• Tinzi

Vad anser du om Halal slakt/kött i Sverige?

Vad anser du om Halalslakt och att det finns Halalkött på restauranger och skolor i vårt land?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad anser du om Halal slakt/kött i Sverige?
  • DenNamnbitne

Det borde nog klassas som djurplågeri. Man kan inte ta hänsyn till religion före etiken.

• Tinzi
    DenNamnbitne skrev 2011-01-01 01:03:24 följande:
    Det borde nog klassas som djurplågeri. Man kan inte ta hänsyn till religion före etiken.
    Håller med! :)
  • Registrerad

Patetiskt att tycka synd om halal-slaktade djur om ni överhuvudtaget äter kött. Tror ni att det som ligger på er tallrik fick sväva på rosa moln under slakten?

Snälla...

• Tinzi

Jag äter inte kött alls. Men tycker att de som väljer att göra det borde ha ett ansvar att välja kött som ej dödats genom blodförlust, utan så snabbt som möjligt!

• Tinzi
    7 små apor skrev 2011-01-01 01:10:24 följande:
    Äter ni kyckling?
    Äter inte kött alls, men OM jag gjorde det skulle jag välja bort kyckling just pg.a hur de slaktas.
  • 7 små apor
    Tinzi skrev 2011-01-01 01:15:53 följande:
    Äter inte kött alls, men OM jag gjorde det skulle jag välja bort kyckling just pg.a hur de slaktas.
    Så varför pratar du då om halal.

Vad är syftet, att provocera eller att visa dig okunnig?
  • Tinzi
    7 små apor skrev 2011-01-01 01:18:37 följande:
    Så varför pratar du då om halal.

Vad är syftet, att provocera eller att visa dig okunnig?
    Ja jag är nog helt enkelt okunnig för att jag undrar vad folk tycker i allmänhet.
    Eller varför ställer du så dumma frågor?

Får man inte undra vad folk tycker bara för att man själv har en åsikt?! hahahah!
  • 7 små apor
    Tinzi skrev 2011-01-01 01:21:32 följande:
    Ja jag är nog helt enkelt okunnig för att jag undrar vad folk tycker i allmänhet.
    Eller varför ställer du så dumma frågor?

Får man inte undra vad folk tycker bara för att man själv har en åsikt?! hahahah!
    Du missade uppenbart poängen vilket vi skyller på okunnighet annars hade du inte ens funderat över varför jag ställde frågan då jag anser att det är uppenbart.
    Å andra sidan vet jag att det finns de som inte vill ta till sig information och för dem är frågan eller poängen inte uppenbar. Det var därför jag frågade.

Frågor på det?
  • Tinzi
    7 små apor skrev 2011-01-01 01:26:19 följande:
    Du missade uppenbart poängen vilket vi skyller på okunnighet annars hade du inte ens funderat över varför jag ställde frågan då jag anser att det är uppenbart.
    Å andra sidan vet jag att det finns de som inte vill ta till sig information och för dem är frågan eller poängen inte uppenbar. Det var därför jag frågade.

Frågor på det?
    Vilka "vi" ?!? hur kan du anse att en fråga har med okunnighet att göra? att fråga är viljan att lära sig mer, det borde anses som positivt och utvecklande. De som aldirg frågar och inte lyssnar heller för den delen lär sig nog inte mycket i livet!

Jag vet vart jag står, ville veta vart andra människor står, kanske för att få hopp om mänskligheten!
Svar på tråden Vad anser du om Halal slakt/kött i Sverige?