• 3anpåväg

Hur snabbt gick ni ner i vikt ?

Jag har ca 10 kg kvar att gå ner.
    Om jag går ner 1kg per vecka så tar det ju 10 veckor...... men går det att gå ner så snabbt?

Ammar heltid och motionerar så gott jag hinner, promenader för det mesta.

Hur snabbt har ni minskat i vikt?  Har ni lyckats med 1kg/veckan ?

• Svar på tråden Hur snabbt gick ni ner i vikt ?
  • Rollindynamite

Hej! Gick upp 23 kg från min normalvikt under graviditeten, fast i början kräktes jag en hel del så jag gick ner 3 då, men jag räknar ändå från min normalvikt. Jag helammar och precis 4 månader efter förlossningen vägde jag min normalvikt igen. Jag har inte motionerat eller ätit nyttigt överhuvudtaget! Har knappt kunnat promenera pg a ostabilt bäcken så det gör skit ont. Så allt e thanks to amningen :)

Alltså 23 kg på 4 månader :)

• Espem

Gick upp 18 under graviditeten.

Efter förlossningen vägde jag 9 kg mer än innan.

Gick ganska snart ner 5 utan att anstränga mig men sen dess har det inte hänt nåt, så har kvar 4 som jag inte hade när jag blev gravid (nu 9,5 mån efter min dotters födsel).

Kommer inte i mina gamla jeans, gick i gravidbrallor i nio månader efter förlossningen. 

Blir så trött på alla hårda ideal...  Låter tankarna på kroppen komma och passera, försöker inte späka mig och tvinga mig att träna mer än jag orkar i mitt extremt uttröttade tillstånd med konstant sömnbrist.

Vikthets, nej tack! Men fattar samtidigt att det varken är kul eller hälosamt om man råkat bli överviktig efter barn, för mig är det ändå mest en estetisk fråga.

• Nelia82

Gick upp 18 kg. Från 60 kg till 78 kg.

Ner 8 kg direkt efter FL.

Sen tappade jag inte så mkt som ett gram på 8 månader medans jag ammade min son, trots träning och rätt mat.

När jag slutade amma slutade jag helt med socker och körde på ett hårt styrkeprogram på gymmet, gick ner 5 kg tills det att sonen fyllde 1 år.

Sen har det varit segt. Nu äntligen, ytterligare 2 år efter, är jag nere på startvikten. 

Ser inte fram emot att gå upp igen, planerar att snart bli gravid. Hoppas inte kroppen är lika seg med att släppa ifrån sig kilona efter nästa. 

• crossfit

Förstår inte heller det där med att tungmetaller frigörs när man går ner i vikt. Väldigt många går ju ner i vikt när de ammar. Oavsett vilket sätt man gör ner i vikt borde ju tungmetaller frigöras i så fall.
    Eller? Är det olika mekanismer, det kan det ju knappast vara.

• HannaPirre

Jag gick upp 22 kg o 2 dar efter förlossningen hade jag gått ner 12 kg. Sen rasade allt utan 2-3 kg av närmaste månaden.

• LeKaMe

Jag gick upp 12kg och nu 11dar efter förlossningen har jag gått ner 9kg av dem..

• Lillaa83

Jag gick upp 15kg under graviditeten. När vi kom hem från BB hade jag tappat 10kg nu är lilleman 3,5mån och jag väger nu 10kg mindre än den vikten jag vägde in mig på. Var normalviktig innan grav, helammade tills han var 3mån fick sedan sluta för att inte tappa mer i vikt (Tyvärr).

• Bollen82

Jag gick upp 15kg, varav det mesta var vatten. efter ca 2-3månader så hade jag tappat runt 25kg.
    Gjorde inget speciellt, men promenerade mycket. 

• Thelma08

Gick upp 13 kg under graviditeten och veckan efter förlossningen var dom borta

Svar på tråden Hur snabbt gick ni ner i vikt ?