Inlägg från: Ninakarolina |Visa alla inlägg
  • Ninakarolina

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Frka11 skrev 2011-09-05 13:54:52 följande:
    Hej! fick min son 1/9 :)
    och jag har samma upplevelser som många av er om personalen på bb.....för de första va de nya som kom in  heeeela tiden, alla sa olika saker,ingen visste nåt å skulle man få svar på nåt fick man vänta flera timmar, fick inget som helst stöd bara tjat å sura miner(min amning kom inte igång förrän dagen efter och de va ett evigt tjat om hur ja skulle amma men ingen tog sig tid för att verkligen se hur de gick, dom sa att ja skulle larma men hjälpte inte till ändå då dom kom in, men till slut löste lillgrabben de själv:) av alla dom j aträffa kändes som minst 15 olika personer på 2 dagar var de på sin höjd 3 som va trevliga....näää usch dit vill ja INTE igen....däremot al personal som var på förlossningsavd va jättebra allihopa...(förutom bm jag hade på förlossningen, var såååååååååå hårdhänt)men de gick bra ändå, fast hon skulle ha fått en smäll om ja hade tagit mej upp...haha....
    var hon blond? haha min var så hårdhänt... gjorde säkert 3 hinnsvepningar på mig så de skulle gå så fort som möjligt, själv klart vill man föda snabbt.... men de känndes som de var drygt att dom gjorde de för att få de överstökat för henne själv ibalnd. jag sa " sluta sluta sluta" hundra gånger men hon gjorde bara mera... de var drygt... gjorde de varje gång... se när lilltjejen kom ut med huvudet uppåt så hängde hon på min mage för hon gled tillbaka... sa att jag fick luft- men hon slutade inte... fick sån panik... men förstår att de var tvungen då lilltjejens hjärtljud tydligen sjönk men de uppfatta jag inte då... hörde inte ens de. så jag tycker de var lite halv kass personal överallt. Men de kan alltid vara värre så man ska vara glad :D.
  • Ninakarolina
    Tessi H skrev 2011-09-08 20:46:08 följande:
    Grattis till er alla små! 

Jag går fortfarande och väntar.... Har ju bf 28 sept. Jobbar fortfarande men ska börja trappa ner.

Blir nervös över vad som väntar på både förlossning och BB..... :( Känns som det är många som har negativa upplevelser. 
    Men du får nog inte nån sommar vikarie så de är nog lugnt :)
  • Ninakarolina
    gruset skrev 2011-09-09 09:51:14 följande:
    Terraberra: Jag är inte heller så snabb på att svara.... Det var i alla fall intressant att läsa hur du upplevde snittet. Det verkar vara otroligt olika hur man upplever det. Läste tidigare i någon annan tråd om olika personers upplevelser. Jag kan också känna en liten förhårdnad inne i magen på ena sidan, ska ta upp det med BM vid efterkontrollen om jag kommer ihåg det.

Nu känns det inte längre konstigt när jag är ute och går. Tack och lov. Jag kan gå som vanligt. Lyft har jag försökt undvika helt, men det klart bebisarna måste jag ju lyft, men det skulle ju också vara ok. Storebror har förstått att jag absolut inte kan lyfta honom, men det tog rätt lång tid innan han accepterade det. Men det är lätt hänt att jag känner mig lite lat när sambon kommer kånkandes på två bilbarnstolar när vi ska någonstans och jag bär nästan ingenting, möjligen skötväskan. Ska bli skönt när man börjar våga träna igen. Har tänkt prova IKSU:s mamma-baby gympa framöver. Någon mer som har tänkt gå på det?
    jag skulle vilja testa på mamma baby gym sen, låter kul :). 
  • Ninakarolina

TJEJER, DENNA ÄR SJUKT. DE FUNKAR VERKLIGEN.... KOLLA IN FILMEN PÅ MIN BLOGG... OCH TESTA SJÄLVA :) WWW.NINAKAROLINA.BLOGG.SE MIN TJEJ BRUKAR SKRIKA HELA KVÄLLA, HONHAR VART NÖJD HELA DAGEN FÖR JAG HAR VETAT VAD HON VILL... UNDERBART. PROVA SJÄLVA OCH SE :)

• Ninakarolina
    Höstflickan83 skrev 2011-09-13 00:36:34 följande:
    Tack för tipset! Jag och vår lille kille är vakna till fyra om nätterna pga allt skrik, ska verkligen försöka praktisera det där och se om det fungerar. Berätta gärna längre fram om det fortfarande fungerar för dig!
    Hon skrek i natt igen men då gjorde hon ljudet för rap... och jag gick med henne runt i lägenheten uppe på axlarna hon rapa en massa och sen ville hon ha mat sen gjorde hon ljudet för trött och rap hon ville mycket haha.. men när jag gick mec henne på axeln sen så somnade hon och sov som en stock så de funkar fortfarande, man vet vad dom vill men hon kan ju vara ledsen om hon har massa rapar men då vet jag iallafall varför hon gråter :).
    hon har fått hosta nu och är snorig... :( måste köpa en sug idag... så om hon är gnälliug idag kan de vara de.. 
  • Ninakarolina
    Frka11 skrev 2011-09-16 14:04:10 följande:
    har tittat på filmen ¨å ska se om de funkar för mig me, har läst din blogg och ser att våra bebisar beter sig väldigt lika = trött mamma å trött å missnöjd bebis....förra veckan va de riktit kolikskrik fårn 23-04 på nätterna ungefär samt även på dagen mellan 11 och 13...nu har det blivit bättre efter minifom...men nu har han börjat att vilja äta(snutta på bröstet) hela tiden och när han somnat i famnen och ska lägga sig i sängen vaknar han och är otroligt missnöjd...så på nätterna får man vara vaken över 1h åt gången för att han verkligen ska somna ordentligt i famnen så han inte vaknar av flytten...blev kinkig me å sova själv efter besök hos svärföräldrarna där han mest fick sova i famnen :( inbillar mej iaf att de gjorde problemet för innan dess åt han å somnade å ja la han i sängen å han sov...men inte nu...
    hoppas verkligen att det hjälper att ja sett den där videon, för nu är sambon bara hemma tom sön kväll sen är jag ensammen dygnet runt hela veckodagarna :(
    Ja de hjälper verkligen med ljuden där. När hon inte gör mat gnället eller rap... och snäller bara så är hon trött låter inte owh, men lägger jag henne då med tutte i vagnen och gungar så somnar hon på en gång :). men igår kväll gnällde hon massa men hon är förkyld och fick inte skita sitt hård bajs på heladagen.. men nu kommde massa så nu är hon super nöjd... men fortfarande snorig som fasen och hostig :(. Efter jag sätt denna film och gjort som penny vill så är hon nöjd , visst gnäller hon men de mpste hon ju få men då vet jag iallafalll vad hon vill... :)
  • Ninakarolina

Min lilla tjej vill inte sova i spjälsängen då hon tappar tutten helatiden. Antingen somnar hon på mig eller i vagnen... brukar ha henne sovandes i vagnen på kvällen/natten. då man kan få upp hennes kudde då den håller fast tutten. i morse var hon skit gnällig och kunde inte sova på grund av att hon inte fått skita, men lägger jag henne på en kudde i mitten av sängen med mig så somnar hon på engång haha envis dam. men väljer man nått av de alternativen sover hon skit bra. Men hur får jag henne att sova i sin säng?

• Ninakarolina
    gruset skrev 2011-09-18 08:01:39 följande:
    Ninakarolina: Vi har testat några gånger nu att värma upp spjälsängen med en vetevärmare innan vi lägger tjejerna i sängen och det har funkat riktigt bra. Annars har de kunnat sova riktigt gott i famnen men när vi lägger dem i sängen så börjar de tjorva eller vaknar helt. Men när sängen är lite uppvärmd och inte så kall så har det gått mycket bättre.
    vilket bra tips de ska jag testa :)
  • Ninakarolina
    Höstflickan83 skrev 2011-09-18 23:12:47 följande:
    Exakt sådär har vi det också. Det går inte att flytta honom utan att han vaknar. Måste alltid sitta med honom typ en timma efter han ätit färdigt för att han verkligen ska somna, och så skrik från 22-03... Har sett filmen men hittills bara lyckats höra hungerljudet, annars är det bara vrål och jag kan inte urskilja något.. :S
    ger du ersättning, ge då inte semper min skriker som fan av de. ger nan nu och hon är lugn och nöjd och får skita av de :). sen har jag henne sovandes i vagnen så jag kan gunga henne till sömns de funkar bra :).
  • Ninakarolina
    Mearlin skrev 2011-09-19 09:16:26 följande:
    Ninakarolina: Det var ett riktigt spännande klipp du tipsade om! Visa läten är tydliga och används mer än andra, men det är riktigt skönt att ha det i bakfickan :)

Jag undrar med alla er här inne, vad gör ni för att aktivera er på dagarna? Främst tänker jag på aktiviteter utanför hemmet. Vi börjar bli lite less på att vara hemma själv (eller mest mamma) och skulle vilja hitta på någoy. Tips mottages tacksamt!  
    Visste funkar de :).
    Jag gör inte så mycket om dagarna mer än matar rapar och myser, har inte vågat gått ut nu då elaka getingar jagar oss helatiden :( bor på Tomtebo längster ner nästan. flyttade hit 2 veckor innan jag bf. mysigt att bara gå promenader runt området och se alla fina villor och drömma sig bort :). jag är sugen på bebis bio sen, men de skulle vara kul om nån ville följa med :).

har skaffat en lavemangspip nu på apoteket och gör man in den i bebisens rumpa får hon prutta , vil.let är jätte bra så de rekommenderar jag med :). 
Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå