Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
Jo, jag var i väg en snabbis, blev inte så länge. Jag var på Tegs familjecentral och deras babygrupp med barn upp till 8 månader. Som det kändes var de flesta barnen 3 månader och uppåt, Benjamin är ju bara 6 veckor, så det var lite skillnad. De barnen hade lite mer ut av varandra. Så känns som att ifall jag ska gå igen inom en snar framtid så vill jag gärna gå dit med någon med bebis i ungefär samma ålder. Men när Benjamin blivit runt tre månader kommer jag absolut gå på öppna förskolan, trevligt att träffa andra. Men som sagt roligt om man är några som bestämmer sig för att gå.
Av vad jag sett så har de babysim på två ställen i stan, iksu och simhallen. På båda ställena måste barnen vara äldre än 3 månader och de har startat överallt så blir nog efter jul som det är aktuellt för oss.
Vi tillhör Tegs BVC, men bor väst på stan, men det är ju där som jag kommer gå på öppna förskolan. Har dock valt att inte testa ännu då han är så skrikig, men annars följer jag gärna med er någon gång längre fram!
Jag har inte funderat färdigt på det där med babysim, men det känns som det kanske är en bra ide, men nog vill jag att han ska vara lite större, så till våren är kanske en bra ide. Och sen går det ju ändå inte om de redan startat nu. Min son är ju tre månader, men är ju också två månader tidig, så utvecklingsmässigt är han ju bara en månad, och det är väl det man måste gå på om man ska anmäla sig till en sådan kurs kan jag tänka.
Det blev enorm skillnad på henne. Hade jag vetat det hade jag gjort det tidigare. Utan tvekan. Nu m barn 2 utan kolik inser jag hur hemskt hon hade det =(
Slutade du amma helt då för att slippa tjorvet med mjölkfri kost när du insåg att det var det som var problemet?