• 3anpåväg

Hur snabbt gick ni ner i vikt ?

Jag har ca 10 kg kvar att gå ner.
    Om jag går ner 1kg per vecka så tar det ju 10 veckor...... men går det att gå ner så snabbt?

Ammar heltid och motionerar så gott jag hinner, promenader för det mesta.

Hur snabbt har ni minskat i vikt?  Har ni lyckats med 1kg/veckan ?

• Svar på tråden Hur snabbt gick ni ner i vikt ?
  • johanna 77

hej

Jag gick upp 20 kg, tappat 10 när jag kommit hem från BB. tappafe ytterligare 5kg de första 1,5 månaderna. och har nog 1-2kg kvar... nu när det gått 5 månader.

Jag har inte gjort ngt för att gå ner ett enda dugg. - hade 17,5 i BMI Före och är tyvär snart där igen... = )  bara gått promenader och kört lite hantlar för att hålla ryggen i trim..

• Knoddster

Första gången jag fick barn, 090301, så gick jag upp 22 kilo. Elva månader senare var de borta och jag var gravid på nytt. Den här gången gick jag upp 25 kilo. Jag fick barn 101021, alltså för ca 2½ månad sedan. Nu har jag kvar ca 6-7 kilon av de 25. Jag har dock varit stenhård och druckit pulverdrycker i ca 9 veckor. De senaste två veckorna har jag dock ätit kvällsmat ibland. Hårt - men vill man ner så vill man. Låt mig bara säga att magen är MYCKET större trots att kilona försvinner.

• johanskii

jag gick upp 5.5 kg under graviditeten och dagen efter att min son hade fötts så hade jag gått ner 4.5 kg och nästa gång jag vägde mig, en vecka senare så hade jag gått ner alltihopa + 2 kg till :D

• e1983

Gick ner allt på 5 veckor. Hade fått upp 15.
    Nu efter 3 månader har jag gått ner ytterligare 5 kg. 

• 3anpåväg
    Knoddster skrev 2011-01-06 13:55:52 följande:

Första gången jag fick barn, 090301, så gick jag upp 22 kilo. Elva månader senare var de borta och jag var gravid på nytt. Den här gången gick jag upp 25 kilo. Jag fick barn 101021, alltså för ca 2½ månad sedan. Nu har jag kvar ca 6-7 kilon av de 25. Jag har dock varit stenhård och druckit pulverdrycker i ca 9 veckor. De senaste två veckorna har jag dock ätit kvällsmat ibland. Hårt - men vill man ner så vill man. Låt mig bara säga att magen är MYCKET större trots att kilona försvinner.

Fick min son dagen efter dig ju Gravid 
    Måste säga att du har varit duktig!  Det är inte lätt när man har en liten bebis.

Menar du att magen är större än efter första grav?
    Jag har en vag förl. och 2 snitt och jag upplevde det som att magen var mer och längre svullen efter snitten.
    Jag väger nu 70kg och innan grav. vägde jag 60-61kg. Så 13kg har försvunnit (inkl. bebis )
  • 3anpåväg
    vittra skrev 2011-01-01 22:37:09 följande:
    Om du helammar så bör du inte banta eftersom det skadar bröstmjölken (det frigör tungmetaller ur fettvävnaden som då går raka vägen in i bröstmjölken). Personligen anser jag att man åtminstone kan vara så pass förnuftig att man väntar tills man ammat färdigt innan man börjar banta, så bråttom är det faktiskt inte!
     Men om jag går ner snabbt på "naturlig väg" dvs äter nyttigt i lagom mängd och rör på mig... frigörs inte tungmetaller ur fettvävnaden och går över i mjölken då också?
    Funderar på om det innebär någon fara, så att jag borde äta mer fett...?
  • RockinMama

Jag gick upp 13kg och efter 2veckor hade jag gått ner allt.. och då vill ja tilllägga att jag dom 2veckorna inte ens gick utanför dörren, satt bara hemma.
    gick inte ur förens de var dax att gå till bvc, ja menar vem f*n vill ut i detta skit väder.

• LillaFlingan

med 1a barnet gick jag upp totalt 29kg, 10v efter förlossning var dessa kilon borta.
    med 2a barnet gick jag upp 34kg! och nu 8½mån senare har jag gått ner 39kg.
    har inte kunnat motionera på samma vis som efter 1an, pga bäckensmärtor.

nu har jag 21kg kvar att gå ner, som jag hade redan innan 1a barnet :)))

• thisissarah

Fick mitt fösta för 6 veckor sen. Mådde så dåligt de första månaderna av graviditeten så att jag gick ner några kilon sen mot slutet så var jag tillbaks på min startvikt. Gick ner otroligt mycket efter förlossningen men har nu gått upp lite grann.
    har som mål att vara ute och gå varje dag (om vädret tillåter) och ska prova Tuplermetoden. Använde en belly bandit direkt efter förlossningen och magen var plattare än vad den var innan graviditet men nu putar den ut igen...

• Chica

Gick upp 13 och 6veckor efter förlossningen hade jag gått ner 23 :)

Där stannade jag och ligger kvar idag med och hon är nu 5mån om 11dar :)

Svar på tråden Hur snabbt gick ni ner i vikt ?