• vampyria2

    Här får vi reda på om våra tatueringar är WT eller inte ;)

    Ja såg en omröstning där frågan var om tatueringar är WT eller inte, de flesta svarade att det beror på tatueringen kom då på att vi nog behöver en tråd där vi får reda på om våra tatueringar är det eller inte

    Här är min tatuering, lägg gärna in bilder på era och glöm inte att skriva vad ni tycker om varandras (och min) tatueringar

    Kan på peka att jag älskar min och blir inte ett dugg ledsen om ni andra inte gör det och ni som lägger upp bilder tänk på att ni kan bli totalsågade så gör det bara om ni är bereda på att bli det

     

  • Svar på tråden Här får vi reda på om våra tatueringar är WT eller inte ;)
  • Tattooed mom
    Pia och Elna skrev 2011-01-03 08:36:02 följande:
    Ja jag är så faschinerad av att så många vill ha så otroligt tattigt fula tatueringar. Ett välgjort konstverk kan jag förstå och beundra även om jag själv inte vill tatuera mig men det mesta men ser här är ju skit.

    Hur tänker ni som har en tatuering som ser ut som vem som helst utan någon som helst utbildning skulle ha gjort den? Och hur tänker man när man låter sig tatueras av en tatuerare utan konstnärlig förmåga och den erfarenhet och utbildning som behövs?
    Samsmamma skrev 2011-01-03 09:09:20 följande:
    Vill man ha ett svar på den frågan så kanske det är på sin plats skriva vilka man syftar på? Jag tycker att min tatuering är jättefin och har fått massor av komplimanger för den. Min tatuerare har både erfarenhet och utbildning, och konstnärlig förmåga är väl ändå upp till var och en att bedöma? Jag tycker tex Picasso bara är skit... om du förstår vad jag menar.
    För de första finns de ingen "utbildning", man får söka lärligsplats och dom första 2åren får du hämta deras lunch, koka deras kaffe, rengöra deras utrustning och när detta är klart får du sätta dig ner och måla och du får inget bet.. De är inte många som klara av de så ist köper dom en kina-maskin på blocket, kluddar på 3pers i sitt kök och tror sedan att dom har gjort sig förtjänt av Tatuerar-titeln.

    Sen skiter ja i vad folk valt för motiv, de jag kritiserar är hur dom är gjorda! Jo du måste ha en viss konstnärlig förmåga, men den måste vara väldigt flexibel. Du ska kunna måla old school, new school, japanskt, porträtt osv om kunden ber om de! Sen hur din personliga konst ser ut har inget att göra med din förmåga att göra flash och tatueringar. Men du kan visa upp din personliga konst om kunden är tveksam till vad den vill ha. Många har kommit in och vill göra old school sedan har jag visat mina grejer och vips är dom om konverterade till new school ;) 
  • vampyria2
    puss skrev 2011-01-03 10:05:19 följande:
    metamorhoses och linda1976 är fina, resten är ju bara rent pinsam shit!

    skäms ni inte?? på riktigt?
    Nää jag älskar min och det är ju huvudsaken Drömmer  
  • Linda1976
    puss skrev 2011-01-03 10:05:19 följande:
    metamorhoses och linda1976 är fina, resten är ju bara rent pinsam shit!

    skäms ni inte?? på riktigt?
    Tack Jag är mycket nöjd med min
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • stor grön drake
    Bergatrollet skrev 2011-01-03 07:44:06 följande:
    Trampstamp eller inte, har man en Triforce så förtjänar man respekt :)


    Kan påpeka att båda de jag visat här är mycket välgjorda, dock synns det inte på bildena då de är tagna på håll. Gjorda hos välkänd tatuerare med måååånga år i branschen.
    Den gröna har jag ritat själv, efter 5 års plannering, den med triforcen googlade jag mig fram till
  • Kelly1994
    SofieTrinh skrev 2011-01-03 00:56:02 följande:
    Här är mina:

    i armvecket. Det står "mitt hjärta" och min dotters namn under, samt : "mitt blod" och min sons namn under.


     
    Jättefin idé!
  • Kelly1994
    Buffy26 skrev 2011-01-02 20:53:07 följande:
    Ursäkta att min rumpa syns, men det är tatueringen jag ville visa, återigen ursäkta. 


    Hahaha fyfan...
  • SofieTrinh

    Kelly 1994: synd bara att min sons namn är så kort, ser inte lika bra ut. Men min kille vägrade att ha med ett H i namnet, så ...

  • Pia och Elna
    Tattooed mom skrev 2011-01-03 10:08:32 följande:
    Samsmamma skrev 2011-01-03 09:09:20 följande:
    Vill man ha ett svar på den frågan så kanske det är på sin plats skriva vilka man syftar på? Jag tycker att min tatuering är jättefin och har fått massor av komplimanger för den. Min tatuerare har både erfarenhet och utbildning, och konstnärlig förmåga är väl ändå upp till var och en att bedöma? Jag tycker tex Picasso bara är skit... om du förstår vad jag menar.
    För de första finns de ingen "utbildning", man får söka lärligsplats och dom första 2åren får du hämta deras lunch, koka deras kaffe, rengöra deras utrustning och när detta är klart får du sätta dig ner och måla och du får inget bet.. De är inte många som klara av de så ist köper dom en kina-maskin på blocket, kluddar på 3pers i sitt kök och tror sedan att dom har gjort sig förtjänt av Tatuerar-titeln.

    Sen skiter ja i vad folk valt för motiv, de jag kritiserar är hur dom är gjorda! Jo du måste ha en viss konstnärlig förmåga, men den måste vara väldigt flexibel. Du ska kunna måla old school, new school, japanskt, porträtt osv om kunden ber om de! Sen hur din personliga konst ser ut har inget att göra med din förmåga att göra flash och tatueringar. Men du kan visa upp din personliga konst om kunden är tveksam till vad den vill ha. Många har kommit in och vill göra old school sedan har jag visat mina grejer och vips är dom om konverterade till new school ;) 
    Lärlingsplats är en form av utbildning som visserligen inte är lika vanlig nu som förr men det är ett sätt att lära ett yrke så vad är det du vill säga med ditt inlägg? Dessutom kan man ha olika konstnärliga utbildningar i grunden.

    Håller du med om att det mest är tattiga tatueringar man ser i tråden? Eller tycker du att de är professionella och snyggt gjorda?

    Min fråga är vad är det för människor som låter sig tatueras av den som köpt en kina-maskin på blocket och provat på sig själv och tre vänner?
Svar på tråden Här får vi reda på om våra tatueringar är WT eller inte ;)