• Minimimoon

Vad gjorde ni på bb?

Med första barnet blev jag snittad och var inlagd i 3 dagar. Låg mest och sov, läste tidningar, glodde på tv och gosade bebis. Vägrade ta av mig de jätte sköna blåa sjukhus-dräkterna

Min väninna försökte röra på sig i korridorerna och hade sina egna kläder på sig för det kändes konstigt att ha "pyjamas" hela dagarna.

Så av nyfikenhet. Vad gjorde ni? 

• Svar på tråden Vad gjorde ni på bb?
  • Niillis

hmm blev snittad och tyckte jag var stålkvinnan hade sååååååååå tråkigt att jag nästan hurrade när lillen hade bajsat nästa gång ska jag ha datorn med mig  :D  jag använde sjukhuskläderna första dagen men blev ju snittad så gik inte ens ut i korridoren  men dagen efter sprang ja runt i vanliga kläder hämtade kaffe o en massa personalen kommenterade hela tiden oj vad du e uppe o springer hela tiden
    men det fick jag igen när jag sen tvingade mig hem på dag 3 efter 2 nätter där fyfasen va ont jag hade sen när ja kom hem paaooww

• idis78

Jag försökte att inte tråkas till döds... Ville bara hem...

• linjes

Födde barn,sen åkte jag hem så fort det bara gick

• finskaflikkan

efter sonen kom, ville jag bara hem... Trivdes inte alls där och efts jag inte fick nå familjerum så kunde inte sambon stanna kvar... Därav att jag ville hem oxå. 
    Så efter 1,5dygn åkte jag!  

• mia maria

Sov, tittade på TV, läste tidningar - o gosade o pysslade med min bebis såklart!!!

Med första barnet så blev jag lite uttråkad på BB, men stannade ändå 3 dagar.
    Med andra barnet var det som en semester att få vara där, o bara kunna ägna sig åt sin lilla bebis! Fast jag längtade hem till storebror såklart, så efter 3 dagar åkte jag hem.

Älskar också sjukhusskjortorna, samt de små plastbaljorna på hjul som man drar omkring sin lilla bebis i

• petsod

Stannade bara ett dygn så jag tycker knappt jag hann med något. Vilade, tog hand om dottern, satt i tv-rummet, tog en underbar dusch och väntade på att läkaren skulle komma så att vi fick åka hem.

• kicki8210

försökte vila, fick bladtransfusion i två dygn, kände mig som en levande nåldyna, satt med bröstpump, försökte handmjölka både själv å med hjälp av bm .och försökte få min dotter att ta bröstet, och käka mat nått annat han jag inte med

tur min sambo fick va kvar för han skötte allt med bebisen och hämtade mat åt mig.
    jag lämna inte rumet på 3 dagar och ända gången jag lämna sängen va för att ta mig till toan

• Joje

Ammade, bytte blöja, åt, duschade, försökte sova, vaggade och gosade bebis. Stannade 1 dygn med båda barnen.

Liam 070417 & Linn 080712
  • Emma0709

Gjorde nog likadant med båda mina Alfred va vi inne 5 dagar(gulsot), det blev lite drygt i längden, grät de 2 sista dagarna för jag trodde vi skulle få åka hem(hormoner ni vet:).
    Jack låg jag inne med 2-3 dygn, ville hem efter första men fick vara kvar(blodbrist). Fanns inte så mkt att göra där..kollade tidningar, gosade, AMMADE;), åt, det tyckte jag man gjorde hela tiden. Jag hade egna mjukiskläder med mig men anväde nattskjortan väl oxå, då mina brös ömmade ngt fruktansvert!!!
    Tyckte mest att det va småtråkigt att ligga där, särskillt andra gången, då ville jag bara hem!! Men det är super att den finns!!

• Linda 86

Med första barnet stannde jag i 2 nätter och hade tråkigt, min sambo var inne under den tiden han fick och vi myste med sonen.

Med andra barnet kom jag aldrig ner till bb, åkte hem sex timmar efter förlossningen.

Svar på tråden Vad gjorde ni på bb?