Inlägg från: fibbe |Visa alla inlägg
  • fibbe

Pitbull

Har en pitbull blandis på snart 7 år,och har precis skaffat oss en staffordshire bullterrier valp.

Har aldrig träffat på en mer ärlig och barnvänlig hund som han (lillen är ju fortfarande så liten,så där kan vi inte säga något än), och han är JÄMT glad i allt och alla,och charmar sönder varenda en!

Har tidigare erfarenhet av golden,labbe,bordercollie och pudel,men det här är helt klart den bästa och roligaste utav dom alla.

Det enda "tråkiga" med att ha en sån hund är alla idiotiska kommentarer man får lov att stå ut med då och då....

• fibbe

Jo,fast nu har dom flesta i tråden skrivit att dom har just blandisar / annan "kamp"ras.

• fibbe

Och jag tycker även att ALLA hundägare ska ta lika mycket ansvar,oavsett rasen man har i kopplet,Min vovve har aldrig skadat en fluga,men däremot blivit påhoppad av diverse raser,främst "gulliga" småhudar,och visst,det blir kanske inte så stora fysiska skador,men dessvärre kan det bli psykiska.

Som jag skrev innan så har jag aldrig nånsin träffat ärligare hundar än just dessa "kampisar", Ett litet trasselsudd som viftar på svansen och visar tänderna samtidigt imponerar inte på mig,inte alls! Verkar som om många småhundar får bete sig hur som helst,bara för att dom är små och gulliga.

Min hund är trevlig fast han legat så gott som inne på soffan i 3 veckor,det påverkar han inte alls,vi är inte aktiva inom nån hundsport,utan han är som en vanlig familjehund,får sina prommenader,hänger med till stallet,massa hjärngympa m.m och han håller sig i skinnet endå.

• fibbe
    Ismael skrev 2010-12-30 01:21:49 följande:
    Håller verkligen med om att det jobbigaste är alla idiotiska kommentarer och blickar. När jag såg tråden tänkte jag "Jaha, ytterligare ett ställe där man får läsa massa skit om folks fördomar kring de såkallade kamphundsraserna". Blir oftast så ledsen när jag läser all skit som skrivs så jag börjar böla.

Jag har världens goaste Staffe-kille som ligger här bredvid mig i sängen och snarkar och kan bara instämma kring allt positivt som skrivits ovan både gällande staffar och andra liknande raser.

Blev så himla glad när jag läste igenom inläggen och såg att det var en POSITIV tråd! Yes!!!!
    Ja,jag med,helt underbart! =) Trodde också att det skulle vara en neg tråd,men vart possitivt överaskad,vilket alltid är kul! =)
  • fibbe
    Add3 skrev 2010-12-30 02:42:27 följande:
    Det är intressant hur det i dessa trådar alltid dyker upp någon vars snälla 'kamphund' blivit påhoppad av en massa 'gulliga' hundar...Obestämd

Har väl haft en ca 25 hundar under mitt liv, främst Schäfer och Golden. Har under dessa år blivit 'påhoppad' av alla möjliga raser, men väldigt sällan de små 'gulliga'.

Så länge de är överrepresenterade i statistik är jag mot dessa hundar (detta har ju diskuterats och demonstrerats tidigare jag menar inte att gå in på debatten), speciellt om man tar hänsyn till skador som uppstår. Sedan finns det säkert en massa 'snälla' ägare (utöver de många WT/pundare/kriminella/'balla'). Hur många av dessa som dessutom är vana hundägare kan jag dock inte avgöra när jag möter dessa hundar, vilket ju är det läskiga.
    Jag har absolut inget emot "trasselhundar",har själv haft en dvärgpudel som tyvär fick lov att avlivas i sommras...
  • fibbe
    Livet30 skrev 2010-12-30 12:06:49 följande:
    Vi har en amstaffblandning, en helt underbar hund. Men vi jobbar jättemycket med honom. Vi har gått mycket kurser och motionerar honom varje dag. Detta bör man göra med alla hundar anser jag.
  • fibbe
    Add3 skrev 2010-12-30 02:42:27 följande:
    Det är intressant hur det i dessa trådar alltid dyker upp någon vars snälla 'kamphund' blivit påhoppad av en massa 'gulliga' hundar...Obestämd

Har väl haft en ca 25 hundar under mitt liv, främst Schäfer och Golden. Har under dessa år blivit 'påhoppad' av alla möjliga raser, men väldigt sällan de små 'gulliga'.

Så länge de är överrepresenterade i statistik är jag mot dessa hundar (detta har ju diskuterats och demonstrerats tidigare jag menar inte att gå in på debatten), speciellt om man tar hänsyn till skador som uppstår. Sedan finns det säkert en massa 'snälla' ägare (utöver de många WT/pundare/kriminella/'balla'). Hur många av dessa som dessutom är vana hundägare kan jag dock inte avgöra när jag möter dessa hundar, vilket ju är det läskiga.
    Jag skrev diverse hundar,bla små hundar,men det har även varit större,som två stycken schäfrar m.m. Folk som tycker dom har koll på sina två schäfrar,och har dom lösa.... Lika småhundsfolket,dom låter oftast sina småhundar gå lösa, för dom är ju så små,så dom kan inte skada nån endå...  Därav jag skrev att jag tycker att alla människor oavsett ras har lika mycket ansvar,tex se till att håll hunden i koppel i områden där det vistas andra folk och djur,så blir det inge olyckor helt enkelt.

Min kille har jag ALLTID i koppel där det kan tänkas finnas andra människor och djur. Släpper han endast hemma här ute vid åkrarna där jag kan se låååååångt om det kommer någon eller inte,vid möte så kopplar jag honom alltid,ser ingen anledning till att inte göra det.
  • fibbe
    Nape skrev 2010-12-30 13:55:43 följande:
    Uh, jag är hundrädd och livrädd för pit bulls- och- alla andra större hundraser. De enda hundarna jag inte är skraj för är sådana jag kan brotta ner med en arm. *s*

Får allvarligt talat nästan ett tryck över bröstet när jag ser bilden på hunden och barnet, även om jag rent mentalt förstår att hunden är en snäll familjehund.

Allra, allra mest är jag faktiskt rädd för pit bulls. Inte pga media utan pga att en "snäll familjehund" försökte äta upp mitt ansikte för ett antal år sedan. Ena sekunden en snäll hund, andra sekunden ett monster. Alla var lika chockade som jag (som kom undan med blotta förskräckelsen och en trasig läpp- ägarna tog snabbt tag i halsbandet).
    Min sambo vart totalt livrädd när jag träffade han och jag sa att jag hade en pitbull-blandis hemma,jag trodde nästan han skulle svimma! Första gången dom träffades så satt sambon,stel som en pinne på en stol medans vovven undersökte,och glatt viftade på svansen,sen satte vovven sig ner brevid honom,helt lugn,och lade huvudet i hans knä,då såg jag hur han tinade upp lite! =) Efter att vi umgåtts massor en hel helg så var även han helsåld på vovven!

Min mamma fattar inte hur jag kan vara en sån hundälskare i dag,vart jagad av 2 dobberman när jag var jätteliten,blev nått år senare biten av en schäfer över armbågen,och när jag var runt 10 år vart jag biten av en golden i ansiktet,och har ett ganska stort synligt ärr. Endå så älskar jag hundar mest av allt på denna jord!

Det är otäckt att bli biten,och det kan sitta i många år efter,har många vänner som är totalt hundrädda, och det accepterar så klart jag,om dom kommer och hälsar på så får naturligvis vovven sitta i en annan del i huset.
Svar på tråden Pitbull