Anonym (E) skrev 2010-12-29 21:12:03 följande:
Hormonspiralen skulle isåfall vara aktuell. Blöder redan väldigt rikligt och av kopparspiralen så är det ju vanligt att blöda mycket. Skulle jag blöda mer än jag redan gör så är det bara en tidsfråga till jag förblöder. Ja, det forsar liksom redan.
Läste precis en annan tråd om spiral (tror inte hormon eller koppar har så stor betydelse) där den vandrat vidare i kroppen. Har på läkemedelssidor läst att den Kan göra det men att det är ovanligt. 
Vill helst vara utan preventivmedel och köra med kondom men eftersom jag blöder så fruktansvärt så har jag fått den informationen om att ett preventivmedel är det enda som hjälper annars får jag "stå ut" med blödningarna, för mig handlar det snarare om att "överleva" blödningarna.
P-piller har varit bra men minskade inte blödningarna. Minipiller har varit bra men sexlusten försvann.
Det här med preventivmedel är som att välja mellan koskit och hästskit, man vill liksom inte ha något av det. Spiral är nog det sista tänkbara men vet inte om jag vågar utsätta mig för den? 
Att spiralen vandrar är väldigt ovanligt. Det är tråkigt för de som drabbas och visst kan det hända men det är som sagt ovanligt.
Blöder du mycket är kopparspiral inget alternativ. Man
behöver inte blöda mer men nackdelen med kopparspiral är just ökad blödning och mensvärk. Jag har haft en mens sen jag satte in kopparspiral och (peppar, peppar!) så blödde jag mindre än vad jag gjort innan. Fast det kan ju ändras
Fördelen med hormonspiral är ju att mensen uteblir vilket skulle vara skönt för din del. Det kan dock ta upp till 6 månader innan den försvinner helt.
Minipiller tar man oralt och går ut i blodet och påverkas således hela kroppen, hormonspira verkar lokalt i livmodern.
Om jag vore du skulle jag testa. Hormonspiral är lite dyr, kostar runt 1000:- (när jag funderade på hormonspiral 2005 fick man lite av pengarna tillbaka om man inte trivs med den och tar ut den inom 3 månader (eller var det tom 6 månader??)) Vet inte om det finns kvar? Du vet ju inte hur den funkar för just dig om du inte vågar testa. Visst vill man läsa och ha lite pejl på vad som kan hända och hur andra reagerar men i slutänden är det dig det gäller. Alla är vi ju olika