Inlägg från: Med två små |Visa alla inlägg
  • Med två små

Är det ngn som VET vad som gäller? ang kanin.

Vi har nyligen köpt två kaniner som enligt säljaren skulle gå utmärkt att ha tillsammans - de är systrar och har bott ihop hela tiden och de är under ett år gamla. Men ett tag efter att vi hade kommit hem började de bråka, kanske för att det handlar om en ny miljö.

Vad hade ni gjort i min sits? Tror ni att de kan bli sams igen om man tar det försiktigt och övervakar dem? Eller är det bara att köpa nya burar till dem?

• Med två små

Riboflavin och Iaseia: Tack så mycket för hjälpen! Jag har hittills placerat dem i olika burar eftersom jag tyckte att det var obehagligt när de bråkade. Som det är nu har den ena kaninen ett ganska stort utrymme, motsvarande ca fem kvadratmeter och den andra stackaren har en enmeters inomhusbur. Men jag visste inte att de ville ha varsitt gömsle och jag tror att om jag ordnar det så kanske det blir en annan femma. Det blir alltså lite nytt snickrande i helgen för jag tror att de kan dela på det stora utrymmet om jag ordnar så att de kan komma ifrån varandra när det behövs. Försöka duger ju i alla fall!

Svar på tråden Är det ngn som VET vad som gäller? ang kanin.