Inlägg från: leolina1980 |Visa alla inlägg
  • leolina1980

VARFÖR försäkrar ni inte era djur!!???

LuMa skrev 2011-01-02 15:38:15 följande:
    Vi har vår ena katt försäkrad. Den andra katten försvann och var borta i lite på tre månader, veckan före han behagade komma hem så tog jag bort hans försäkring i tron om att han var död.
    Sen står kattskrället på trappan en kväll som om ingenting hade hänt. Dock hade han nån gång under tiden han var borta brutit lårbenet så det varit helt av och så hade det vuxit fast snett igen mot bäckenet (visade röntgen).
    Det var inget att göra åt ändå (jo, jag hade kunnat föra honom till Finland eller Sverige där dom hade kunnat bryta upp det igen och fixerat det rakt) utan katten får gå som han gör så länge han inte har ont.

Ang. ladugårdskatter så hör jag från syrran som har ladugård att dom själva inte skaffar några katter.
    Däremot kommer det dit vildkatter som bosätter sej där.
    Det är inga katter dom önskar. Visst, dom håller råttbeståndet i chack men istället så ynglar dom själva av sej så varje vår/sommar får dom anlita jägare som skjuter bort så många som möjligt.
    Nu blir jag nyfiken på vilket land du bor i då du skriver att du kunde ha fört dom till Finland eller Sverige :)
  • leolina1980
    Nifelheim skrev 2011-01-02 17:05:00 följande:
    På/i Åland kanske?
    Jo självklart :)
  • leolina1980
    I have a kid skrev 2011-01-03 02:15:53 följande:
    Palla försäkra en kanin... dom dör ju endå inom nåra år!

fick betala närmre 3000 för min kanin

(( gud då viken bra våd man fick  hon hade en vätska böld)

dom snittade upp den / å gav nån spruta  3000 kr

kunde väl lika gärna ha avlivat ( rekomenderat det)) men dom vill ha ha in pengar

kaninen dog efter några dagar!
    Kaniner dör inte efter några år om dom är välomskötta.
Svar på tråden VARFÖR försäkrar ni inte era djur!!???