Terraberra skrev 2011-04-25 00:00:05 följande:
Hej på er!
Jag tänkte också hoppa in här! :)
Väntar första barnet den 19/8, en liten pojke. Är alltså i v.24 men det beror ju på hur man räknar - det är ju som en hel vetenskap! :)
Går på Teg men har ännu inte varit på någon föräldragrupp, tänkte höra när det blir aktuellt nästa vecka när jag träffar vår råsköna barnmorska! Har ni varit på träffar? Var det bra isåfall?
Hej och välkommen!
Vi väntar vårt första barn den 4/8 och det är också en liten pojke. Vi går på Teg (vilken barnmorska har du?)
Vi kommer gå på föräldragrupperna som är följande datum:
Barnmorskeinformation, förlossning Onsdag 1/6 Tid: kl 15-17,
Barnmorskeinformation, smärtlindring Onsdag 8/6 Tid: kl 15-17,
Barnmorskeinformation, psykoprofylax Onsdag 15/6 Tid: kl 15-17,
Barnmorskeinformation, tiden efter/amning Onsdag 22/6 Tid: kl 15-17
(Sjukgymnastinformationen har jag redan varit på då jag har sånna problem med bäckenet). Ovanstående tider är de sista tiderna de har innan sommaren och att gå tidigare känns för tidigt eftersom det blir så långt till själva förlossningen och tiden efter, så vi har valt att ta de sista, också på rekommendation från barnmorskan.
Om du inte redan sett det finns det länk på vll:s hemsida till tiderna när alla kurser är. Man behöver inte anmäla sig, utan man kommer bara dit.
http://www.vll.se/Sve/Lokalt/Nedladdningsboxar/Filer/Microsoft%20Word%20-%20Foraldratraffar%20v%C3%A5ren%202011.pdf
Kanske ses vi? ;)
Hoppas alla mår bra!