• Bottis

Väljer Ivanhoe rätt kvinna?

Som brukligt sitter jag bänkad framför Ivanhoe och funderar på om han kommer att välja rätt i år. Vad säger ni, väljer han rätt? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Väljer Ivanhoe rätt kvinna?
  • Anova
    puss skrev 2011-01-01 17:21:32 följande:
    så ni tycker att han ska välja den andra, för hon är snyggare, istället för att v älja den han är kär i?
    Fast är han inte förtjust i båda? Han säger ju till Rebecca att om de tillhörde samma "ras" skulle han aldrig släppa henne.. Men nu är Rebecca judinna och Ivanhoe kristen och det går bara inte att vara tillsammans..
    Ivanhoe och Rowena har väl varit "fästefolk" i många år innan filmen utspelar sig?
  • Kinsale
    så ni tycker att han ska välja den andra, för hon är snyggare, istället för att v älja den han är kär i?
    Nä, jag skiter i Ivanhoes känslor - men jag gillar Rebecca bäst. Lady Rowena har jag alltid tyckt verkar vara så väldigt våpig och tafatt, så hon går ju fetbort...
  • Kajee
    Han älskar rebecca, men väljer bort henne eftersom hon är judinna. Det är att falla för grupptrycket och inte stå för sina egna känslor.
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • lövet2

Ja, han väljer rätt. Han älskar Lady Rowena med hela sitt hjärta. Rebecca beundrar han för hennes mod och karaktär, och möjligen tycker han också att hon är vacker. En liten småförälskelse kanske?

• Lilly80
    woopie skrev 2011-01-01 16:59:18 följande:
    Sam Neil spelar tempelriddaren Brian Del Gilbert :)
    Ja just det ja! snygg är han åtminstone Oskyldig
  • supersemlan

För varje år som går lutar jag alltmer åt att han väljer rätt kvinna.  

• Jagsjälv

Han väljer fel varje år. Att han aldrig lär sig...Flört

• Hannajo

Sällar mig till skaran som i många år har tyckt att han väljer fel kvinna. Hoppas också alltid på att han ska välja rätt den här gången

För övrigt  håller jag med om att Rebecka borde ha valt Sam Neill, han är klart mycket snyggare än Ivanhoe

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • dansva

Haha! Tvingade min pojkvän och våra vänner att se det idag när vi ändå är bakis! Jag har sett det så länge jag kan minnas och ja, han borde välja Rebecca och mina vänner håller med! Det är frustrerande

• gbgumman

Jag tyckar han väljer rätt. Alltid tyckt det. Jag skulle blivit skitbesviken om killen jag var förlovad med skulle gå och kära ner sig i någon brud som var snäll mot han.

• MariaX m 2

Han väljer rätt med tanke på omständigheterna. Kärlek övervinner inte alla svårigheter han och Rebecca skulle ha stött på.

Det kallas tvivel det där som stör...
  • NorthLondon

Ivanhoe väljer fel... ... igen. Han gör det enklare valet men kanske inte det rätta.

• Emmi27

haha vad roligt :P det hade varit roligare om han i år valt att ragga på robin hood och haft gruppsex med hans anhängare XD är sååå tött på lady rowenas ynkliga ögon och "åh nej! min ivanhoe, jag kan inte leeeeva utan dig, snyft snyft!" Jag menar, han heter ju IvanHOE, kan dom inte snuska till honom lite så att han gör skäl för sitt namn

• VirrigaVerna

Nej inte detta år heller.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Älskarlivet
    lövet2 skrev 2011-01-01 18:13:47 följande:
    Ja, han väljer rätt. Han älskar Lady Rowena med hela sitt hjärta. Rebecca beundrar han för hennes mod och karaktär, och möjligen tycker han också att hon är vacker. En liten småförälskelse kanske?
    Exakt !
  • SkåneP

Oj vilken besvikelse Ivanhoe var när jag såg den första gången, trodde det skulle vara en äventyrsfilm med en massa fighting.

Ja, inte för att valde fel tjej, han valde ju helt rätt (söt blond med svallande hår som utbrister "oh...Ivanhoooe" = klockrent som det ska vara), utan för att han mest låg & var skadad och såg svårmodig ut genom typ hela filmen.

Actionvärde 2 av 5.

Blä. 

• missmr

brunetten borde ha tagit riddaren som ville offra sitt liv för henne...

• Barytan
    Jagsjälv skrev 2011-01-01 19:20:57 följande:
    Han väljer fel varje år. Att han aldrig lär sig...Flört
    Visst är det konstigt?! Välja fel år efter år...
  • Barytan

Fast Rebecca är ju stollig som är kär i Ivanhoe, själv har jag varit kär i Sam Neill sen han spelade i Reilly, Ace of Spies 1983

• minijag

Det är konstaterat efter alla dessa år, Ivanhoe är rasist. Vägrar välja Rebecca för att hon är jude. Vilket as han är.

Dessutom är ju Lady Rowena tänkt att gifta sig med vad han nu heter.... han som alltid är hungrig.

Svar på tråden Väljer Ivanhoe rätt kvinna?