Inlägg från: Ismael |Visa alla inlägg
  • Ismael

Pitbull

Håller verkligen med om att det jobbigaste är alla idiotiska kommentarer och blickar. När jag såg tråden tänkte jag "Jaha, ytterligare ett ställe där man får läsa massa skit om folks fördomar kring de såkallade kamphundsraserna". Blir oftast så ledsen när jag läser all skit som skrivs så jag börjar böla.

Jag har världens goaste Staffe-kille som ligger här bredvid mig i sängen och snarkar och kan bara instämma kring allt positivt som skrivits ovan både gällande staffar och andra liknande raser.

Blev så himla glad när jag läste igenom inläggen och såg att det var en POSITIV tråd! Yes!!!!

• Ismael

ModestyB har en poäng i att det endast finns ett hundratal individer av Apbt i Sverige men läser man TS framgår det ju att det är en blandras h*n skriver om. Och som redan påpekats, flera av oss i tråden har andra raser men som i debatten oftast dras över samma kam.

Jag tycker det är riktigt otäckt att vi i Sverige börjar få laglig rasism både mot vissa människogrupper och hundraser. Ingen debatt ett vara särskilt stolt över direkt. Usch vad det gör mig förbannad!

• Ismael

Instämmer med ovanstående. Bor ni i Stockholmsområdet så gå till Irene Westerholm på Hundläroverket. Hon är helt outstanding på dessa raser och ni kommer få en helt annan förståelse för rasen och er hund och kommer ha mycket lättare att bemöta andras synpunkter på ert hundval.

Jag är SÅ glad att vi inte gick ngn "vanlig" kurs hos SKK och hela tiden var det udda ekipaget. Irenes kunskap och förståelse för hundarna är helt fantastisk och jag har stor respekt för hennes kunskap och erfarenhet. Rekommenderas varmt!!!

• Ismael

Jag kallar vår staffe "mördarhund" hela tiden för jag tycker det är så roligt! Finns inte ett mer missvisande ord för honom.

Just nu ligger mördarhunden i sin säng i köket och drar stora timmerstockar till snarkningar. Kan inte göra mycket annat än skratta åt honom.

Svar på tråden Pitbull