nu blir det inget budande!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-28 20:48
    Nu har jag räknat ihop skulderna och det var inte kul, 47500 kr som jag vill lösa på ett år. Ska verkligen kämpa!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 23:20
    Tråd skapad av AriGold för oss som vill leva billigt med barn.
    www.familjeliv.se/Forum-11-308/m59832689.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 23:21
    Här kommer recepttråden
    www.familjeliv.se/Forum-4-188/m57633182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 23:23
    Hej alla spargrisar!
    För drygt en månad sen omkom min mans 26-årige lillebror i en bilolycka och vi har haft det jobbigt. Därför har jag inte varit aktiv i tråden men självklart jätteglad och lite stolt över att den lever vidare. Ska framöver bli mer delaktig med er alla.
    Kram!!

• Svar på tråden Köpstopp hela 2011
  • Anonym (spargris)

Välkommen! Vi vill flytta utomlands om ett par år och måste få ihop ett startkapital. Vi har förvisso en bostadrätt som vi kan sälja men det behövs ganska mycket pengar för att starta upp ett nytt liv.

• Anonym (spargris)

Välkommen "slösa"! Jag hoppas att alla förstår att "spargris" är ironi! Jag är duktig på att sätta sprätt på pengar! Fast egentligen skulle vi kunna had et bra ekonomiskt för jag köper det mesta på loppis och på tradera eller på halva reapriset. Det är bara det att jag köper för stora mängder så det blir mycket pengar iallafall. Alla barnen har 20 par brallor var och flickorna har 25 klänningar etc,

• Anonym (spargris)
    FruW skrev 2010-12-27 19:43:56 följande:

Hej!

Jag hänger gärna med här! Slutet av året bjöd på mkt festligheter och resor, därför har pengarna rullat lite väl fort. Så, nästa är ska bli ett spara/köpa smart år, tänkte jag. Jag är duktig på att impulsshoppa, gärna kläder, som blir väldigt onödigt och dyrt i längden. Sen tänker jag på vår miljö också, därför vill jag minska min onödiga konsumtion och försöka konsumera smartare..

Ska bli jättekul att följa tråden och få ta del av era framgångar och tips!

Snart börjar vi!!

Ps, jag har ingen budget ännu, ni som har, hur har ni tänkt? Ska ni handla på rea, second hand etc? Jag har tänkt att försöka handla smart, köpa färre grejer men de jag vet att jag behöver och köpa bra kvalitet, istället för massa billigt, som jag kanske inte egentligen behöver.. Vill spara för att få en säkerhet, men också för att kunna renovera vårt kök =)

Kram från mig

Välkommen! Jag vet att mina barn får mycket kläder när de fyller år av släktingar så jag behöver bara komplettera. Till mig själv ska jag handla på halva reapriset. Idag tex kom min syster över med julklappar till barnen, de fick varsin leksak. Dotter snart 7 år fick 2 tunikor, ett par leggins och 2 par strumpor, dotter 4 år fick en kjol, 3 tröjor och ett par strumpbyxor samt sonen 21 månader fick ett par jeans, en tröja, 2 pyjamasar och 2 par strumpor. Av min mamma fick de också kläder. Jag hade köpt lite kläder i julklapp också så nu har de mycket nytt att starta året med.
  • Anonym (spargris)
    Anonym (*lisa*) skrev 2010-12-27 20:52:03 följande:
    Jag älskar sparatrådar/och att spara givetvis, men min sambo är inte av samma inställning, han vill mer leva livet nu, så vi pendlar mitt imellan...

Men jag kanske blir utan ersättning nu efter nyår, försäkringskassan har inte bestämt sig än, och då MÅSTE vi verkligen spara om vi ska gå ner på en lön... vi har hus, bilar, djur, och barn... det är inte fett när han får ut ca 14000:-

En sak som jag tänkte på ts. du borde kunna sälja kläderna på tradera eller liknadne när barnen vuxit ur dem, så får du lite extra pengar till semesterbudjeten?
    det gör jag!!!
  • Anonym (spargris)

Matkontot ska jag också se över och dra in på allt onödigt och laga dubbelt och frysa in och ha när vi har bråttom istället för att köpa t ex färdig pytt i panna bara för att det  bara tar 10 minuter. Ska baka bröd också tillsammans med barnen. Dessutom ska jag försöka använda mig av alla gratisnöjen som finns i stan för barnen. Imorgon ska vi till vattenpalatset som är ganska dyrt men jag har lyckats köpa billiga kuponger som min syster ordnat via sitt jobb. Go´natt nu alla Spara & Slösa.

• Anonym (spargris)

Go´morron alla! ska vi ha en dag utan att vi shoppar något? Jag har förvisso lagt ett bud på tradera som går ut idag men det la jag innan jag hade bestämt mig för köpstopp. Jag hara bara lagt 22 kr som maxbud så det är inte så farligt! inget porto för säljaren bor på samma område som min mamma. Mat får ju den köpa som behöver såklart. Jag har påbörjat rensning av frysen, nu äter vi upp vad som finns där och bara kompletterar. Så idag blir det hemgjord lasagne för vi har alla ingredienser hemma.

• Anonym (spargris)
    Anonym (nya sparfia) skrev 2010-12-28 10:37:36 följande:

Hej på er!! Jag vill vara med! Jag ska drastiskt förändra mina köpvanor det kommande året. jag är en fyndare och samlare. Jag vill handla billigt men då nöjer jag mig inte med en utan det blir tre för det är ju halva priset. Som en del av er andra så väller det över här hemma och jag har dessutom usel förvaring men visst jag hyr förråd för 1000 kr i månaden där jag har saker. Grejen är bara att jag hellre köper nytt än åker dit och hämtar. Sonen får sitt bb plus 300 kr sedan köper jag skor jackor och jeans. Det är en bra deal och han har sjukt med kläder.

Jag bor mitt i en stor stad men köper alltid minst tre för att det kan vara bra att ha hemma som om deon skulle ta slut i affären liksom. jag har mängder med kläder och nytt porslin som jag inte använt ändå handlade jag friskt på rean nu. Sådär 20 plagg för snitt 400. Jag ska spara pengar och framförallt unna mig mer fritid och spara på miljön. Använda av det som finns i garderoben och äta ur frysen för jag har väl 100 kg kött. Det jag ska unna mig 2011 är en ny sadel för 20000 och att resa en eller två gånger. Och köpa det jag behöver!! Inga kläder och hudvård och make när det börjar tryta. Jag skulle även vilja börja sälja på tradera.

Kramar till er alla!

Välkommen i tråden! Du måste nog börja sälja av och framförallt säga upp abbonemanget på förrådet. 1000 kr i månaden! Hjälp! Det skulle ju kunna bli en härlig utlandssemester om du sparat pengarna istället. Börja sälj av!
  • Anonym (spargris)
    Jessika82 skrev 2010-12-28 10:55:18 följande:
    Hej jag vill väldigt gärna vara med i denna tråden då jag och min sambo har för mycket utgifter... Ska även börja sälja saker då vi nästan har ett helt förråd med saker vi inte använder.
    Välkommen i tråden! Låter som en bra idé att börja sälja av! Om jag läst rätt på din presentationssida så har ni nyligen blivit föräldrar??!! Grattis isåfall! En baby kostar ju också lite! Alla pengar är välkomna för det är roligt att spendera lite när man är nyblivna föräldrar.
  • Anonym (spargris)
    Fins Mamma skrev 2010-12-28 10:59:53 följande:
    sitter och kollar på lyxfällan, blir otroligt inspirerad. ska ta en pluggpaus på en liten stund och fixa ihop lite annonser till tradera..  hoppas verkligen jag får något för dessa grejor nu också... 

har ni något mål?

jag behöver som sagt spara om jag inte får något sommarjobb 2012...  vad ahr ni för mål?

Långsiktigt mål: flytta till Spanien

Kortsiktigt mål: Betala av krediter på ca 45000kr

Svar på tråden Köpstopp hela 2011