Inlägg från: tjej87 |Visa alla inlägg
  • tjej87

Svullet tandkött

Jag tror att en av mina visdomständer är på väg upp för tandköttet innanför den sista tanden är svullet och ömmar... Kan inte bita ihop eller tugga normalt, väldigt irriterande. Någon som har något tips för att få ner svullnaden lite?

• Svar på tråden Svullet tandkött
  • tjej87

Tack för tipsen, jag tror inte att det är bakterier utan bara svullet för att tanden irriterar men det kan ju vara bra att prova iaf.

Får ta en isbit så länge men det är ju inte så lockande med tanke på att det är mitt i vintern :P

• tjej87

Tack :)
    Svullnaden har gått ner nu för helt plötsligt så sprack den och det kom lite vätska med pyttelite blod i... Nu känns det bra igen och gör inte ont... Tycker ni att jag ska köpa och använda Hexident/Corsodyl eller kan jag avvakta ett par dagar och sakffa det om svullnaden kommer tillbaka?

Jag tror inte att det är några andra problem med visdomstanden för jag var hos tandläkaren för bara 2 månader sen och då sa dom att den ser bra ut och att det bara var en annan jag behöver ta bort...

• tjej87
    Menhir skrev 2010-12-28 16:09:21 följande:
    Jag skulle inte tro att du behöver Hexident längre. Det kan dock vara bra att ha hemma för den som ofta har problem med visdomständerna, då kan man börja skölja med detsamma.

Skönt att det blev bättre, hoppas det inte kommer tillbaka!
    Tack så mkt för de bra svaren :) Får jag problem igen ska jag införskaffa det men har aldrig haft sånt innan så jag hoppas att det inte kommer tillbaka!
Svar på tråden Svullet tandkött