• Grönagrisen

35+ och gravid efter IVF, bf sensommar, höst 2011

En tråd för alla oss "lite äldre" som äntligen fått ett plus på stickan efter IVF. Häng gärna på!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-24 16:49
    LISTTRÅD finns här: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m56900436.html

Fyll gärna på era uppgifter där!

• Svar på tråden 35+ och gravid efter IVF, bf sensommar, höst 2011
  • pållan
    Xperia skrev 2011-06-13 00:10:13 följande:
    Tack Pållan! Det har kommit lite hela dagen :( Det senaste är ljusrosa med inslag av brunt :(. Hoppas så innerligt att du har rätt! kram!
    Låter som de ofarliga flytningarna jag hade: rosa-beige med inslag av brunt. Ska tänka extra mkt på dig imorgon bitti! Hoppas att du kan sova lite nu. Kram!
  • Stella Kardunn
    Xperia, nu har du förhoppningsvis redan fått bekräftat att allt är bra med liten, men jag håller tummarna ändå och röstar på spökande slemhinnor.

Spattan va roligt att du börjar känna dem buffa nu! Men visst är det frustrerande när det inte går att känna utanpå, men det går fort, snart så kan ni dela den upplevelsen också!

Förövrigt kan jag meddela att Kronan kör 10% rabatt på alla vagnar juni ut om det var någon som funderade på att beställa den.
  • Xperia
    pållan skrev 2011-06-13 00:21:47 följande:
    Låter som de ofarliga flytningarna jag hade: rosa-beige med inslag av brunt. Ska tänka extra mkt på dig imorgon bitti! Hoppas att du kan sova lite nu. Kram!
    Stella Kardunn skrev 2011-06-13 08:06:05 följande:
    Xperia, nu har du förhoppningsvis redan fått bekräftat att allt är bra med liten, men jag håller tummarna ändå och röstar på spökande slemhinnor.

Spattan va roligt att du börjar känna dem buffa nu! Men visst är det frustrerande när det inte går att känna utanpå, men det går fort, snart så kan ni dela den upplevelsen också!

Förövrigt kan jag meddela att Kronan kör 10% rabatt på alla vagnar juni ut om det var någon som funderade på att beställa den.
    hej igen,
    Jo det gick bra till slut men det var verkligen den 13:e för mig i måndags. Först var jag på undersökning pga de bruna flytningarna och fick till min stora glädje höra hjärtat slå. Sen drygt sex timmar senare kommer det färskt djuprött blod. Då trodde jag verkligen att allt gått åt h-vete. In till kvinnokliniken igen. Fick denna gång både vaginalt ultraljud, vanligt ultraljud och höra hjärtat. Allt såg bra ut. De bedömde att det är sköra slemhinnor och en svaminfektion som är orsaken. Gick och köpte lite grejer på apoteket i måndags och nu är det nästan (peppar peppar) borta. Men men nerverna ligger utanpå huden som en fuktlotion som inte går att smörja in...

kram på er!
  • Catgodess
    Xperia: Din stackare du låter som mig, gick med nerverna utanpå kroppen sedan förra veckan när jag fick höra att hon som numera tituleras som tvilling2 efter positionsbyte är väldigt liten även för att vara tvilling och det där lugnade inte ned sig förrän igår på flödesmätningen (är i vecka 32+6) då överläkaren som gjorde den kunde lugna mig med att båda mina små tvillingar (ingen av dem är särskilt stor) är väldigt aktiva och det kanske är därför de inte lagt på sig så mycket på varesig längden eller vikten.

Har iallafall fått förhöjt blodtryck så nu oroar de sig att jag ska börja utveckla havandeskapsförgiftning så hädanefter blir det fler urinprov och blodtryck, jo har urinvägsinfektionn också, så nu går man på graviditetsvänlig antibiotika. 
  • spattanjansson

xperia: ja fy förstår att det var jobbigt :( Hoppas det blir bättre så du slipper oroa dig...blod är ju så himla läskigt!
    Jag blöder tyvärr oxå för tillfället....meeeeen från det andra hållet och det är mer smärtsamt än nervöst....

Ohhh....alltså ni är ju många som är långt fram nu....

Morgain: i vecka 33...då kanske det inte dröjer supermånga veckor förrens det är dax :)  Har vagnen anlänt från tyskland?

• Catgodess
    spattanjansson skrev 2011-06-16 08:01:11 följande:

xperia: ja fy förstår att det var jobbigt :( Hoppas det blir bättre så du slipper oroa dig...blod är ju så himla läskigt!
    Jag blöder tyvärr oxå för tillfället....meeeeen från det andra hållet och det är mer smärtsamt än nervöst....

Ohhh....alltså ni är ju många som är långt fram nu....

Morgain: i vecka 33...då kanske det inte dröjer supermånga veckor förrens det är dax :)  Har vagnen anlänt från tyskland?

Jopp tyskvagnen kom för ett par veckor sedan, den är gigantisk! Ska in på stan på lördag o köpa det sista typ, skötbord som går att ställa på badkaret, babyolja o sånt.
    Foglossningen har blivit så illa att nu har jag svårt att gå, benen lyder liksom inte när jag vill lyfta dem.
  • pållan

Xperia: vad skönt att höra att det har gått bra! Men usch vad du måste ha blivit rädd. Bra att du blev så grundligt undersökt och omhändertagen!

Morgaine: ojoj, du måste ju också ha blivit jätteorolig! Tur att man kan få så snabb och bra vård - och ännu mera tur att båda tjejerna mår bra! Bra att de håller ordentlig koll på dig och får antibiotika, för havandeskapsförgiftning är ju inte att leka med. Jobbigt att foglossningen är så ila, ta hand om dig! Inte långt kvar nu

spattanjansson: usch det låter inget vidare det heller, men bra att det inte  är nåt farligt. 

Vaknade tidigt idag och gick till Polarn & Pyret där rean började kl 8 (har en butik runt hörnet). Ångrade mig så fort jag såg kön, men lyckades i alla fall köpa några småsaker. Men det var bara 30% än så länge, egentligen inte så mycket till rea.  

• spattanjansson
    Catgodess skrev 2011-06-16 08:50:15 följande:
    Jopp tyskvagnen kom för ett par veckor sedan, den är gigantisk! Ska in på stan på lördag o köpa det sista typ, skötbord som går att ställa på badkaret, babyolja o sånt.
    Foglossningen har blivit så illa att nu har jag svårt att gå, benen lyder liksom inte när jag vill lyfta dem.

Va jobbigt det låter med foglossningen :( 
    Men skönt att nästan alla inköp är klara. Vi går nog på urban jungle och köper våra kompisars..Annars funderar jag nu mycket på typ HUR vi ska organisera huset :) var saker och ting ska vara...ska skötbordet vara i tvättstugan, barnrummet eller på toaletten (blir tvättstugan förmodligen), ska vi även ha ett litet på ovanvåningen? Finns massor att fundedra på :)

pållan: oooh, så du har vågat starta köpa-processen. Jag har inte vågat det ännu..jag kikar och planerar för vad jag ska köpa..men har ännu inte vågat köpa nått :) VI har fått lite grejer men dom har ställt i förrådet så jag inte ser dom!

• pållan

spattanjansson: Planering och organisering funderar jag också mkt över, det finns verkligen mkt att fundera på! Fast jag vet ännu inte var och hur vi ska bo Trodde att vi hade hittat vår lägenhet, men den blev för dyr så nu börjar letandet om. Vi flyttar ju utomlands i sommar och måste ha köpt ALLT nu i juni för att flyttfirman ska hinna packa och flytta. Har pratat med andra svenska småbarnsföräldrar som verkligen rekommenderade att köpa allt i Sverige, för utbudet är helt annorlunda, det finns inte samma säkerhetskoll osv. Så efter RUL började vi shoppa och vi har redan köpt det mesta: vagn, skötbord, babysitter, spjälsäng.... Kommer också köpa en basuppsättning kläder för de första 6 månaderna, för de barnkläder vi såg i Vilnius föll oss inte i smaken, mycket syntetmaterial och flamskyddsmedel. Men det känns lite konstigt att shoppa så här tidigt... 
    Vad bra att ni kan köpa era kompisars vagn, toppen att veta vem som har haft den innan! 

• Catgodess
    Spattanjansson: Vi har ett litet tvåvåningshus men ska ändå ha ett skötbord nere på gästtoaletten som går att fälla upp och ett lite mer stationärt på toaletten uppe mest för att jag tycker att det är onödigt jobb att kuta upp såfort nån behöver en ny blöja o så har vi barn/hundgrind för att begränsa hunden dagtid så att katterna får vara ifred. Kläderna befinner sig i förvaringslådor nytvättade (de flesta av dem) under sängen i vårt sovrum där vi ska ha barnen när de sover.
    Skulle också köpt en begagnad tvillingvagn om vi känt någon som haft en till salu, o det verkar ju tokbra att ni hade vänner som hade en de ville bli av med.

pållan: Tycker hur ni tänkt angående allt verkar smart, skulle inte heller känna att det var bra med flamskyddsmedel och nylon på bebisarna,  är uppfostrad med att naturmaterial är bättre. 
Svar på tråden 35+ och gravid efter IVF, bf sensommar, höst 2011