Inlägg från: Lindreas |Visa alla inlägg
  • Lindreas

knöl i hårbotten

Troligen en fettknöl. Det är i så fall helt ofarligt och är lätt att ta bort om den stör.

• Lindreas

De brukar kunna få för sig att växa ibland, så det kan ju vara idé att kolla upp den hos läkaren bara, om du sen vill ta bort den så görs det under lokalbedövning. :)

• Lindreas
    TessanE skrev 2011-01-02 11:41:46 följande:
    Tack för denna tråd! Jag har oxå en knök, troligtvis en fettknöl. Får man bestämma själv om man vill ta bort dem eller gör de en bedömning?
    När min man tog bort sina på huvudet så kollade läkaren först på dem för att bedömma vad de var för något. Han hade en på armen också som de gjorde en biopsi på först för att utesluta tumörer och sånt. Men sen togs båda bort på vårdcentralen. Du kan ju säga att de stör när du borstar håret till exempel.

Dock kan man ju ha dessa fettknölar på hela kroppen, och för några veckor sen fick min man veta att den han har på ena underarmen ligger och trycker på nervbanorna, så den måste tas bort innan den blir större. Annars kan nerverna förstöras helt, så det är inte alltid bara kosmetiska operationer...
Svar på tråden knöl i hårbotten