Inlägg från: Jastner |Visa alla inlägg
  • Jastner

VARFÖR försäkrar ni inte era djur!!???

Synen på djur och dess värde varierar nog.
    Tror inte att bönderna runt omkring anser det lönt att försäkra lagårdskatter tex.

• Jastner
    AngelEye skrev 2011-01-02 14:18:35 följande:
    då förstår jag inte varför det är lönt att skaffa sig lagårdskatter.
    För att de ska fånga råttor såklart. Man vill inte ha råttor bland korna.
  • Jastner
    AngelEye skrev 2011-01-02 14:23:30 följande:
    Ja men precis. Då får man ju faktiskt ta sitt ansvar för dom stackars djuren också. :)

Så tråkigt med människor som ser djur som redskap och leksaker. Dom är levande varelser som man väljer att ta hand om . Vill en bonde bli av med råttorna genom att skaffa katter, så är det inte så himla jobbigt att försäkra dom också. Tar 5 minuter att fylla i en sån blankett och det kan göras på internet. Behöver inte ens gå till brevlådan :)

Nyttodjur är nyttodjur. Etiska val varierar mellan människor. Man ska inte tro att alla ser sina djur på samma sätt.

Ett svar på din fråga i TS? Eller vad tror du att svaret är? Att vissa människor är onda och vill sina djur illa?

• Jastner
    Buchholtz och Magnusson skrev 2011-01-02 20:48:26 följande:
    Usch vad ledsen jag blir när jag läser om vilken djursyn en del människor har. Det är hemskt!

Sverige behöver arbeta för att höja våra katters status. Att använda levande varelser som slit och slängvaror är vidrigt!
    Katter är inte en förbrukningsvara och jag hoppas verkligen att lagarna ändras så att dessa ladugårdskatter får ett drägligare liv. Eller helt försvinner. Vad som helst är bätrre än det liv de lever.

Ursäkta OT men jag kunde inte låta bli för jag blir så arg.
    Lagårdskatter har lika bra liv som andra katter. Varför tror du att de lever som slit-och slängvaror?
     Ang. djursyn så tycker jag att det värsta man kan göra är att förmänskliga djur.
Svar på tråden VARFÖR försäkrar ni inte era djur!!???