Åh, denna lilla hjärna! Jag känner mig oerhört korkad ofta just nu. Beror på hormonerna kan vi väl säga ... Jag kör fel, kan inte räkna ut vilka sedlar jag ska ta upp när jag betalar, glömmer plötsligt vart en nyckel går etc.
Idag hade jag ett mission. Jag skulle byta lite bebiskläder. För några dagar köpte jag en 2-pack pyjamas och 3 bodies. När jag kom hem såg jag att pyjamasarna hade olika storleksmärkningar inne i, trots att de såg lika stora ut. Men jag ville nog ändå byta till två med rätt märkning. Bodiesarna ville jag också byta eftersom jag inte fattat att jag tagit två på rea och en till normalpris - och det var "ta 3 betala för 2", vilket gjorde att jag ju tjänade på att ta tre till normalpris.
Visst, jag kom till affären, gick till kassan och det skulle gå jättebra att byta. Sedan tillbringade jag kanske en kvart med att välja. Tog samma färg och pyjamasarna, och samma storlek. Hittade tre bodiesar men inte alls lika fina färger som de jag hade innan. Gick till kassan. Där räknade vi lite fram och tillbaka, eller tjejen i kassan räknade och jag försökte hänga med. Kontentan var att jag skulle tjäna typ 10:- på att byta bodiesarna ... och eftersom jag tagit samma pyjamasfärg igen så gick jag en halvtimme efter att jag gått in i affären, ut igen med exakt samma innehåll i påsen. Totalt ogjort ärende alltså.
Dessutom, när jag gått ett par steg utanför affären kom jag ihåg att jag har flera presentkort som jag kunde använt, men jag gick inte tillbaka
. Nu ska jag hålla mig hemma resten av dagen.