• Svar på tråden Tygblöjor
  • Mysanochmimer

Dåså, första dagen med tygisar avklarad och är faktiskt nöjd

Första blöjan la jag som sagt även en IKEA-lapp i men tyckte det kändes så tjockt och otympligt så skippade det sen.
    Blöja nr 2 körde jag bara inlägget och ovan som man är så han det bli blött igenom, men men, man lär sig
    En bajsblöja har vi haft och gick väldigt lätt att spola rent.
    Nu har han dagens sista tygblöja på sig (var juh bara 5 i det paketet jag köpt) men kommer köpa fler och köpa extra inlägg!

• Oj vad det blåser

Har köpt en hel del ifrån denna webbutik, är mycket nöjd med produkter och service. http://barnshop.se/ om man vill ha nya saker, annars rekomenderar jag att köpa riktiga inlägg på blocket eller tradera

• Oj vad det blåser
    Mysanochmimer skrev 2011-01-07 20:31:13 följande:
    Sökte tradera nyss, begagnat gör mig nämligen inget, men hittar inget.
    Tips på sökord? Eller är det bara så att det inte finns några för tillfället?
    Har själv dessa och tycker att dem är kanon! Har i båda tjocklekarna, och dem tjockare är perfekt till nattblöjan den tunnare perfekt till dagblöja om man vet att det kanske kan ta nån timme extra innan man byter.

Annars kör vi med dubbla microfiberinlägg från Bum Genius.
  • Oj vad det blåser
    Oj vad det blåser skrev 2011-01-07 21:10:51 följande:
    Har själv dessa och tycker att dem är kanon! Har i båda tjocklekarna, och dem tjockare är perfekt till nattblöjan den tunnare perfekt till dagblöja om man vet att det kanske kan ta nån timme extra innan man byter.

Annars kör vi med dubbla microfiberinlägg från Bum Genius.
    Oj glömde länken till våra braiga inlägg. http://www.barnshop.se/product_info.php?cPath=51_55_83&products_id=191
  • Oj vad det blåser
    Mysanochmimer skrev 2011-01-07 21:50:12 följande:
    Slog till på ett 5 pack på tradera.

Det var bambuinlägg så nu måste jag fråga, kan dom ligga utanpå fickan?
    Har för mig att jag läst det nånstans.
    Ja det kan dem, men det är smidigare att ha dem i fickan. Fickan gör ju att de håller sig på plats bättre. Beror ju såklart på hur stort barn man har. Ju mer barnet rör på sig desto bättre att ha det i fickan. Men det är väl bara att du provar så märker du vad som funkar bäst. Beror säkert på vad du har för typ av blöja och vilken form ditt barn har.

Det enda som är lite tokigt med bambuinlägg och ännu värre med hampa är att de blir lite stela när de blir våta och är kanske inte så jätte sköna mot huden. Du får tvätta dem några gånger och känna själv, alla inlägg är ju olika. Syftar på att materialet på blöjans ficka kanske är skönast mot barnets hud.
  • Mysanochmimer
    Oj vad det blåser skrev 2011-01-08 13:20:11 följande:
    Ja det kan dem, men det är smidigare att ha dem i fickan. Fickan gör ju att de håller sig på plats bättre. Beror ju såklart på hur stort barn man har. Ju mer barnet rör på sig desto bättre att ha det i fickan. Men det är väl bara att du provar så märker du vad som funkar bäst. Beror säkert på vad du har för typ av blöja och vilken form ditt barn har.

Det enda som är lite tokigt med bambuinlägg och ännu värre med hampa är att de blir lite stela när de blir våta och är kanske inte så jätte sköna mot huden. Du får tvätta dem några gånger och känna själv, alla inlägg är ju olika. Syftar på att materialet på blöjans ficka kanske är skönast mot barnets hud.
    Ja, kom på det där med blött och mot huden igår när jag låg och funderade i sängen
    Men som sagt, ska testa mig fram.

Sitter mest nu och svär över att jag inte tog tag i och började med det här på en gång, som jag hade funderingar på...
Svar på tråden Tygblöjor