Inlägg från: Höstflickan83 |Visa alla inlägg
  • Höstflickan83

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Mearlin skrev 2011-09-21 19:35:25 följande:
    Men vi kan väl vänta ett tag och sedan försöka samlas på en bio framöver!

Jo, jag var i väg en snabbis, blev inte så länge. Jag var på Tegs familjecentral och deras babygrupp med barn upp till 8 månader. Som det kändes var de flesta barnen 3 månader och uppåt, Benjamin är ju bara 6 veckor, så det var lite skillnad. De barnen hade lite mer ut av varandra. Så känns som att ifall jag ska gå igen inom en snar framtid så vill jag gärna gå dit med någon med bebis i ungefär samma ålder. Men när Benjamin blivit runt tre månader kommer jag absolut gå på öppna förskolan, trevligt att träffa andra. Men som sagt roligt om man är några som bestämmer sig för att gå.

Av vad jag sett så har de babysim på två ställen i stan, iksu och simhallen. På båda ställena måste barnen vara äldre än 3  månader och de har startat överallt så blir nog efter jul som det är aktuellt för oss. 
    Jag följer gärna med längre fram i alla fall!

Vi tillhör Tegs BVC, men bor väst på stan, men det är ju där som jag kommer gå på öppna förskolan. Har dock valt att inte testa ännu då han är så skrikig, men annars följer jag gärna med er någon gång längre fram!

Jag har inte funderat färdigt på det där med babysim, men det känns som det kanske är en bra ide, men nog vill jag att han ska vara lite större, så till våren är kanske en bra ide. Och sen går det ju ändå inte om de redan startat nu. Min son är ju tre månader, men är ju också två månader tidig, så utvecklingsmässigt är han ju bara en månad, och det är väl det man måste gå på om man ska anmäla sig till en sådan kurs kan jag tänka.
    ankan09 skrev 2011-09-22 15:37:57 följande:
    Ang. kolik o mjölk gäller det nolltolerans, annars hinner inte tarmen hämta sig.
    Det blev enorm skillnad på henne. Hade jag vetat det hade jag gjort det tidigare. Utan tvekan. Nu m barn 2 utan kolik inser jag hur hemskt hon hade det =( 
     Hur lång tid tog det innan du märkte skillnad? Hörde någon som sa att man måste vänta två veckor?
    Slutade du amma helt då för att slippa tjorvet med mjölkfri kost när du insåg att det var det som var problemet?
    Ninakarolina skrev 2011-09-22 17:54:48 följande:
    min tjej mår bra av miniform  före varje ,måltid och semperdroppar. nått du provat?
    Tack för tipsen, men jag har provat båda och det gav ingen skillnad. Har dock funderat på att testa minifom igen fast i betydligt högre dos än de 10 dropparna.

• Höstflickan83

Annars är ju Kafe Station ett väldigt poppis barnvagnsfik, om man vill hålla sig i centrum. :)

• Höstflickan83
    Höstflickan83 skrev 2011-10-29 16:12:44 följande:
    Annars är ju Kafe Station ett väldigt poppis barnvagnsfik, om man vill hålla sig i centrum. :)
    Jag kanske skulle ta och ge en förklaring till varför jag föreslår ett ställe med lite mindre folk/barn... Vår lilla gosse är ju 2 månader för tidigt född och vi har fått förhållningsorder från läkaren på Barn4 att inte vistas i miljöer med väldigt mycket barn då det tenderar att cirkulera väldigt mycket sjukdomar på t ex dagis... Därför är busplaneten/leos lekland inte något bra ställe för oss. Vi "måste" akta oss för sjukdomar så gott vi kan till nästa vår då han är mindre känslig. Vi får med andra ord inte träffa människor vi vet är sjuka. Men jag förstår om ni vill gå dit, då kanske jag kan hänga med en annan gång istället när det blir ett annat ställe. Men jag skulle gärna hitta på något i alla fall! :)
  • Höstflickan83

Det beror ju förstås helt och hållet på hur många som kommer om det blir trångt, men jo, både Waynes och Station kan ju bli lite trångt med vagnar om det blir många. Victoria på Mariedal är ju också ett trevligt fik, kanske även där lite trångt om man är många.

Det är klart, det varierar säkert hur mycket folk det är på Busplaneten, så det är klart jag skulle kunna åka och "kolla läget", men det vore ju helt klart trist att behöva vända om det kändes som det var för mycket folk... Jag känner mig lite låst faktiskt, men jag vill ju inte äventyra något för Neo eftersom han har sämre immunförsvar och kan bli så mycket sjukare än vad "vanliga" bebisar blir (och även "vanliga" små bebisar kan ju bli ordentligt påverkade).

Mearlin skrev 2011-10-30 20:39:27 följande:
    Nä, verkligen inte lätt att hitta något ställe, men vore ju som skoj att ses tycker jag :)
    Tyvärr är både jag och Benjamin lite förkylda just nu, så det kanske inte går så bra att träffa oss då, eller vad tror du Höstflickan83? Vill inte äventyra något för er!! 
    Jag vill väldigt gärna komma ut och träffa lite folk och hänga lite grand med andra mammor, jag känner ju inga mammor, men samtidigt måste jag tänka på Neos hälsa, och det är klart, är ni sjuka är det kanske inte bästa tillfället.. :S

• Höstflickan83

Jag kan tisdag. :) Men jag får nog sätta mig en bit i från dem som är förkylda för att minska riskerna för Neo.

• Höstflickan83
    Terraberra skrev 2011-10-31 21:50:51 följande:
    Härligt! Då är vi fem som kan hittills då. Ska vi säga kl.13/14 på busplaneten och äre mycket barn så tar vi NK? Vilken tid passar er? Vi är flexibla! :) 
    Skulle ni kunna tänka er ett fik i stan nu då vi kanske bara blir fem stycken? Typ Station eller Waynes, eller tror ni det blir för trångt? Personligen skulle jag hellre testa det. :)
  • Höstflickan83

Båda tider funkar för mig.. Men nåt måste vi ju välja, så jag säger 13 då, funkar för alla andra? Mötas utanför?

• Höstflickan83

Toppen, det  blir trevligt!

• Höstflickan83

Vad tråkigt Nina att han blev sjuk och att du fått sova så dåligt. Hoppas du kan vila under dagen när Penny sover, även om du inte somnar så är ju vilan bra. Hoppas att du och Penny inte blir sjuka om det skulle vara magsjuka.

Vi ses säkert fler gånger och då får vi ju träffas då!

• Höstflickan83

Tack för idag tjejer, det får vi göra om och då hoppas vi att ni andra kan följa med också!

Ninakarolina: Hur mår ni? Har du fått vila något? Och hur mår din sambo? 

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå