vittra skrev 2011-01-02 17:59:37 följande:
Det där tycker jag låter mer som att han är sjuk, eller brukar han sova så mycket? Vår tjej har länge bara sovit 2 eller 3 ggr per dag och då normalt sett max en timme och sen är hon vaken övrig tid. Kanske brukar kunna se ut så hos andra, men jag skulle personligen bli orolig om de äter så sällan och bara vill sova.
De typiska symptomen som har varit hos oss har varit att hon bökar och blir förbannad vid bröstet, tar några tag, vänder bort huvudet, skriker, tar några tag till, och så håller det på. Hon är liksom allmänt motsträvig och krånglig, precis som beskrivet i TS, så man får truga lite så att hon ligger till ro så att hon kan äta lite. Ibland tokvägrar hon och får en skrikattack, men sen när hon lugnat sig så brukar hon kunna ta bröstet till slut.
Som du beskriver låter det mer som att han inte orkar och öht inte är hungrig eller intresserad av mat utan bara vill sova? Det låter inte så bra tycker jag...
Ja fast än så länge är det bara igår och idag. I förrgår märkte jag bara att han var annorlunda. Men han verkar absolut inte slö eller så. Och ja han brukar sova mycket.

Svårt att säga då det ofta varierar från dag till dag men jag ringer till bvc imorgon och får prata med min bvc tant och se vad hon säger.