• Grönagrisen

35+ och gravid efter IVF, bf sensommar, höst 2011

En tråd för alla oss "lite äldre" som äntligen fått ett plus på stickan efter IVF. Häng gärna på!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-24 16:49
    LISTTRÅD finns här: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m56900436.html

Fyll gärna på era uppgifter där!

• Svar på tråden 35+ och gravid efter IVF, bf sensommar, höst 2011
  • Catgodess
    katt skrev 2011-06-28 15:34:29 följande:
    Morgain: tråkigt med gravid klåder när det gäller gravid frågor man för bara ignorera.

Varför tycker man att du ska veta varför du inte är stor.
    Ingen aning ett jävla tjatande blir det iallafall när folk får veta att jag ska ha tvillingar och då ska de nödvändigt veta varför jag inte är större. I min värld känner jag mig stor och otymplig, det spelar liksom ingen roll att min man tycker att jag är jättefin o gillar min mage.
    Det spelar tydligen ingen roll att flickorna mår bra fast de är små folk låter mig iallafall inte vara ifred. Har börjat isolera mig hemma mer än vad jag behöver för att slippa frågorna. Funderar på att skaffa taggtråd för att slippa frågorna och en t-shirt där det står "sluta kladda"
    Modernatur och mitt struliga blodtryck tycker inte att mina bebisar ska vara större så låt flickorna vara små då. Vi kommer att älska dem lika mycket iallafall.
  • katt
    Catgodess skrev 2011-06-28 16:39:31 följande:
    Ingen aning ett jävla tjatande blir det iallafall när folk får veta att jag ska ha tvillingar och då ska de nödvändigt veta varför jag inte är större. I min värld känner jag mig stor och otymplig, det spelar liksom ingen roll att min man tycker att jag är jättefin o gillar min mage.
    Det spelar tydligen ingen roll att flickorna mår bra fast de är små folk låter mig iallafall inte vara ifred. Har börjat isolera mig hemma mer än vad jag behöver för att slippa frågorna. Funderar på att skaffa taggtråd för att slippa frågorna och en t-shirt där det står "sluta kladda"
    Modernatur och mitt struliga blodtryck tycker inte att mina bebisar ska vara större så låt flickorna vara små då. Vi kommer att älska dem lika mycket iallafall.
    Jag förstår att det ledsamt när folk ösa sina osmidiga gravid kommentar på en , men har du inga andra gravida som du träffa mamma gruppen?

jag kan säget till dig att jag var inte hela stor jag kunde ligga med min rygg fram tills ks den 7 juni. Min dötter vägde 3430 det inte litet tycker jag även om jag var inte större .

Måste man vara större nej faktiskt inte, det viktigaste är att du mår bra ocg barnen är friska när de födds 5 tår 5 fingra
  • Catgodess
    katt skrev 2011-06-28 16:58:53 följande:
    Jag förstår att det ledsamt när folk ösa sina osmidiga gravid kommentar på en , men har du inga andra gravida som du träffa mamma gruppen?

jag kan säget till dig att jag var inte hela stor jag kunde ligga med min rygg fram tills ks den 7 juni. Min dötter vägde 3430 det inte litet tycker jag även om jag var inte större .

Måste man vara större nej faktiskt inte, det viktigaste är att du mår bra ocg barnen är friska när de födds 5 tår 5 fingra
    Du är gullig du, det är sånt man behöver höra ibland {#emotions_dlg.flower}

Den jäkla gravidklådan håller mig vaken, ska fråga läkaren på specmödravården om det finns nåt för den o halsbrännan på torsdag, kliet och halsbrännan gör att jag sällan sover mer än 2 timmar i taget.
  • pållan

Morgaine: hoppas att klådan har gått över eller att du har fått medicin som kommer hjälpa! Låter jättejobbigt. Och jag håller med Cleo, försök att strunta i kommentererna om magen. Folk har så mkt onödiga åsikter. Jag får varannan gång höra att jag har liten mage och varannan gång att den är stor  

Imorgon åker vi på semester, två veckor vid medelhavet - ska bli underbart! Skönt att komma bort från vardagen, planering, flytt osv. Fast för första gången någonsin tycker jag inte att värmen är fantastisk, jag brukar annars älska värme men nu när jag är gravid blir jag bara svullen och trött. Hur klarar ni andra av värmen?

• katt

Morgaine: hoppas klådan blivit bättre och du kan sover.

Pållan: Gud så avis blev jag, har en skön semester vid Medelhavet

• Grönagrisen

Morgaine: fattar inte varför vissa känner sig tvungna att sprida sina "råd" och åsikter... skit i dem så mkt du kan! Huvudsaken är att ni mår bra! Pållan: ha en härlig semester! Jag har frusit hela mitt liv och älskar sommar och värme, men i år är jag varm hela tiden... läste att man här lite högre kroppstemp när man är gravid. Må gott alla!

• Catgodess
    Pållan: Ha en trevlig välbehövlig semester.

cleo36:Börjar bli så utmattad att jag sover lite nu o då även om jag vaknar av kliande värkande händer , fötter o ben.

Grönagrisen: Jag försöker att slå dövörat till när nån som inte är utbildad kommer med sina åsikter, överläkaren på specmödravården säger att mina små tvillingar verkar må bra trots sin ringa storlek och det är huvudsaken.

Är inne på min andra urinvägsinfektion på 3 (!) veckor, mitt blodtryck är fortsatt för högt så nu går jag på blodtryck flera gånger i veckan. Ska prata med BM till veckan om någon kan ta ett leverprov på mig, är verkligen obehagligt med kliandet i handflatorna och under fötterna. Vore ju föresten trevligt om jag slapp klia sönder bröstkorgen och magen också. 
  • Grönagrisen

Åh, denna lilla hjärna! Jag känner mig oerhört korkad ofta just nu. Beror på hormonerna kan vi väl säga ... Jag kör fel, kan inte räkna ut vilka sedlar jag ska ta upp när jag betalar, glömmer plötsligt vart en nyckel går etc.

Idag hade jag ett mission. Jag skulle byta lite bebiskläder. För några dagar köpte jag en 2-pack pyjamas och 3 bodies. När jag kom hem såg jag att pyjamasarna hade olika storleksmärkningar inne i, trots att de såg lika stora ut. Men jag ville nog ändå byta till två med rätt märkning. Bodiesarna ville jag också byta eftersom jag inte fattat att jag tagit två på rea och en till normalpris - och det var "ta 3 betala för 2", vilket gjorde att jag ju tjänade på att ta tre till normalpris.

Visst, jag kom till affären, gick till kassan och det skulle gå jättebra att byta. Sedan tillbringade jag kanske en kvart med att välja. Tog samma färg och pyjamasarna, och samma storlek. Hittade tre bodiesar men inte alls lika fina färger som de jag hade innan. Gick till kassan. Där räknade vi lite fram och tillbaka, eller tjejen i kassan räknade och jag försökte hänga med. Kontentan var att jag skulle tjäna typ 10:- på att byta bodiesarna ... och eftersom jag tagit samma pyjamasfärg igen så gick jag en halvtimme efter att jag gått in i affären, ut igen med exakt samma innehåll i påsen. Totalt ogjort ärende alltså.

Dessutom, när jag gått ett par steg utanför affären kom jag ihåg att jag har flera presentkort som jag kunde använt, men jag gick inte tillbaka . Nu ska jag hålla mig hemma resten av dagen.

• spattanjansson

pållan: fy fabian va jag blir avundsjuk...Iår är första gången på masssssor av år vi inte åker till Italien 2-3 veckor under semestern...tycker det känns sjukt tråkigt..men men...får ta igen det nästa år :)

Morgaine: låter superjobbigt med allt kilande...hoppas det blir bättre snart...dessvärre brukar väl inte kli/utslag etc bli bättre under sommaren.....

Grönagrisen: haha...ja alltså ordet gravidhjärna har fått en ny innebörd för mig...ibland känner man sig helt mossig där uppe

Var för övrig inne på lindex en runda idag och rotade lite bland rean..men vågade inte köpa nått :)

• Ingrid12

Känner igen mig i det där att vara förvirrad, jag glömmer att låsa bilen, tappar bort saker, glömmer tider osv. Känner också igen dålig nattsömn, det är jättejobbigt.

Två nya saker som uppstått i min kropp - något ni känner igen?:

Jag har börjat få jätteont kring svanskotan, känner mig helst stel där kring och det påverkar hur jag rör mig - stelt, vaggande och otympligt. Min man trycker och masserar och det hjälper en del men det kommer tillbaka snabbt igen. Är det foglossning det?

Och så hade jag halsont med svullna halsmandlar som sen blev bättre men nu kommit tillbaka som ont långt ner i haqlsen, mot överdelen av magen - det bränner och gör riktigt ont när jag sväljer. Är det halsbränna det?

Svar på tråden 35+ och gravid efter IVF, bf sensommar, höst 2011