Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Ekonomisk knipa HJÄLP!!

får du inga pengar alls denna månad eller kan du bara inte betala dina räkningar?

Varför får du i så fall inga pengar? Och vilka andra utgifter har du som gör att du inte kan betala dina normala räkningar?

Ta konktakt med dom du inte kan betala.. Kronofogden hamnar du bara hos om du vägrar betala utan att säga något - inte för att du skuter upp räkningen en månad...

Sälj sedan ALLT du inte använder för att få in så mycket pengar som möjligt. Kör korta aktioner på Tradera och lägg ut annonser på blocket.

gör det du MÅSTE för att få in pengar - inget är heligt!

har du smycken och klockor som ligger, kanske nån antikvitet - gå till pantbanken och få ut pengar för det. Varje liten krona är välkommet.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

Förlåt mig men det borde ni väl redan kunnat räkna ut för en månad sedan att ni inte skulle ha några pengar den här månaden om ni medvetet valt att lägga pengarna på julklappar och julmat?

Man måste liksom inte fira jul....  thats life liksom...

Ja ni får inte några som helst bidrag om det är det du frågar efter. Kyrkan kan vid riktig kris bidra med några mat´kuponger och sånt.

Annars är tipset att sälja altl ni kan sälja vilket även också tyvärr måste inkludera att sälja era nya julklappar,

• Nyfiken gul
    Anonym (Orolig) skrev 2011-01-01 15:39:22 följande:
    Tack att någon förstår!! Gjorde denna tråden för att få hjälp! Ja vet mycket väl att det är mitt eget fel att jag hamnat där. Så jag klarar mej utan påhopp!!!!

Får vi båda jobb snart så kommer allt att lösa sig, o vi försöker så gott vi kan att hitta något men det är svårt i den här staden. Vi ska försöka se om den lilla kan börja på dagis tidigare ifall vi båda har tur och hittar jobb inom det närmsta!
    Jag undrar vart du ser dom påhoppen?

Alla som svarat här är bara förundrad och förvånad över hur du medvetet väljer att köpa både dyra och helt onödiga juklappar fast du vet att det inte finns pengar till det.

Hur kan du då sitta här och tycka att du har en ekonomisk knipa när du själv vet vad du gjort?

Det är liksom försent nu idag att börja fundera på kronofogden och sånt....

Du hade absolut suttit i knipa om du varit tvungen att paniklaga bilen för decembers pengar tex.. då hade vi haft mer förståelse... men nu är det bara dumt agerat.

Jag sitter här och är helt enkelt bara mållös....
  • Nyfiken gul
    Anonym (fattar precis) skrev 2011-01-02 22:49:52 följande:
    ojojoj...vad ni är duktiga!!! undrar om ts tänkte på det när hon skrev tråden....att alla andra är sååå bra. antar av ts att hon vill ha tips å råd inte få reda hur j'''vla dålig hon är och att hon skulle gjort si eller så innan. det spelar ju liksom ingen roll nu eller!? gjort är gjort...hon tänker sig säkert bättre för i framtiden MEN det hjälper inte i den situation hon är nu....så kom med nåt konstruktivt eller stick å brinn moraltanter. ;) lycka till ts!
    Ts har fått bra med tips men det kommenteras inte särskilt mycket mer än några ord om några klädesplagg på tradera...  Det kändes inte direkt som ett hurrarop precis ...

Istället läggs det mer energi på att oja sig över alla som ifrågasätter ts...

Det är roligare att svara på ts och ge tips om man själv får lite feedbakc på hur det går och hur mycket pengar som behövs in.
Svar på tråden Ekonomisk knipa HJÄLP!!