• METAMORPHOSIS

Före- och efterbilder för GBP-opererade

• Svar på tråden Före- och efterbilder för GBP-opererade
  • PetraD
    1638 skrev 2011-02-19 15:15:22 följande:
    Menar inte att kritisera den egna känslan hurruvida man käner sig duktig eller inte
    Men vänd på det då!
    Hade ni kunnat frossa sött o fett nu? NEJ det hadekroppen satt stopp för, hur mycket ni än hade försökt, eller hur?
    Hade ni kunnat förhindra viktras med viljekraft? NEJ, kroppen jobbar på
    Sen är det naturligtvis så att om man väl bestämt sig o fått en gbp så har man kämpat sig dit. Både inombords o mot diverse instanser...
    Men själva vikminksningen är det inte viljan som styrt... eller
    Sen får man känna sig duktig men JAG som person gillar inte att få en kommentar om att jag är duktig.
    Lika lite som färgen på mina ögon o skostorleken kan jag påverka detta...
    jag kan frossa sött och fett, inte som innan. men jag kan (tyvärr) äta mer än jag borde, så måste själv sätta gränsen för min kropp gör det inte...
    jag har nog på sätt och vis kunnat hindra viktras. har legat stilla i vikt från slutet av augusti förra året och tills nu för ca ett par veckor sedan. har inte gjort det av egen vilja, men hade kanske kunnat påverka det och äter man mer än man ska (eller fel) så är det klart att man kan förhindra viktras
  • PetraD
    Sannalouise87 skrev 2011-02-19 15:48:03 följande:
    En släkting till mig gjorde en GBP för 10 år sen...idag är hon tjockare än vad hon var innan hon blev opererad. Tror du att det är hennes kropp som gjort att det blivit så? Nej, det är endast hon själv, som trotsat allt och bara tryckt in i huvudet. Lika mycket som hon har kunnat påverka sin vikt uppåt, kan man påverka sin vikt neråt. Alltså är det inte kroppen som gör allt jobb, utan det är jag som person som fortfarande får kämpa för att göra mina val så att jag inte går upp i vikt. Jag får kanske fortfarande kämpa för att stå emot sötsuget, stå emot en extra macka mm. För hur som helst så kan man (uppenbart) töja ut sin magsäck igen och bli fetare än vad man var innan en operation!

Med andra ord håller jag inte med ditt resonemang!
    bra skrivet
  • 1638
    Sannalouise87 skrev 2011-02-19 15:48:03 följande:
    En släkting till mig gjorde en GBP för 10 år sen...idag är hon tjockare än vad hon var innan hon blev opererad. Tror du att det är hennes kropp som gjort att det blivit så? Nej, det är endast hon själv, som trotsat allt och bara tryckt in i huvudet. Lika mycket som hon har kunnat påverka sin vikt uppåt, kan man påverka sin vikt neråt. Alltså är det inte kroppen som gör allt jobb, utan det är jag som person som fortfarande får kämpa för att göra mina val så att jag inte går upp i vikt. Jag får kanske fortfarande kämpa för att stå emot sötsuget, stå emot en extra macka mm. För hur som helst så kan man (uppenbart) töja ut sin magsäck igen och bli fetare än vad man var innan en operation!

Med andra ord håller jag inte med ditt resonemang!
    Som du beskriver att man kan påverka så får det mig att undra "varför op övh i så fall?"

Vill inte på något vis stöta mig med någon. Vill ni känna er duktiga o tar åt er smicker när någon säger ni varit duktiga så är ju det fint... för er... men för mig funkar det lika lite som när bm sa att jag var duktig som födde barn så "bra".... ( har man något val typ )

Jag har hela tiden i mina inlägg sagt vad JAG tycker o hur jag SER p åsaken utifrån mitt perspektiv.
    Sen är jag naturligtvis väl medveten om att alla inte ser på saker o ting så som jag gör. Men det innebär inte att det är fel..... eller rätt... alla får ju tycka o känna som de vill.

Jag har tappat 47 kg på ett år, hade nöjt mig med 35 men kroppen gör inte alls som jag vill... hur jag än i tanke o med vilja försöker.... så för min del går alltså det resonemanget fetbort... men det funkar kanske för andra..
  • Fru O Mamma Kokkonen

1638: Jag har gått upp några kilo, som dietisten rådde mig till.. men det är inte för jag äter mer utan för jag inte rör mig, hur går man upp annars? :O) Jag tar absolut inte illa vid mig av vad du skriver. Jag tkr du har lika stor rätt att tycka si och så som jag. Jag dumpar ju ALDRIG :O/ Har aldrig dumpat.. Men min kompis kan inte äta något, har jättestora komplikationer. Hon bloggar öppet om det också om någon är intresserad, men jag vill inte att det disskuteras om henne här i tråden.

Jag kan dricka vin, äta godis, hamburgare, chips.. allt, dumpar ALDRIG!!! Det ska man nog vara tacksam för, för jag är nöjd med 2 dl ostbågar på en fredag eller lördag. Eller 4-10 godisbitar och lite bubbelvatten. Jag är inte rädd för att äta fett, men socker.

Jag gick ner till 58 kilo och det var jag INTE nöjd med... alla ben syntes, men det var att jag slarvade med maten då mitt 7 års långa förhållande tog slut, åt 2-3 ggr/veckan.. så göra man inte ;O) Men, well, så träffade jag min sambo och gick upp SAKTA till 65 kilo.. och mådde toppen, SMAL var/är jag ju ff, men inte så revben, ryggrad, höftben o.s.v. syntes. Vid mötet med dietist rådde hon mig gå upp några kilo inför graviditet, då hon av sin erfarenhet sa att många går ner i vikt o har svårt att äta och vi som gbp (kan) äter små portioner och ofta iaf... Förstår ni hur jag/hon menar? :O) Så idag väger jag.. 70, tkr det är alldeles för mkt, så jag vill ner på 65, sen göra mina plastikoperationer på all hud. Men dietisten sa att jag låg på bra bmi och hade jag haft si och så i vikt och bmi (85 kg) så hade det varit bra, för då hade jag blivit av med 80% övervikten iaf.. så visst har kroppen gjort sitt också men det mesta är ju jag.. :O)

Sen trodde jag inte man kunde gå upp mer än vad man vägt innan man gjorde sin operation, tills en väninna sa det.. hon vägde nu mer än innan. Men då är det JAG man pratar om, man har inte ändrat vanor. Hon drack 2 liter coca-cola om dagen istället för vatten, bakelser på dagarna, chips på kvällarna, det håller ju såklart inte..

Jag tkr får man en sådan operation, ny chans till livet så måste man ta den.. Inte för den bara är dyr, det är ju en stor risk man tar. Och det finns andra som vill göra den operationen.. m.m.

Blev lite långt.. sorry.. och egentligen kanske i fel tråd utan borde ligga i systertråden...

• ullis83

Jag har bara kollat dom tre första sidorna, men är nästan gråtfärdig...jag väntar på operation (om dom håller sin utlovade tid blir det senast i juni) och jag blir så glad att det faktiskt syns skillnad på er. Jag är nu mer taggad än någonsin, fast jag är livrädd inför själva ingreppet

Lukas 070410 och Tilde 090501
  • Sannalouise87

1638: du har all rätt i världen att tycka och känna som du vill! Jag skrev bara utifrån mitt perspektiv och erfarenheter, jag är inte ens opad!

Jag förstår hur du tänker, men jag tycker faktiskt att du ska tillåta dig att vara duktig, att känna dig stolt. Inte bara ta det som det är. Hade du aldrig valt att göra en op så hade du kanske aldrig gått ner dom där 47 kilona, så redan där är det ju faktiskt du som valt din väg och ditt liv!

• 1638
    Sannalouise87 skrev 2011-02-20 02:17:25 följande:
    1638: du har all rätt i världen att tycka och känna som du vill! Jag skrev bara utifrån mitt perspektiv och erfarenheter, jag är inte ens opad!

Jag förstår hur du tänker, men jag tycker faktiskt att du ska tillåta dig att vara duktig, att känna dig stolt. Inte bara ta det som det är. Hade du aldrig valt att göra en op så hade du kanske aldrig gått ner dom där 47 kilona, så redan där är det ju faktiskt du som valt din väg och ditt liv!
    Tack!
    Jag kan ändå inte påstå att jag gjort något för att gå ner i vikt, mer än att äta oftare o mindre mängd men det är jag ju tvungen till eftersom kroppen kräver det.

Katja!
    Jag dumpar ju av allt, till o med av vatten om det går lite snabbt.
    Är massor jag numera inte klarar, av sådant som en gång bidrog till mitt beslut om operation, så därför är det inget jag saknar.... eller jo kanske en kall öl
    Jag befinner mig i en sits där många påtalar att jag inte ser frisk ut, undernärd o tanig. Benig är jag- det känner o ser jag ju men nog sjutton känner jag mig frisk. Är mer folks oförmåga att se skillnaden konkret utan att bara stirra på just kroppsformen. Undrar ofta hur ytliga folk är egentlgien... jag är ju ff samma person...

*ska inte uppta denna foto tråd mer om detta ämne* Sorry!
  • MinFamiljj

vfr skriver ni i våran foto tråd???

• vampyria2

Kastar in några före och efter bilder, har tyvärr inte så många före bilder nått jag ångrar som bara den i dag kan jag lova Drömmer

Jag förra julen 1 månad innan operation

Sommar 2009 jag 108 kilo

Jag i augusti har tyvärr ingen annan kort där man ser kroppen, hmm måste nog ta lite kort
    märker jag kan ju vara kul att ha.

Jag nu väger 60 kilo och är 160 cm, känns som en bra vikt för mig faktiskt Drömmer
  • 1638

Jag är 175 lång o väger 64... vill upp till 69-72 där trivdes jag...

Du är superfin Vampyria....

Svar på tråden Före- och efterbilder för GBP-opererade