• Svar på tråden Tygblöjor
  • Barbabok

Googlade lite. Verkar som att microfiberinlägg suger så bra att man visst kan bli torr i underlivet. Återkommer om jag hittar mer om det.

• Oj vad det blåser

Helt rätt, man ska inte ha microfiber mot huden. Det torkar ut huden och det är inte bra. Har man pocket är det smartast att lägga allt i fickan, annars kan det nog lätt bli knövligt och lättare läka. Men av genen erfarenhet så tycker jag att man gör bäst i att satsa på inlägg i bambu eller hampa! Vanlig bomullsfrotte (typ IKEA's tvättlappar) gör blöjan väldigt blöt tycker jag. Om man vill snåla så är det bättre med microfibertrasor från rusta ÖB och lägga i som booster. Fast enklast är nog att köpa beggade inlägg på tradera och blocket.

• Oj vad det blåser

Brukar läsa denna blogg eftersom vi ska ha barn samtidigt. Här finns jättebra bilder på hur de har gjort med blöjorna.

• Barbabok
    Oj vad det blåser skrev 2011-01-06 21:24:59 följande:
    Helt rätt, man ska inte ha microfiber mot huden. Det torkar ut huden och det är inte bra. Har man pocket är det smartast att lägga allt i fickan, annars kan det nog lätt bli knövligt och lättare läka. Men av genen erfarenhet så tycker jag att man gör bäst i att satsa på inlägg i bambu eller hampa! Vanlig bomullsfrotte (typ IKEA's tvättlappar) gör blöjan väldigt blöt tycker jag. Om man vill snåla så är det bättre med microfibertrasor från rusta ÖB och lägga i som booster. Fast enklast är nog att köpa beggade inlägg på tradera och blocket.
    Det stämmer, frottén gör den rätt bylsig som blöt.
  • Oj vad det blåser
    Mysanochmimer skrev 2011-01-06 21:28:15 följande:
    Aha ok..

En hel vetenskap det här
    Ja verkligen! Vi höll på att mixtra länge innan vi var nöjda. Lärde mig massor av att läsa på olika webshoppar och forum om tygisar. Samt att jag fick tips guld värda av hon som skriver "Om livet på landet" bloggen via mail.
  • Woodgrove

Jag skulle rekommendera Swaddlebees istället. Mkt smidigare men om man inte använder sig av ec (bebis på potta) på måste man byta ganska ofta. 

• Oj vad det blåser
    Woodgrove skrev 2011-01-06 22:29:29 följande:
    Jag skulle rekommendera Swaddlebees istället. Mkt smidigare men om man inte använder sig av ec (bebis på potta) på måste man byta ganska ofta. 
    Gillade inte hur knappars satt på dem. Men det är väl olika beroende på vilken form bebisen har.

Det enklaste är ju att prova olika sorter tills man är nöjd.
  • Mysanochmimer

Kanonbeskrivning i den där bloggen!

Nu håller vi på med första testet här.
    Tog en IKEA-lapp och inlägg (vill inte testa bara inlägg eftersom trollet är en storkissare) och det första jag tänkte på var att det blev ganska tjockt, tror mycket kläder blir för smått :-/
    Sen kändes blöjan nästan lite liten, fast det kanske är inbillning...

Svar på tråden Tygblöjor