• PennyJenny

    Fler som ska börja med ViktVäktarna efter nyår? Häng på här!

    Jag ska börja på VV efter nyår då jag har cirka 15 kg efter min graviditet som sitter som berget. Har varit med förut och lyckats hålla vikten fram tills denna gravditeten, alltså i 9 år :) Men nu funkar det inte längre, diciplinen är som bortblåst och jag behöver lite  pepp och förnyade kostråd för att klara gå ner dessa kilo.


    Är det fler som ska börja på vv efter nyår? Vi kanske kan följas åt här och stötta varandra, ge tips och råd.

  • Svar på tråden Fler som ska börja med ViktVäktarna efter nyår? Häng på här!
  • Lärarn

    Jag går i de tankarna också - har kört VV hemma tidigare och det fungerade bra, men nu har jag låtit mig förfalla. Gått ner mina grav.kilon, men startade på en inte alltför smickrande vikt. Skulle behöva gå ner minst 10 kg, då hamnar jag på BMI 25. Målet är storlek 38/M... Har inget behov av att bli trådsmal - bara lagom.
    Ska också köpa träningskort. Ska bli den jag innerst inne vill vara - vad tror du om det?
    Fina ord!
    Mitt nya mantra:
    Mat är INTE lycka!

  • PennyJenny
    Lärarn skrev 2010-12-29 09:42:04 följande:
    Jag går i de tankarna också - har kört VV hemma tidigare och det fungerade bra, men nu har jag låtit mig förfalla. Gått ner mina grav.kilon, men startade på en inte alltför smickrande vikt. Skulle behöva gå ner minst 10 kg, då hamnar jag på BMI 25. Målet är storlek 38/M... Har inget behov av att bli trådsmal - bara lagom.
    Ska också köpa träningskort. Ska bli den jag innerst inne vill vara - vad tror du om det?
    Fina ord!
    Mitt nya mantra:
    Mat är INTE lycka!
    Har oxå strl 38/M som mål, måste ju vara realistisk ;) Jag skulle trivas då och inte i strl L/XL som man har nu :( Träningskort låter toppen!! Har själv gått på gymmet flitigt tidigare men vill inte gå dit nu innan jag gått ner några kilo. Tokigt jag vet... Men så feg är jag :/  Ditt mantra låter bra, skulle jag nog oxå behöva sno haha. För just nu är mat mycket för mig  - nämligen tröst!! Äter alldeles för mkt småplock under vintern...
    tristania skrev 2010-12-29 14:39:17 följande:
    Jag har kört stenhårt med VV men nu i jul har det varit fusk hit och dit. Ska börja på allvar efter nyår :)
    Vad roligt :) Kör du deras senaste program? Jag har inte kört VV sen pointstiden. Vet inte om det är det som gäller fortfarande,
  • Tuvaduva

    Här är en till som verkligen behöver ta sig i kragen. Gottar Polly medans jag skriver det här -så ni förstår...
    suck.
    men, men. Har varit med vv flera svängar och det har funkat sådär, men nu efter en graviditet så är jag tillbaka där byxorna spänner och jag känner mig allmänt svullen.
    Har dock inte råd att gå på möten varje vecka och så -utan jag tänkte försöka själv (har ju all gammal info  x2)
    Så jag blev jätteglad när jag hittade hit och hoppas att vi kan peppa varandra.

    Sista Pollyn nu då...

  • PennyJenny
    Tuvaduva skrev 2010-12-30 21:22:20 följande:
    Här är en till som verkligen behöver ta sig i kragen. Gottar Polly medans jag skriver det här -så ni förstår...
    suck.
    men, men. Har varit med vv flera svängar och det har funkat sådär, men nu efter en graviditet så är jag tillbaka där byxorna spänner och jag känner mig allmänt svullen.
    Har dock inte råd att gå på möten varje vecka och så -utan jag tänkte försöka själv (har ju all gammal info  x2)
    Så jag blev jätteglad när jag hittade hit och hoppas att vi kan peppa varandra.

    Sista Pollyn nu då...
    Haha, som jag då ungefär ;) Jag är så knäpp så jag svullar som tusan nu... Varför liksom? Det blir ju ännu mer att ta tag i efter nyår när jag gör såhär. Jaja... Jag har lyckats få med mig en kompis på vv-mötena oxå vilket känns kanonbra, inget är ju så peppande som att gå ned i vikt ihop med en vän :)

    Välkommen hit :)
  • Tuvaduva

    Tänkte kika igenom lite gamla broshyrer och häften från vv nu.
    Nyss hemkommen från en hejdundrande middag. Helt i vv-tecken... (NOT)

    Ja fy 17 så man svullar. Som att man aldig skulle ens få se mat igen.

    Härligt med sällskap till mötena. När ska ni börja?

  • PennyJenny
    Tuvaduva skrev 2010-12-31 20:37:29 följande:
    Tänkte kika igenom lite gamla broshyrer och häften från vv nu.
    Nyss hemkommen från en hejdundrande middag. Helt i vv-tecken... (NOT)

    Ja fy 17 så man svullar. Som att man aldig skulle ens få se mat igen.

    Härligt med sällskap till mötena. När ska ni börja?
    Börjar 12/1 :)
  • PennyJenny
    Tuvaduva skrev 2011-01-03 13:52:06 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m56398468.html

    häng på här ist!
    Kikade inom i tråden, men är det en VV-tråd eller kör folk mest med pulver där? Är intresserad av att diskutera bara VV nämligen då jag inte alls är inne på pulverdieter av nåt slag (Jag blir helt knäpp om jag inte får tugga/äta!)
Svar på tråden Fler som ska börja med ViktVäktarna efter nyår? Häng på här!