Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Pappa i september 2011

Sällar mig till september-skaran här. Vi har beräknat den 18:e så jag antar det kan bli okt också med lite otur eller vad man ska säga..
    Vi har köpt spjälsäng, skötbord, vagn och babyskydd har massa saker att få ärva av syrran så jag vet inte om vi behöver köpa något mer senare heller. Ska väl vara mer filtar och kläder antar jag.

Kommer bla ärva en sådan där babysitter som var länkad här ovan den verkade kanon! Dom hade sin senaste dotter på matbordet i en sådan bra uppsikt hela tiden om de behövde göra något annat en liten stund.
    Har väldigt dåligt med förslag på namn om det blir en pojke hur har ni andra det?

• Studentpappa

Jag sitter med min två dygn gamla dotter på bb nu. Helt otroligt är det jag är konstant livrädd att hon skall sluta andas, trodde aldrig jag skulle vara så hönsig!

Vi fick vår dotter via akut kejsarsnitt då sambon har haft en sakta ökande havandeskappsförgiftning som plötsligt blev akut när en del av moderkakan lossnade. Läkaren berättade att om kakan lossnar helt så dör barnet inom en kvart på ett ungefär riktigt skrämmande att höra speciellt eftersom jag inte var hemma dagen innan!

Måste säga att det var grymt imponerande att se läkare ock sköterskor in action när det verkligen gällde! Från det att läkaren sa att det var dags att springa tills vi var på operation 6 våningar längre ner och dottern var ute tog mindre än 10 min.
    Jag var med inne på op och hann inte reagera förrän dottern var ute.
    Nu är det bara att bestämma namnet och få amningen att fungera sen får vi ev åka hem om kanske en vecka:)

Otroligt stort är det iaf!

Svar på tråden Pappa i september 2011