Inlägg från: Anonym (123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123)

Bajsar bara blod...

Näää känner inte igen mig............men hade det varit jag hade jag högst troligt träffat en doktor på dagtid idag. Inte sökt akuten nu på kvällen med besvär som varat så länge............så länge du är uppe och går och orkar sitta här är det nog inget superakut, men du kan inte själv räkna ut att det är smartare att ringa 1177 än att fråga här?

• Anonym (123)
    Anonym (blod) skrev 2010-12-29 19:26:51 följande:
    Anonym (ssk) skrev 2010-12-29 19:21:48 följande:

Åk till sjukhus där de får undersöka dig ordentligt!

Har du blött så länge måste de göra det för att hitta blödningskällan och orsaken till det!

Okej, men alltså. Det var ju ett uppehåll från i torsdags till idag. Så det forsar ju inte ut blod hela tiden. Får lixom; "ÅHH, SHIT! Nu är det dags!!!!" Skynda, skynda till toa! Precis samma som när man har diarré.

Kan verkligen inte sätta mig på ett sjukhus ikväll iaf. Ska ringa min läkare imorgon och se vad hon säger.

Tänkte mer om någon vet vad det KAN bero på. Förstår att det inte går att ställa någon diagnos via datorn. Men lite tankar osv.
    Ett magsår som kan spricka rejält när som helst, men du borde haft lite ont i magen. Mer troligt nån form av infektion el inflammation i tarmen. Så samlar blodet på sig och kommer ut av och till när det blir lite för mkt av varan.
  • Anonym (123)

Haha...blödande tarm allt vanligare står det på Aftonbladet idag....

• Anonym (123)
    Jezamine skrev 2010-12-29 19:41:11 följande:
    Var det roligt det?
    Ja, sammanträffandet! På Aftonbladet kan man lära sig mkt
  • Anonym (123)
    Anonym skrev 2010-12-29 19:50:22 följande:
    Har du en pågående blödning kan det snabbt bli allvarligt. Viktigt att ta ett blodvärde  och sedan kommer de vilja utreda vart blödningen kommer ifrån.

Ring sjukvårdsupplysningen och berätta. De kommer säkert att råda dig till att åka in till akuten för att ta ett blodvärde och se att det inte ligger alldeles för lågt.
    "Patienten" har inga andra symtom (säger hon) utan verkar må ganska ok. Finns ingen anledning att kolla ett blodvärde redan ikväll så länge hon inte känner sig yr, trött och påverkad. Kvinnor blöder ofta rejäla mängder varje månad utan att för den sakens skull få rådet att åka till akuten....Får ts en störtblödnign som inte slutar torde det vara mer akut......(baserat på TS egna ord...att ringa 1177 e aldrig fel, men har man inte kontaktat VC under dagen så varför nu, problemet har ju inte ökat akut)
Svar på tråden Bajsar bara blod...