Pitbull
Vi har en engelsk staffordsher bullterrier och han är. Tok snäll!!! Alla som träffar honom byter åsikt om rasen. T.o.m i hundrastgårdem där folk drar öronen åt sig när vi kommer ändrar åsikt. Och han älskar barn.
Vi har en engelsk staffordsher bullterrier och han är. Tok snäll!!! Alla som träffar honom byter åsikt om rasen. T.o.m i hundrastgårdem där folk drar öronen åt sig när vi kommer ändrar åsikt. Och han älskar barn.
Niiki: ja mina föräldrar var livrädda när dom träffade honom och genast fick jag kommentaren " det är en sån där ful pitbull/kamphund" nu e dom jätte förtjusta i honom och kallar han t.o.m söt/gullig. Ha ha då har jag ändå haft schäfer och riszensnaucher som tjänster hund. Och risen var riktigt skarp. Det ända jag kan känna e lite läskigt med just denna ras är att blir den förbannad tex mot en annan hund så e det lite svårt att läsa av dom, kan ju försig bara gälla min hund, smäller det så smäller det utan förvarning. Min är två år och är genom organisationen " hundar utan hem" ocg kommer från Irland. Jag tog över honom av en annan familj här i Sverige som hade haft han ca 6 mån tills deras tik upptäckte att hon ville ha matte för sig själv. Nu har det endast hänt två ggr att han har hamnat i slagsmål men då har den andra hunden börjat mopsa upp sig och han har sagt ifrån. Han älskar andra hundar och på hundkurserna så är han jätte populär både hos instruktören och dom andra hundarna och ägarna.,.
Vi brukar åka till hundön. Har tyckt om stället tills vi var där sista gången. Våran staffe var överlycklig över att få springa där och träffa andra vovvar. Men den här ggången så vart alla så rädda för hans ras så dom stod helt stela ( ägarna alltså) och hade hjärtat i halsgropen. Sen tog dom sina hundar och gick. Våran hund av rasen engelsk staffordsher bullterrier tömde hundön inom loppet av 5 min. Där stod vi kvar och bara gapade och han vart jätte ledsen.. Alla andra ggr har det inte vart nåt problem bland dom andra ägarna utan dom har t.o.m berömt honom och hans ras..och sagt att efter att ha träffat honom så har dom bytt åsikt..
Min staffe skulle vara den som sprang åt andra hållet innan mig!!! Ha ha ha han e skit feg!! Men som sagt jag tror inte nån går på mig när jag har han med!!! Jag får väl plocka fram Gamla tunnelbanne ordningsvakten i mig och skydda honom då! Ha ha ja ha ha ha
Ursäkta om jag är korkad men vad är en gamedog?? Jag är ny staffe ägare och inte så insatt. Har haft tjänste hund ( väktare) schäfer och riesen, skulle aldrig komma på tanken äns att plocka fram mera kamp än vad min staffe redan har i sig.. Jag uppfostrar han efter ren förnuft och så har jag en jätte bra hundinstruktör. Men ni snackar gamedogs! Är det bara jag som inte fattar???
Ok tack för ditt svar!! :)
Okej ny förstår jag lite bättre! Tack för ditt välformulerade svar ;)