• Korvanna

Hur SENT fick era barn första tanden?

Har en liten flicka på 15 månader som inte har nån tand, nån tagg, ingenting... Hur sent fick era barn första tanden? Ska jag vänta lite till innan jag ringer Hasse Aro på Efterlyst???

• Svar på tråden Hur SENT fick era barn första tanden?
  • tvåprinsar

Första var 8 månader, andra är nu 5 månader och inga tänder på gång än!

Theodor 090430 Vincent 100805
  • Habaladabala

Haha vad paff Aro skulle bli om du ringde och efterlyste en tand.

• Habaladabala

Jag vet inte riktigt när man ska börja efterlysa dem, mina tjejer var väldigt tidiga med tänder då äldsta var 4 månader och yngsta 3,5 när första dök upp.
    Har ni frågat på bvc?

• Lancia

Sonen var runt 15 månader när första två tänderna kom upp... sen dröjde det länge innan nästa par kom.. och ännu längre innan nästa.. men sen sa det plopp så kom det tänder hela tiden Cool så nu är han ikapp. Nu är han 2 år och 4 månader och har fått alla tänder utom en kindtand. Så det kommer... även om det känns som en evighet.

• Korvanna

Dom kollade efter tänder på bvc på 1-årskontrollen och sa att de kunde bli över året innan första tanden kommer, inte jättevanligt kanske men ingen fara så. Men nu har det ju som sagt gått tre månader till...

• Korvanna

Lancia: skönt att höra!!

• Rocktroll

Min dotter fick sina fyra första tänder på 16 mån dagen. Ingen rolig dag därikring vill jag lova för det gjorde ONT! Nu är hon 20 mån och har 10 tänder och fler är på g så dom kommer i en rasande fart. Trodde aldrig att hon skulle få några alls för att man kunde inte ana att dom var på gång ens. Till oss sa dom att vi kunde kontakta folktandvården när hon var 18 mån för att kolla så att det ligger tänder under men som tur var slapp det röntgas...kan inte vara skönt.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Kazeer

Jag väntar fortfarande på yngste sonens första tänder. Han fyller 1 år på söndag.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Korvanna

Rocktroll: 4 tänder direkt?? Stackars...! Men det fiins alltså en risk att det inte finns några tänder?? Då blir det puré för hela slanten då.

Svar på tråden Hur SENT fick era barn första tanden?