• Niikki90

Pitbull

Vore intressant att se vad folk igentligen tycker om den omtalade pitbull hunden? Man märker att media har påverkat folk till att tycka illa om dessa hundarna.

Sjävl va jag hundrädd eftersom jag blev biten som liten av en schäfer men efter att ha levt tillsammans med min sambo i 3 år har jag vant mig vid hunad. Nu älskar jag pitbull hundarna och enligtmig dom vackraste hundarna som finns. Vi har själva en lite Saga, 75% pitbulloch 25 %  bulldog, super go. Och den bästa familjehunden enligt oss :)

• Svar på tråden Pitbull
  • 1975

Vi har en engelsk staffordsher bullterrier och han är. Tok snäll!!! Alla som träffar honom byter åsikt om rasen. T.o.m i hundrastgårdem där folk drar öronen åt sig när vi kommer ändrar åsikt. Och han älskar barn.

• lotusblomma12

Våran pitbull som är åtta år är super snäll. Hon älskar barnen och av alla raser vi har haft är hon den som tyckt mest om barn. Hon älskar att sitta i lekparken på sommaren med alla ungar och bli klappad.

• Dimes
    Jag älskar pitbulls - en väldigt vacker hundras. Speciellt rednose. Förhoppningsvis kommer jag kunna skaffa mig en sådan när jag är lite äldre och har mer tid.
    Assumption is the mother of all fuck-ups.
  • klarafärd

Älskar dem! Eller älskar alla hundar xD förstår mig inte på alla dessa förbjudande som är på g.

• fibbe

Har en pitbull blandis på snart 7 år,och har precis skaffat oss en staffordshire bullterrier valp.

Har aldrig träffat på en mer ärlig och barnvänlig hund som han (lillen är ju fortfarande så liten,så där kan vi inte säga något än), och han är JÄMT glad i allt och alla,och charmar sönder varenda en!

Har tidigare erfarenhet av golden,labbe,bordercollie och pudel,men det här är helt klart den bästa och roligaste utav dom alla.

Det enda "tråkiga" med att ha en sån hund är alla idiotiska kommentarer man får lov att stå ut med då och då....

• Ismael

Håller verkligen med om att det jobbigaste är alla idiotiska kommentarer och blickar. När jag såg tråden tänkte jag "Jaha, ytterligare ett ställe där man får läsa massa skit om folks fördomar kring de såkallade kamphundsraserna". Blir oftast så ledsen när jag läser all skit som skrivs så jag börjar böla.

Jag har världens goaste Staffe-kille som ligger här bredvid mig i sängen och snarkar och kan bara instämma kring allt positivt som skrivits ovan både gällande staffar och andra liknande raser.

Blev så himla glad när jag läste igenom inläggen och såg att det var en POSITIV tråd! Yes!!!!

• ModestyB

Finns massor av trådar i ämnet redan. Använd sökfunktionen.
    Apbt är ingen godkänd ras i Sverige och de renrasiga, registrerade hundarna är bara några hundra till antalet. alltså är det blandraser ni har (tror ingen av er sitter på en reggad Apbt) och inget annat.

Apbt är trevliga hundar, med en högre benägenhet än andra att vara könsaggressiva (vilket de inte är ensamma om) och med en oerhörd arbetsvilja och "gameness". Jag tycker absolut inte att det är var mans hund, men det ÄR en synnerligen trevlig ras om man har ett stort intresse för hundsport, aktivering och om man vet hur man håller hund på ett säkert sätt.
    Det sista jag skrev är synnerligen viktigt, inte för att Apbt är blodtörstiga bestar, utan för att det redan skrivs så mycket elände och det är synd att rasen Apbt får ta smällen för det okunniga blandrasägare ställer till med.
    Samma känsla av ansvar måste många ägare av krävande bruksraser ta med sig, men där är kunskapen om vad man har i kopplet större och de allvarliga incidenterna minimeras på så sätt.

• fibbe

Jo,fast nu har dom flesta i tråden skrivit att dom har just blandisar / annan "kamp"ras.

• fibbe

Och jag tycker även att ALLA hundägare ska ta lika mycket ansvar,oavsett rasen man har i kopplet,Min vovve har aldrig skadat en fluga,men däremot blivit påhoppad av diverse raser,främst "gulliga" småhudar,och visst,det blir kanske inte så stora fysiska skador,men dessvärre kan det bli psykiska.

Som jag skrev innan så har jag aldrig nånsin träffat ärligare hundar än just dessa "kampisar", Ett litet trasselsudd som viftar på svansen och visar tänderna samtidigt imponerar inte på mig,inte alls! Verkar som om många småhundar får bete sig hur som helst,bara för att dom är små och gulliga.

Min hund är trevlig fast han legat så gott som inne på soffan i 3 veckor,det påverkar han inte alls,vi är inte aktiva inom nån hundsport,utan han är som en vanlig familjehund,får sina prommenader,hänger med till stallet,massa hjärngympa m.m och han håller sig i skinnet endå.

• fibbe
    Ismael skrev 2010-12-30 01:21:49 följande:
    Håller verkligen med om att det jobbigaste är alla idiotiska kommentarer och blickar. När jag såg tråden tänkte jag "Jaha, ytterligare ett ställe där man får läsa massa skit om folks fördomar kring de såkallade kamphundsraserna". Blir oftast så ledsen när jag läser all skit som skrivs så jag börjar böla.

Jag har världens goaste Staffe-kille som ligger här bredvid mig i sängen och snarkar och kan bara instämma kring allt positivt som skrivits ovan både gällande staffar och andra liknande raser.

Blev så himla glad när jag läste igenom inläggen och såg att det var en POSITIV tråd! Yes!!!!
    Ja,jag med,helt underbart! =) Trodde också att det skulle vara en neg tråd,men vart possitivt överaskad,vilket alltid är kul! =)
Svar på tråden Pitbull