• Super blondinen

Vad har ni för fabrikat på eran flaska?

Finnes en hel djungel av flaskor där ute så tänkte kolla av nyfikenhet vilka som folk använder.

Komentera gärna med vilken ni napp ni använder till och ålder på barnet.

Använder ni fler får ni gärna skriva till det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har ni för fabrikat på eran flaska?
  • Liniz77

Mam napp t fullkornsvälling, ett o ett halvt åring. Underbart lätt att diska!

• Atamon

När dottern har använt flaska så använde vi Avent som hörde till bröstpumpen (hon vägrade alla andra sorter, Esska kunde fungera ibland) övergick ganska snart till pipmugg och använder då Nuk

• Mamma och Fru

Bambino + nga till, dock alltid Bambinos dinappar.  Vi har använt dinapp efter ålder och innehåll (vatten, ersättning, välling).
    Nu är barnen 4 och snart 2 år och dricker sempers fullkornsvälling med bambinos dinapp #4 (den med en skåra)

• Lumo

TommeeTippie största nappen till min tvååring. Superbra flaskor som jag ångrar att jag inte köpte från början. Rymmer 340ml, bred lättdiskad flaska som man slipper vällingpulver spill med. Bra nappar, tryckutjämnande o bisfenolfria.

• Finesse

nuby hade vi.. mest för att det fanns inte så många andra flaskor på marknaden 2008 som var BPA-fria..

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • MissEllie

Dr Brown. Mkt nöjda. Speciellt efter dotterns magproblem har blivit så mkt bättre.

• Suri

Vi har glasflaska, Nuks breda model. Tycker den är jättebra. Kan inte fatta att vi haft plast till våra andra barn. Känns så mycket mer hygieniskt och fräscht med glas. Rekommenderar verkligen glas!

• yes79

Vi använder Medelas flaskor, de är jättebra och lätta att diska i maskin! Vi har en MAM-flaska också som vi använder ibland då jag köpte den först för att den var söt, men dottern har aldrig gillat den förrän vi köpte en Dr Brown dinapp till den!

• gudrunberit

Vi använder Medela med deras Calma dinapp till efter rekommendation från amningsmottagningen. Vi använde Mam innan och jisses vad vår lille kille spydde då. Med Calma dinapp kommer det inte lika mycket och vår son mår mycket bättre av den. Kan varmt rekommendera den fastän det är dyr ( 149 kr för dinappen).

• yes79
    gudrunberit skrev 2010-12-31 13:28:24 följande:
    Vi använder Medela med deras Calma dinapp till efter rekommendation från amningsmottagningen. Vi använde Mam innan och jisses vad vår lille kille spydde då. Med Calma dinapp kommer det inte lika mycket och vår son mår mycket bättre av den. Kan varmt rekommendera den fastän det är dyr ( 149 kr för dinappen).
    Hur är den dinappen att rengöra?
Svar på tråden Vad har ni för fabrikat på eran flaska?